Smart klub > 10. výročí na internetové scéně 2006/2016

Informace o provozu clubu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Smart klub > 10. výročí na internetové scéně 2006/2016

Příspěvek od Ivojah »

Obrázek

Dnes 29. února 2016 jsem se rozhodl původní článek přepsal. Byl napsán na Nový rok jako přípitek k desetileté činnosti klubu, ale napíši k tomuto výročí něco víc.
Začnu tím, že již vím přesné datum vzniku „klubu“ takže se pokusím trochu konkrétněji poskládat etapy rozvoje klubu z „výpůjček“ klubových stránek a srovnat je podle svého“výkladu“ a ten nemusí být zcela přesný! Informaci o založení klubu mi upřesnil Dyk 77, který vstoupil do mého tématu ještě před dnešní úpravou článku. Dyku 77 promiň, a tedy použiji jeho sdělení. Bylo to 24. února 2006.

Každého majitele auta Smart muselo tenkrát potěšit a stále těší, že když zavítá na smart stránky objeví se témata, která již mají ve svém obsahu navigaci, se kterou hodlá pracovat. Můžu brouzdat a hledat nápovědná řešení mého problému se Smartem. Nebo se přihlásím jako HOST (-přechodná přítomnost s otevřením všech témat.) popíši problém a čekám na odezvu ze strany klubu. To ale ještě nemusí znamenat vstoupit do klubu jako člen. K tomu abych se stal členem klubu potřebuji i nějakou další náplň, motivaci pro opakované návštěvy smart stránek. "Proboha" snad neopravuji auto týden co týden!

Ta doplňující motivace- přidaná hodnota je skryta na stránkách, které se otevřou až po přihlášení se jako člen nebo vstupem HOSTA třeba do rubriky TUNING ale za nejvýznamnější pokládám rubriku AKTIVITY. Ty jsou především založeny na zájmu osobního poznání členů klubu s akcentem na inteligentní společenské konání, jehož smyslem bylo a je pobavit. Že přijde řeč třeba v podvečer při skleničce vína i na auta Smart je nabíledni. Tato skutečnost sdružení technické nápovědy zájemcům o takovéto poradenství a účast na společenských aktivitách klubu sama o sobě zřejmě vytvořila trvale přítomný hlavní segment členské základny klubu. Je to můj názor i můj případ členství v klubu! Ale nemusel to být záměr prostě se to tak Dykovi 77„povedlo“! Nemusím se zúčastnit, ale vím, že ta možnost existuje a z psychologického hlediska je to pro nového člena i tak dobrá zpráva.

Tak tedy „click“ :D a stránky Smart - Fóra byly na světě. A poptávka po takovémto počinu byla, ovšem je třeba říci, že před deseti roky bylo majitelů vozů Smart pomálu. Smarty se vozily většinou jako ojetiny z Německa, Rakouska, Itálie a doposud se takto přemísťují, ale najdete je i v českých autobazarech. Až později se prodávaly nové Smarty s možností opravy i těch starších v Česku v prodejnách a servisech Mercedes Benz což funguje doposud. Neznačkové autoservisy o těchto automobilech nevěděly téměř nic v současné době alespoň některé již ano. A po technických informacích byla tenkrát sháňka. Byla to auta bez historie ta se teprve tvořila a bylo přece nutné znát provozní potřeby a různá specifika svého vozu. Zanedbání čehokoliv, ví každý motorista, znamená - vyhozené peníze.

„ Fórum“ – tuto mezeru věděni o vozidlech Smart dokázalo již od svého počátku rychle vyplnit! To velmi oceňuji. Dyk77 se snažil třeba v rubrice MANUÁLY, ale fungovaly a stále jsou k dispozici odkazy na webové stránky FQ 101 a Evolution na které klub od svého počátku zájemce směroval, stačilo kliknout. Na stránkách je najdete stále: TIPY – Weby – servisní návody. V FQ 101 je o smartech popsáno téměř všechno včetně montážních postupů krok za krokem v „obrazech“. Ale jak jsem si dnes ověřoval, jsou zatím mimo provoz. Na Evolution se bez přihlášení a zaplacení poplatku v € již nedostanete. Rady jsou drahé princi, říká i kupec v pohádce Třetí princ.

