3-lete dite v sedacce

Nechcete se registrovat a chcete něco sdělit ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

No s tím zapomenutím přepnutí to vidím jako docela problém, když zůstane airbag vypnutý a bude tam sedět dospělý člověk tak to akorát nevystřelí, ale když to bude opačně tak tam bude dítě a vystřelí to tak to nebude asi moc dobrý.
Teď mě ještě tak mimochodem napadlo co může ten airbag udělat když vystřelí zezadu do upevněné sedačky, sice to je rána, ale pochybuje že by tu sedačku urval, ta sedačka tam je přeci proti směru jízdy, kdyby byla po směru tak to praští to dítě, ale když je opačně. :idea:
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

no, nezda se to, ale airbag je silny. otazka je, jak blizko pristrojovce by byla sedacka. jesti by ho dokazala nasmerovat dule nebo ne.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

Já jsem jednou zažil vystřelení airbagu, a zážitek tada nic moc, a to nemluvím o tom když má někdo brýle, tak se nejdřív rozplácnou přes obličej a pak letěj celý zlikvidovaný pod zadní okno, jinak vyraženej dech, celej obličej jako jedna facka od druhý, je to jako když se dají mokrý hadry do pytle a pak by se tím někdo plnou silou přetáhl přes obličej.
Ale s tou dětskou sedačkou to vidím tak že to do ní zezadu nalítne a vzhledem k tomu že je upevněná tak si ten airbag musí udělat cestu někam do stran když dopředu nemůže, přece tu sedačku neurve, nevím zajímalo by mě to co by se stalo.Jestli to není jenom jištění výrobců aut, jako když máš na všech lékách napsaný vedlejší učinky a všechny to co je napsaný na příbalovém letáku.
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Jsem myslel, že v sedačce děti sedí normálně ve směru jízdy
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Blanka0600
Smart ACE
Příspěvky: 1374
Registrován: ned 06 dub 2008, 18:30
Bydliště: Říčany u Prahy

Příspěvek od Blanka0600 »

DYK77 píše:Jsem myslel, že v sedačce děti sedí normálně ve směru jízdy
miminka ne
Dnešek bude krásnější než včerejšek
><><><><><><><><><><><><><
Smart ForFour 453, 66 kW, r. 2015
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Tak to jo, každopádně řešíme autosedačku spíše už pro větší dítě, které by ve směru jízdy sedět mohlo.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
kimby
Příspěvky: 1965
Registrován: úte 11 bře 2008, 15:38
Bydliště: Most

Příspěvek od kimby »

DYK77 píše:Jsem myslel, že v sedačce děti sedí normálně ve směru jízdy
jak píše Blanka, miminka...jak jsou v té "skořepině" tedy autosedačce typ vajíčko cca 0-9kg, tak sedí vždy proti směru jízdy.
Mám co mám a jsem za to ráda
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

tak jsi to nasel :)
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

Zajímalo mě to ale je to stejně individuální, každé auto má jinou velikost airbagu, umístění, vzdálenost sedačky od airbagu, dneska se používají airbagy s dvěma patronama a podle síly nárazu, buď to vystřelí jedna nebo obě.
Dawe
Smart ACE
Příspěvky: 817
Registrován: úte 16 led 2007, 21:39
Bydliště: Ostrava - Šenov

Příspěvek od Dawe »

k tomu vypinani, pokud to clovek pouzije obcasne, jak zvazuji. problem v tom neni, prepnout to.Clovek si uvedomi, pokud vsak dite, budes vozit casto tak se opravdu na to clovek vys.re to prepinat. nakladnost cca do 500 na cely system

co se tyce isofix, neni to nic jineho nez zatezove cidlo,
ktere ma normou dane presne vyrezy pro sedacky urceny pro isofix
tudiz se hlasi jako prazdna sedacka a deaktivuje airbag
jakmile si sedne clovek airbag se aktivuje

nicmene ani to problem neni dodelat akorat to nebude 500 ale o neco vic

vyhoda je ze ta sedacka se da namontovat i do jineho auta treba saxa:)
takze clovek nemusi mit 2 a muze si je v pohode prehazovat

velikost odporu je zhruba 2 az 3 ohmy ale dela se to tak ze si zmeris jaky odpor klade airbag

smart patri pod mercedes a tam se dava 2 ohmy

u novych aut uz je problem protoze tam jsou nejake promene odpory (presny nazev si ted nevzpomenu) lide to casto obchazeli tak automobilky udelali zmenu ktera uz neni na obejiti tak jednoducha nicmene neni to pripad smartu
For Two Pasion 07 (Mimi) 1.11.2008 najeto 1750 km
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Hm hm hm , ještě o tom popřemýšlím. Díky :wink:
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Dawe
Smart ACE
Příspěvky: 817
Registrován: úte 16 led 2007, 21:39
Bydliště: Ostrava - Šenov

