Topení pro ForTwo

Šasí, tridion, panely, střecha, ...
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Ahoj. M?m ?pln? ten sam? probl?m. Za studena to nehonim, tak?e oh??t? motoru trv? a trv? ... N?kdy se to ani po??dn? neoh?eje. Kdy? je teplo m?m na teplom?ru ust?lenou hodnotu 88 nebo 89?C, takhle po r?nu jak Ty ??k?? ujedu 10Km a je tam tak 80?C a to jsem je?t? nepustil topen?. Do kopce to pak vyjede na t?ch 86, ale jak jedu z kopce bez plynu, tak si to teplota zase ma?e dol?.
Speedman tu mluvil o tom, ?e m? buf?ka, ale m? ho na CDI
http://smart.wz.cz/viewtopic.php?t=82
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Topen? na rozmraen? okna v??n? auto nevytop?. S t?m topen? to m?me teda stejn?, tak to je fajn, ?e to taky v?m. Asi bych Ti poradil zkusit si do auta koupit za p?r korun tu vyh??vac? podlo?ku na autoseda?ku co se p?ipojuje do z?suvky na zapalova?. Mo?n? by pomohlo ud?lat n?jakou rychle odn?matelnou de?ku na p?edn? masku, pota?mo chladi? , ale nev?m na 100% jestli by to pomohlo, kdy? motor je vzadu a p?i tak n?zk? teplot? motoru mo?n? je?t? ani termostat nep?epou?t? vodu do v?nj??ho ( chlad?c?ho ) okruhu.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Jirka P
Smart ACE
Příspěvky: 2579
Registrován: pát 10 bře 2006, 07:03
Bydliště: Praha, vedle Gibona a Barči

Příspěvek od Jirka P »

zdenek007 píše:Tech 10 km mam to samy :roll: ja jezdim do prace 50 km a teplo mi zacina byt tak po 30 km. Nedokazu si predstavit az bude -15 to abych si nechal uplect kulicha a salu nebo co. Znamy mi rikal, ze se driv prodavalo nejaky topeni na 12V tak jsem myslel jestli nekdo o nejakym nevi, jediny co mi bylo nabidnuto je na rozmrazeni predniho okna, ale tim pry auto nevytopim :cry:
To je divn?, v zim? mi kup??ko v?born? top? u? po p?ti ujet?ch kilometrech...
Smartnumeric

Příspěvek od Smartnumeric »

No u m?ho CDi to netrv? tak dlouho, v podstat? ne? vyjedu z centra Loun na obchvat tak h?eje, tesn? na kraji Loun top?. CCa 3 - 4 Km... na rozrazen? a odml?en? skel ( tedy pokud to bylo o vnit?ku :-) ) , ( p?edn? tedy ) je nejlep?? zapnout klima, je to b?hem vte?iny pry? ne? jen oby?. v?tr?k.
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Ale jako j? , to ono to za?ne i v zim? temperovat brzo, ale na sundanou bundu a svetr s vyhrnutejma ruk?vama to moc nen? no.
Doba zah??t? taky z?le?? kdo a jak to odp?chne od bar?ku ?ejo Ji??.P :D
Ten motor je malinkatej. Moc paliva tam do n?j nejde, nato? kdy? se to jen lecht?, tak se nem? od ?eho ani po??dn? oh??t. Jak je cesta n?kde trochu z kopce a ?lov?k sp?? jede jen setrva?nost?, tak ta teplota rychle kles
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
marcus

topenie

Příspěvek od marcus »

no tiez som rozmyslal nad moznostou dodatocneho vyhrievania ... ono su 2 zakladne moznosti. 1. a asi najlepsia je pridavne nezavisle kurenie ide o specialne zariedenie ktore spaluje benzin alebo naftu (0.2-0.5 l/h) vyhoda je moznost programovat cas a datum predohrevu alebo dialkovo spustit vyhrievanie kabiny auta. Takze clovek rano nasadne do tepleho auticka a takztiez pomoze motoru kedze sa nestartuje na studeny motor... 2. je pridavne elektricke kurenie tam uz je to zlozitejsie lebo clovek musi mat pripojku na 220 voltov inac ma rovnake funkcie ako prve riesenie.