Původní stránky nesly název Smartauto Fórum, později asi tak po roce a půl se etablovaly jako Smart Autoclub o.s. Dyk77 „vyběhal“ povolení od Ministerstva vnitra ČR. Tímto zápisem si mohl klub založit bankovní účet a bylo tak umožněno dobrovolným dárcům, přispěvatelům oficiálně podporovat doménu klubu a případně i jiné klubové aktivity – nejenom Fórum ale Klub to znamená o třídu výš! ( - v rubrice STANOVY CLUBU by to chtělo obnovit dokumentaci) Tehdejší smart stránky sloužily potřebám jak zájemcům z Česka tak Slovenska. A tak je tomu zřejmě v určité míře doposud a to proto, že databáze témat je velmi zpravodajsky obsáhlá ( - i když ? ) a hlavně stále aktivní. A také nemusíme vzájemně, což je též důležité, nic překládat
Obrázek

Ale teď zpět k 10. výročí našeho Smart Autoclubu – je to významné výročí v činnosti klubu tak proč tuto informaci nezveřejnit. S každými“ kulatinami“ své činnosti se chválí na svém webu a veřejném prostoru kdejaká instituce tak proč ne Smart Autoclub! A je škoda, že v záhlaví stránek o tom není zmínka –„ jsme skromní“ :oops:

Založení klubu byla jedna stránka věci a ta by se nemohla dále rozvíjet bez „náběhu“ dalších obětavých moderátorů stránek Smart Autoclubu. A to se podařilo nevím, kdo byl první, druhý atd., ale tato podmínka zabezpečení moderátorské základy byla pro chod klubu rozhodující – myslím si. V současnosti bych si již sám mohl tipnout, kdo další by mohl nést oranžové zabarvení svého nicku.

Přeji a připíjím při této příležitosti vedení klubu, všem admin-moderátorům, organizátorům společenských akcí, aby se jako doposud českému Smart Autoklubu dařily veškeré aktivity prospěšné členům klubu, ale i všem majitelům vozu Smart, kteří hledají nějakou vědomostní základnu v podobě pramene informací vztahujícímu se ke zmíněné značce.


Smart Auto club nebude nikdy počtem členů velkým klubem na to jsou naše auta příliš specifická a je to nesporně i výhoda, vysvětlím ji v řádcích níže v článku.

Jako „samoukou auto-správkárnu“ v důsledku montáže stále náročnějších strojírensko- kybernetických technologií do automobilů všeobecně tak v tom výhled rozvoje klubu nevidím „kutilství“, může to být pouze moje domněnka, odnáší čas. Kde jsou ty doby, co mi dámská punčocha nahradila roztrženou řemenici mezi alternátorem a ventilátorem chlazení u Škodovky a já dojel po cca 150km domů. A volného času obětovaného případným náročnějším opravám svého vozidla je málo a myslím, že každému práce aktivnímu člověku času více schází než nadbývá. A to jak pro zaměstnance všech úrovní tak konec konců i pro podnikatele.

Úlohu klubu – když můžeš oprav si sám, rozhodně nepodceňuji! Kromě moderátorů klubových stránek, “kteří rady (tak říkajíc) mají v popisu práce" se najdou mnozí ze členů klubu, kteří jsou technicky, vědomostně a svými zkušenostmi natolik zdatní, že mají „nato“ přijít s fundovanou radou pomoci řešit konkrétní problém tazatele s vozidlem Smart. Ovšem příjemce informace musí též něco umět z montážních činností a vlastnit potřebné nástrojové vybavení. I když přínosem je i nalezení správné „diagnostiky“ popsaného problému to ušetří čas technika a tedy peníze v odborné dílně placených služeb. V tomto ohledu to stále platí! *1*