Příspěvek od Dawe »

ohledne bezpecnosti bych vazne nevidel problem at tak ci tak pokud by udelat ten isofix vysel tak do 3000 tak bych tam dal ten mas jistotu ze nezapomenes prepnout prehodis sedacku treba do saxa atd
kdyby to bylo drazsi asi bych uz vahal

jinak nekde jsem jednou videl test detskych sedacek pri nehode

asi bych vybiral sedacku podle toho nez znacky
For Two Pasion 07 (Mimi) 1.11.2008 najeto 1750 km
Uživatelský avatar
Blanka0600
Smart ACE
Příspěvky: 1374
Registrován: ned 06 dub 2008, 18:30
Bydliště: Říčany u Prahy

Příspěvek od Blanka0600 »

ještě něco k té bezpečnosti:
výňatek z časopisu D-Test:
Dětské autosedačky: Vyhněte se podsedákům

publikováno 11/2009 | Test s výsledky
Úvodní stránka » Děti » Testy

Dětské autosedačky testujeme každý rok. V první polovině roku publikujeme výsledky hlavního, velkého testu, koncem roku pak výsledky modelů, které se nově objevily na trhu. Je jich méně, ale přinášejí neméně zajímavé výsledky. Tentokrát to jsou většinou kvalitní sedačky pro nejmenší děti a většinou nekvalitní sedačky pro větší děti. Aktuální test poukazuje i na riziko, které s sebou přináší používání podsedků pro větší děti.

V testu: 9 výrobků • Dobrá rada • Jak jsme testovali

I když se většinou levné autosedačky v našich testech umísují mezi těmi méně kvalitními, občas nás čeká milé překvapení. Tak je tomu tentokrát v podobě sedačky Nania Be-One SP, jež za cenu okolo dvou tisíc korun nabízí poměrně slušnou ochranu i komfort. Je přitom použitelná do většiny automobilů, nebo se poutá bezpečnostním pásem a nepotřebuje systém kotevních bodů Isofix. I přesto však dosahuje přijatelných výsledků ochrany v případě autonehody.
Naproti tomu o tisíc korun dražší autosedačka I’Coo C-care ze stejné skupiny 0+, taktéž poutaná bezpečnostními pásy, obdržela nejhorší možné hodnocení »nedostatečně«. Zcela selhala v ochraně poskytované při bočním nárazu.
Peníze vydané za dětskou autosedačku nemusí vždy odpovídat úrovni ochrany, jíž poskytuje. Nedostatečná ochrana při bočním nárazu je přitom slabým místem nejen zmíněné autosedačky. Týká se všech »nedostatečných« objevivších se v dnešním testu. Ochrana při bočním nárazu není zahrnuta do povinných zkoušek nutných pro získání homologace, kterou musí mít každá prodávaná autosedačka. V našem testu jsou ovšem zkoušky zaměřené na ochranu při bočním nárazu zahrnuté. Ukazuje se, že míra ochrany v této poměrně časté situaci se u jednotlivých autosedaček dramaticky liší.