Obe riesenia su urcene na predohrev auta co znamena ze uz sadate do tepleho auta a startujete na predohriaty motor. bohuzial nenasiel som ziadne riesenie ktore by riesilo vyhrievanie pocas jazdy a nebolo nakladne ako prve dve riesenia . a pritom by malo ist o jednoduche riesenie... jedine co ma napadlo ako by sa dalo poskladat a urcite nejaky kutil by vedel pospajat auto menic napetia z 12V na 220V ktory vie fungovat aj pri odbere 2400W a nejakeho tepelneho telesa .. nesmejte sa ale napadol ma vlasovy fen je maly vykonny od 1000W do 1800W
ak vezmem ze menic napetia 12na 220 1000Wmax2400W stoji okolo 3000SK a fen stoji do 1000Sk mate za 4000Sk riesenie ako si vtipne vyhriat kabinu pacas jazdy .. i ked do znie smiesne ;)

ja osobne mam uz garaz takze ma to az tak velmi netrapi
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Marcusovo n?pad zn? hezky, ale na Smarta se to praktikovat ned?. Na to, aby se dal ut?hnout spot?ebi? 230V o v?konu 150W je pot?eba nejprve zdroj 12V o v?konu 180W. K uta?en? f?nu 220V/1000W by bylo tedy pot?eba zdroje s asi 6,666 n?sobekem p?vodn?ho v?konu, tedy zdroj (altern?tor), kter? d?v? na stran? 12V n?jak?ch 1200W jen pro topen? + mus?me p?i??st n?jak? v?kon na dob?jen?, sv?tla, st?ra?e atd. co? nen? m?lo, v?dy? samotn? p?edn? ??rovky v tlumen?ch sv?tlech maj? v?t?inou celkov? v?kon 110W.
Vezmeme-li ?e 12V altern?tory v osobn?ch automobilech maj? asi 500W, tak si asi t?mhle zp?sobem moc nezatop?me. :idea:

P??klad zdroje_12V_na_220V
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
marcus

kuk

Příspěvek od marcus »

ono staci najst tepelne teleso ktore nevyzaduje taky odber ten fen bol len priklad ako by to fungovalo.. ono je to cele jednoduce staci kupit ohrievnie na sedadlo rozobrat to vnutry je len kabel ktory sa zahrieva a z neho sa len uroby spirala alebo mriezka ktora sa len vlozi do existujuceho vzduch. systemu ... je len otazka ci sa vduch stihne ohriat aj pri vyssom stupni rychlosti fukania


k povodnej teme:
http://www.autoalarmy.sk/katalog/komfor ... 400w_.html
Naposledy upravil(a) marcus dne sob 23 zář 2006, 19:06, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

JJ kouk?m na to. Je to hezk?, ale nep??ou tam "vstupn? pln? proudov? zat??en?", kter? je u toho zdroje co jsem na?el j? 15A p?i v?stupn?m v?konu 150W.
U toho tv?ho je v?stupn? v?kon 1000W, t?ch 2400W je jen ?pi?kov? v?kon co? je pro st?l? zat??en? nepodstatn?.
Z tohoto po??d nev?m kolik ten zdroj se?ere Amp?r p?i 12V, tak?e se ned? poznat jestli by to alt?k ze Smartu u?ivil.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Speedman3

Příspěvek od Speedman3 »

Cau Smartaci,,tak k tomu topeni: ja mam ve Smartakovi orig. bufika-uz tam byl kdyz sem ho kupoval,,a je to vazne parada,,da se to naprogramovat na tyden dopredu,,mam nastaveno ze mi 20 min. pred odjezdem sepne a ja prijdu do krasne ohratyho auta,,motor ma 80 stupnu,,vsechny skla jsou rozmrazeny,,no proste parada,,a shodou okolnosti my takovyhle topeni (bufiky) montujem,,je to znacka Ateso Breze,ale je to naftovy topeni takze pouze do CDI by slo,,ale je mozny ze by slo i do benzina,,ale musela by jse tam dat nejaka mala pridavna nadrzka,,a co se tyce spotreby-tak ani nevite ze ho tam mate,,spotreba toho topeni je vazne strasne mala,,a velikost taky mala,,Kdyby jste potrebovali jeste nejaky info tak se klidne ptejte,,,
marcus

nezavisle kurenie

Příspěvek od marcus »

ano spotreba je minimalna ako som pisal 0.2-0.5L na hodinu ale skor by ma zaujimalo kde sa to da fopchat predsa len smart fortwo uz nema tolko miesta ;)
Speedman3

Příspěvek od Speedman3 »

Napis mi mail a ja ti poslu foto jak je to velky,, :D
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Je vid?t, ?e topen? ve Smartu opradu nen? v zim? ??dn? z?zrak, jinak by nebyla popt?vka a "mont??? buf?k? by se nikdo nezab?val.
Na del??ch tras?ch se kabina nakonec oh?eje, ?e je fajn tepl??ko, ale kdo jezd? coura?ky, se asi bez buf?ka p?i -10?C neoh?eje.
S t?m buf?kem to mus? b?t v tak mal? kabin? pak jak sauna co?
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
marcus

Příspěvek od marcus »

Speedman3

Příspěvek od Speedman3 »

No jeje,,teplo je tam fakt paradni,,ale behem jizdy ho mam vypnuty,protoze to uz je motor ohraty a krasne uz to vytopi i bez bufika :D
Odpovědět