Určitým nedostatkem je, že mnohý tazatel který řeší nějaký technický problém se svým autem málo kdy zpětně do stránek napíše jak nakonec problém vyřešil. Takže mnohdy je to takové plácání a „nástřely“ z jedné i druhé strany, které však nejsou dokončeny nemají své výstupy, takže mnoho informací pro jiné nepřinášejí a to je určitě škoda. *5* Kdyby řešení různých oprav Smartů bylo vedeno přehledně - vstupní informací, několikerého nápovědního směrování zevnitř klubu ale též popisem úspěchu, nebo neúspěchu v tom, že tazatel nakonec použil dílenské placené služby tak by stránky Smat Autockubu byly svým rozsahem poloviční, a zprávy o tom jak oprava dopadla přímočařejší! ( - a připisuji i s uvedením konečné ceny to by též mohlo mnohé z nás zajímat – jenom tak pro informaci. :roll: ) To jsem napsal jako svůj osobní poznatek aktiva přínosů však převládají.

Ale účast v klubu může nabídnout ve svých aktivitách též „ bonus „ projevující se v tom co společnosti jako celku schází nejvíce – sbližovat lidi, nacházet nové přátele, udržovat s nimi kontakt i mimo „oficiálních setkáních“, žádá si to pouze osobní účast na akci klubu – a to je ta výhoda menších kolektivů když projevíte trochu byť malé aktivity nesplynete v davu. :lol:


Ano 10. výročí založení klubových stránek vložených do internetového prostředí a to jak v původním znění Smart-auto Fórum tak následně povýšených na Smart Autoclub o.s. bylo významným počinem.

Ale ne každý dobře míněný záměr se daří stabilizovat. K tomu potřebuje klub nadšené podporovatele a hlavně výdrž udržovat každodenní operativní chod klubu. To znamená dnes a denně reagovat na dotazy s odezvou snahy pomoci v nouzi „ polámal se mraveneček“. Takovými lidmi Smart Autoclub disponuje a to je pro chod klubu ceněná devíza! To se povedlo a nemám k tomu co dodat. Přeji klubu, aby mu nikdy nechyběli „tahouni aktivit“ bez takovýchto lidí by klub nemohl být čím po léta byl a doposud je. To značí mít ve členské základně, ( nyní ji vyjadřuje číslo 1150) lidi vybavené „organizačním potencionálem“ (-ne každý jim disponujeme) zaměřeným na pořádání společenských aktivit klubu. To jsou ta setkání „na živo“ každým rokem, půlrokem se spoustou členů a vozidel Smart pohybující se po různých hezkých „koutech“ v Česku a Slovensku. Český klub srazy členů pořádá pod názvem JVV –jarní vymetání výfuků. Slovenský klub pod názvem FRNDŽALICA
ObrázekObrázek

A že těch výletů již něco bylo! Začalo to v roce 2007 prvním JVV v Kroměříži pak Letovicích – Blansko, Bratislavě –Petržalce, Českém Krumlově, Kopřivnici, Banské Štvanici, Lednici, Ošťadnici –Kysuce, Bratislavě, Hranicích, Modre Harmonii, Selcích- Banské Bystrici, Šumperku, na jaře chystá Smartcars klub Slováci setkání v Ostravě a to jsem vyjmenoval pouze oficiální akce konané pod záštitou klubů a jistě ne všechny. Tady v tomto odstavci chci poděkování těm členům klubu, kteří své aktivity směřují do společenské oblasti a ten kdo se té které akce zúčastnil tak jména zná! Svým konáním se snaží naplnit program těm členům klubu, co problémy s opravami svých aut až tak neřeší, ale přesto si přejí i nadále zůstat v členské databázi klubu. Přeji dostatek nových nápadů v činnosti klubu, které by zaujaly a přilákaly do našeho klubu i majitele nových i nejnovějších Smartů těch samozřejmě tolik není, ale přesto by se mohli stát aktivními členy klubu a být přínosem v klubových aktivitách!

Smart Autoklub je prostě výjimečným klubem sloužící vlastníkům mimořádně dizajnem stylových aut s parádním výkonem u Fortwo se zatraceně nízkou přidanou hodnotou. No jo ale nekup to!? *smart* *smart*

ZÁVĚREM MÉHO ČLÁNKU CHCI SDĚLIT, ŽE PŘES RŮZNÉ I PROMĚNNÉ PASÁŽE MÉHO POVÍDÁNÍ O SMARTECH A SMART AUTO CLUBU SAMOTNÉM K JEHO DESETILETÉMU PŮSOBENÍ V INTERNETOVÉM PROSTŘEDÍ, BYLA A JE JEHO ÚLOHA VE SMĚRU K MAJITELŮM VOZŮ SMART – JEDINEČNÁ! Potvrzuje to i skutečnost, že když nakouknete na stránky „DVEŘE SE NETRHNOU“. Ano bylo dobře, že byl klub založen a že tento projekt stále zůstává úspěšným.