Nejbezpečněji s Infixem
Systém Isofix, tedy pevné kotevní body umístěné na kostře automobilu, do nichž se sedačka uchytí, poskytuje v současné době nejvyšší míru ochrany při autonehodě. Samotný systém ovšem nestačí. Jak ukázal letošní červnový test, v němž se objevily autosedačky Emmaljunga First Class a IWH Babymax, jež obě obdržely známku »nedostatečně« i přesto, že byly vybaveny základnou uchycenou do Isofixu, špatná konstrukce sedačky může bezpečnostní výhody tohoto systému zcela vyrušit. U obou zmíněných výrobků došlo k odtržení sedačky od základny při čelním nárazu. Neselhal tedy systém, ale konstrukce sedačky.
Systém Isofix zůstává nejbezpečnějším způsobem uchycení autosedačky v automobilu. Dokazují to i výsledky testované autosedačky ze skupiny 0+ Brio Primo. Tu lze uchytit buď pomocí základny se systémem Isofix, nebo bez základny pomocí bezpečnostních pásů automobilu. V obou případech je sedačka bezpečná a představuje tak řešení i pro ty, jejichž automobil není Isofixem vybaven. Při použití základny kotvené do Isofixu dosahuje míra ochrany úrovně, která byla ohodnocena známkou »velmi dobře«, tedy nejlepší možné. Při použití bezpečnostních pásů jsou výsledky téměř o celou známku horší.
Pro sedačky ve tvaru kolébky, které jsou určené pro nejmenší, platí ještě jeden tip pro zvýšení bezpečnosti. Jejich umístěním proti směru jízdy dosáhnete výrazného zvýšení ochrany při autonehodě, zejména v případě čelního nárazu. Pokud autosedačku umístěnou proti směru jízdy chcete poutat na přední sedadlo, musíte deaktivovat airbag na místě spolujezdce!
Umístění proti směru jízdy je výhodné i pro větší děti. I starší děti by měly, pokud to jde, sedět proti směru jízdy. Zde je ovšem třeba vybírat pečlivěji, nebo sedaček, které tuto polohu umožňují, je výrazně méně. Do výběru také promlouvá vnitřní prostor vozidla i vzrůst dítěte; větší děti se v této pozici nemusí cítit pohodlně.
Z testovaných modelů umístění proti směru jízdy umožňuje autosedačka HTS Besafe iZi Combi X2 ze skupiny 0/I, jež je určena pro děti do 18 kilogramů. Problémem této sedačky je ovšem její velmi obtížná montáž. Umístění proti směru jízdy vyžaduje použití opěrné nohy, „usazení“ sedačky s nohou je velmi složité a hrozí riziko její chybné montáže. A to se může neblaze projevit na bezpečnosti. Pro děti od devíti kilogramů je možné vybrat si mezi montáží po směru a proti směru jízdy. Umístění po směru jízdy je snazší, může být pro větší děti pohodlnější, ale úroveň ochrany při čelním nárazu se sníží z »velmi dobré« (při umístění proti směru) až na »uspokojivou«. Proto sedačka obdržela z celkové bezpečnosti pouze tuto známku.

Podsedák není plnohodnotným řešením
Jak jsme již nastínili v úvodu, Achillovou patou mnohých dětských autosedaček je ochrana při bočním nárazu. Protože není zahrnuta mezi zkouškami nutnými pro získání homologace, nevěnují jí někteří výrobci pozornost. Riziko autonehody, kdy dojde k bočnímu střetu automobilů, je přitom vysoké. Typická je například situace na křižovatce při nedání přednosti v jízdě. Děti jsou v případě takového nárazu ohroženy mnohem více než dospělí cestující (to platí samozřejmě pro jakoukoliv dopravní nehodu). A nejvíce jsou při bočním nárazu ohroženy větší děti, které sedí na podsedáku.
Názorně se to ukázalo na dvou námi testovaných sedačkách. Chicco Neptune lze použít pro děti od 9 do 36 kilogramů (skupina I, II, III), pro děti těžší než 22 kg doporučuje výrobce „rozebrat“ sedačku na samotný podsedák (tedy bez zádové opěrky). Důsledek? Žádná ochrana při bočním nárazu. Hlava zkušební figuríny při simulované nehodě narazila do hrany dveří. Při stejném pokusu se zádovou opěrkou byla ochrana při bočním nárazu »dobrá«. Stejná výtka se týká výrobku Sunshine Kids Monterey Booster. I když výrobce doporučuje její použití pro větší děti pouze jako podsedák bez zádové opěrky, vy byste se tímto doporučením v žádném případě neměli řídit a používat sedačku vždy se zádovou opěrkou. Bylo by to na úkor bezpečnosti vašeho dítěte.
Chcete-li si vybrat bezpečnou sedačku pro větší děti, podívejte se na www.dtest.cz nebo do starších vydání časopisu TEST. V červnu tohoto roku jsme testovali například sedačky Cybex Solution X-fix nebo Concord Transformer ze stejné hmotnostní kategorie, které poskytují dobrou ochranu jak celkovou, tak při bočním nárazu a jsou použitelné i pro větší děti.
Dnešek bude krásnější než včerejšek
><><><><><><><><><><><><><
Smart ForFour 453, 66 kW, r. 2015
Uživatelský avatar
houska
Smart ACE
Příspěvky: 6262
Registrován: stř 18 říj 2006, 19:25
Bydliště: Praha-Řepy

Příspěvek od houska »

houska mi už neříká pane
Odpovědět