Tak ať se Smart Autoclubu v tomto roce i v dalším desetiletí daří - Ivojah
Obrázek



Naposledy upravil(a) Ivojah dne pon 29 úno 2016, 14:43, celkem upraveno 5 x.
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový rok - den přání, předsevzetí i hodnocení připíjím 3X

Příspěvek od DYK77 »

Na tento prispevek nemohu nereagovat.
Jsem rad, ze jsou lidi, kteri nezapominaji na vznik a vzestup SAC. I pro mne to bylo opravdu vyznamne obdobi, ktere prineslo hlavne spoustu novych kamaradu a zazitku s nimi spojenych. Na druhou stranu z minulosti nelze tezit večne, a protoze aktivita zakladatele SAC davno vyhasla, tak si snad v dnesni dobe uz ani zadne uznani nezaslouzim. Spise naopak, mel bych se omluvit za sliby, ktere jsem nedodrzel a nedokazal ozivit alespon jeden sraz ci setkani naseho klubu. Stejne tak kalendar na r.2016 zustal rozpracovany ve slozkach na plose meho PC a nedotahl jsem jej do konce ( hlavne jsem neobjevil dost uchazejicich se fotek, jak jsem si puvodne myslel ). Snaha blyla, vykon se maže.
Dnesni podekovani za udrzeni klubu pri zivote patri kolegum adminum a vsem, kteri se nechali timto klubem motivovat a navazali na vlastni zodpovednost a na ukor sveho casu na urcite tradice, ktere zde fungovaly. Tim myslim napriklad pomahat jeden druhemu a udrzovat dobre vztahy ve smarti komunite.
Kazdopadne diky za prispevek a za pripitek, at vas Ivo i vasi pani neopousti zdravi, dobra nalada a literarni slina ;-)
PS - presne datum zalozeni fora 24 úno 2006 11:06 pm
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Re: Smart klub > 10. výročí na internetové scéně 2006/2016

Příspěvek od Ivojah »

V článku se zmiňuji, že je složité se dostat na stránky Evolution a FQ 101 jež popisují i s foto dokumentací mnoho oprav komponentů a součástí vozidel Smart. Tak OPRAVUJI – možnosti jsou! Dyk 77 vložil do tématu Manuály a články rubriku “ Ostatní sbírka dokumentů“ po otevření se objeví tlačítko vstupu na disk s mnoha popiskami v angličtině, ale též podrobnými fotografiemi postupu montážních prací což „šikovným rukám“, na hlavu nezapomínám, :D mnohé usnadňuje. Též je možné se z této rubriky dostat v odkazech na výše zmíněné stránky Evolution – jsou kupodivu přístupné a v FQ 101 měli zřejmě problém s nějakým virem, kde odkazují na skutečnost, že skládají stránky znovu tak ať mají zájemci strpení – nu pro správce stránek velmi nepříjemná záležitost! A nechci zapomenout Dyk 77 uvádí, že soubor vznikl i s faktickým přínosem uživatelů fóra! A je to moc dobře uděláno. *1*
Ještě povzdech je škoda, že manuály ke Smartům – ty obsáhlé o 268 stranách stále nejsou přeloženy do českého jazyka. Odborný překlad by řece jenom měla zaplatit firma, nebude to zřejmě levná záležitost, ale značka Smart se byť v malých počtech již cca 10 let v České republice a Slovenské republice prodáva tak si myslím, že by i jeden z těchto jazyků pro uživatele automobilové značky Smart postačil! DAIMLER-MERCEDES produkuje mimo jiné i vozy Smart snad by se i pro tento „detail“ mohly peníze najít ne? Tak snad někdy příště. :(

Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: Smart klub > 10. výročí na internetové scéně 2006/2016

Příspěvek od DYK77 »

Clanky a fotky z evilution ,FQ a zdejsich clenu klubu si stahuji uz nekolik let. Kolikrat jsou tam navody zpracovany lepe nez v cele nemecke knizce a neni nad to mit je ulozene ofline. Zejmena fotodokumentace od zdejsich clenu casto mizi vlivem zmeny ci zablokovanim odkazu provozovatele fotogalerie atd. Ted kdyz nastal problem na FQ , napadlo mne ulozit stazene dokumenty na vzdaleny disk a podelit se o ne.
Nemecka knizka sice prelozena neni, ale dnesni scanery, napriklad Cannon LIDE, nabizeji skenovani stranek do PDF dokumentu s moznosi nasledneho kopirovani textu a vlozeni do translatoru.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Re: Smart klub > 10. výročí na internetové scéně 2006/2016

Příspěvek od Ivojah »

V úvodním článku jsem se zmínil, že slovenský Smartcars.club chystá setkání členů z obou klubů v měsíci květnu. Stalo se akce se konala 6.5. – 8.5. 2016. Byl jsem přitom a jako vždy se jednalo o pohodově prožité dny. Píši do této všem přístupné klubové stránky, kterou lze otvírat bez přihlášení se jako člen klubu pro „brouzdaly“ internetem, kteří máte vozidlo značky Smart popřípadě uvažujete o jeho koupi a návštěvou stránek si „oťukáváte“ zda se do klubu plně přihlásit. Samozřejmě přihlášení doporučuji! Klubové akce jak českého nebo slovenského klubu mají opravdu vysokou, řekl bych, profesionální úroveň. Organizátoři akci jde tak o tři až pět jmen členů klubu, kteří na to organizačně mají, a nejedná se o záležitost snadnou o tom žádná. Není to o příjezdu na místo, ubytování a „rozejití se“ po pláži. Člověk si to musí vyzkoušet a fakt stojí zato si některou příště avizovanou akci osobně prubnout a jste „chyceni“. V záhlaví úvodní stránky klubu jsou takovéto informace v předstihu v hrubých obrysech včetně data konání akce zobrazeny.
Rovněž tak finanční stránka a po příjezdu na místo konání srazu každá posádka či jedinec obdrží itinerář – průvodce programem i s vědomostními popisy míst z hlediska historie a specifických zajímavostí, která budou v průběhu akce navštívena včetně přiložené mapy tras všech přesunů formou „ spanilých jízd“. K tomu patří výborné ale cenově uměřené ubytování s celodenním stravováním – snídaně švédský stůl a obědy, večeře výběrem ze tří jídel. Nu a jednou z hlavní náplní setkání jsou společenská večerní setkání s ostatními členy klubů se sklenkou vína, či tvrdšího alkoholu, piva. Povídání o všem možném včetně výměny informací a zkušeností s našimi vozidly Smart. Samozřejmě, že v průběhu dne bez popovídání si s jinými účastníky srazu nezůstanete! Ano doporučuji účast, nevím o žádném jiném autoklubu, snad pouze některý veterán klub nebo motorkářský Halley club, co dovede připravit pro své členy takovéto vynikající motoristicko-společenské akce! Přikládám obrazový náhled, jak vypadá průvodce programem. Přiložené vyúčtování se týká dvou osob.

Obrázek
Obrázek Obrázek

TAK ŠTASTNOU CESTU O--O O--O O---O *smart*
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Uživatelský avatar
marko583
Smart ACE
Příspěvky: 508
Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Smart klub > 10. výročí na internetové scéně 2006/2016

Příspěvek od marko583 »

pekne, to uz som tu viac ako 10 rokov zaregistrovany... presne od 6.3.2006, 4-ty v poradi :shock:
Smart Roadster Coupe 2003 - ano, je to tak, pokorili sme 230.000 km. povodny motor, prevodovka a dokonca aj aktuator... Akurat spojka sa odporucala do vecnych lovist pri 210.000 km a 10 rokoch prevadzky. A odisiel uz aj starter, ci alternator a preventivne je tam aj nove turbo.
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde :-)))
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...

Kto brzdi, prehrava...
Odpovědět