Autosalony – nové auto to ano

Kecy které nejsou k věci
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Autosalony – nové auto to ano

Příspěvek od Ivojah »

No především muže, ale i ženy dovedou ocenit designové zpracování vystavovaných vozů mnoha výrobních značek. Teď probíhá v Paříži pro veřejnost 1. 10 až 16.10 2016, ale výstavy vozů se konají též v Ženevě, Frankfurtu, New Yorku, Detroitu, Šanghaji a někdy též v Brně! Člověku až přecházejí oči jaké nádherné automobilové výrobky jdou na světové trhy no jako v pohádkách a ty dovedou diváky při jejich sledování pohladit po duši. A motoristickou duši stejně tak dovedou pohladit pohledy na designová zpracování interiéru a exteriéru předváděných vozu a rovněž síly kubatur – tu temnou nadupanou sílu motoru připomínající varovné vrčení jaguára motorista vnímá. Potud ano to by se kupovalo!

Ale přitom většina automobilů na našich silnicích jsou více méně „staré“ ojetiny do této kategorie lze zařazovat vozy starší 7 let. Lidé, kteří si jsou schopni si svým konáním držet životní úroveň třeba v rodině se všemi dalšími aktivitami – kultura, sport, dovolená apod. a dokáží si přitom pořídit ob 6 – 7 let nové auto tomu říkám „být políben štěstěnou“. Ostatní co se na nová auta s oblibou dívají, ale přitom si musí pořídit ojetinu, aby se vůbec jezdilo a – jezdit není přepych je to nutnost- daná dobou se musí spokojit s danou realitou svých platebních možností. A stará „rachotina“ přece jenom potřebuje finanční vklady, aby dokázala nadále sloužit. Takže v konečném výsledku prodělávají a používat „výrobek“ po „někom“ prodávat ojetinu a zase kupovat ojetinu tyto vyhlídky nejsou vůbec optimistické.

Ne, ne mělo by to být jinak, po revoluci bylo řečeno pět, šest výplat a bude plno radosti, zatím se zdá že se to trochu zpozdilo. Ale kupovat bychom měli, myslím teď lidi v pracovně produktivním věku i v Česku pouze nová auta a ty ojetá by měla nekompromisně skončit na vrakovištích a proč ještě vozit „staré křápy“ z Německa, Itálie, Francie, Rakouska. Dokud si člověk, pracující člověk, nemůže dovolit cca po sedmi letech koupit nové auto je z pohledu „vyspělých ekonomik“ chudým člověkem! Na tuto skutečnost jsme si nějak již zvykli – dobře nám stačí ojetiny. Není řeč o africké chudobě, kde v mnoha oblastech nemají lidé co jíst. My v Evropě netrpíme hladem v každé domácnosti běží televize, skoro ve všech též notebook a v ruce držíme chytrý telefon o tom to není. Ale nové auto je přece jenom nové auto a také „větší“ peníze nu a právě je zde to "ale" - jak pro koho!! Takže je třeba rychle mrknout na svůj účet a zajet si do Paříže – to by se mělo ještě stihnout 1-2 dny dovolené. Vybrat si předběžně nový model když je tam tolik značek výrobců aut pohromadě a objednat si pro radost svou i rodiny nové auto když ne přímo tam tak přes prodejce u nás v Česku. Smart jsou hezká auta o tom žádná, ale sakra když je taková nabídka – člověk musí rozmýšlet. Ponechám si Smart Fortwo a přidám do rodiny nové! Já tam již jedu.
:D
Naposledy upravil(a) Ivojah dne čtv 13 říj 2016, 10:41, celkem upraveno 1 x.
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Autosalony – koho to zajímá?

Příspěvek od JBC »

Co bych s tím novým autem dělal? Pro mě auto musí mít kouzlo, fun factor a možná i ... duši.

Z těch aut, která jsou v současné době nabízena na našem trhu (v ceně dejme tomu do milionu) pro mě žádné nemá takové kouzlo, jako Smart Roadster! Ty křivky! Slovo "auto" v jeho pravém smyslu! Ne unifikovaná krabice, která je stejně nudná, ať je na ní napsáno Hjundé nebo Pežó. Natož pak ty přeplácané hnusy, jako třeba Honda. Jo, možná tak Volvo. Ale pochybuji, že když pojedu Volvem a zastavím na křižovatce, tak mi kolemjdoucí jen tak, sám od sebe, do otevřeného okénka řekne:"Pane, máte krásný auto!"

A Fortůčko si nechám, dokud ono nebo já budeme dýchat! Když vidím tu obludu, která o sobě říká, že je jeho nástupce, tak si snad raději koupím nějaké ty čtyřistapadesátky do zásoby!

Ano, jedno auto mi chybí. Původně jsem si přál, aby mi ho koupili k šedesátým narozeninám. Ale koupím si ho dřív. Abych si ho vůbec stihl užít (s ohledem na skutečnost, že jsem letos málem umřel). A bude to další Auto s velkým A. Pětistovka! Samozřejmě, ta původní (nechci použít slovo stará). To je to, co mi ještě chybí!


P.S. Jo, taky jsem dával přezout kola na Roadstera. Do zdejšího největšího pneuservisu, kde jim za den rukama projdou desítky kol, včetně nejnovějších modelú. Přišel jsem si pro ně druhý den, takže si je nepamatovali podle jména nebo obličeje a mezi sloupy narovnaných kol a pneumatik nebylo vidět na ráfky. A zase - jeden z nich, když si vzpomněl, který ten sloup to je, tak řekl druhému:"Jo aha, to hledáte ty hezký kola, ty jsou támhle ..."
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Re: Autosalony – nové auto to ano

Příspěvek od Ivojah »

No jo „nostalgie“ to je pro starší mládí to je dravost – hledá se designový styl a někteří ještě nadměrnou sílu. Copak Smart Roadstar když se již nevyrábí ano je ho škoda! Byl na trhu s auty JBC vlastníš ho a je to krásný sporťák a doufám, že si někdo „vlivný“ z výroby značky Smart opět vzpomene na tento typ vozidla a konstruktéři přijdou s nějakou verzí ukázky nového roadsteru na některém příštím mezinárodním autosalonu. Myslím, že by si to tento vskutku krásný model zasloužil! Ale já jsem hovořil o „ojetinách“ nemůžu si pomoct sakra přece to nemůže zůstat tak, že nová auta kupují napřed ti majetnější a v různých fázích ojetí se jich zbavují.

A není to pro ně tak špatné koupí si auto nové a za nějaký čas se ho zbaví a ještě nějakou „částku“ za něj dostane na nové. Předtím při 5 až 6 leté záruce do něj nic neinvestovali. Do oprav po této době investuje kupující a to je obvykle již doba kdy se ozývají technická opotřebení . A když ojetinu koupím a po nějakém roce .?.? , musím již totálně slevit na „doraz“ ( nepořídím ani bicykl ) a jestli opět koupím „ojetinu“ to fakt by mě nebavilo. Z čeho se má člověk radovat, když ne z pořízení si nové věci a nové auto to je „věc“– o tom je řeč! Hovořím o lidech v pracovně produktivním věku! Autobazary by měly ve většině zkrachovat pro nezájem kupujících - zmizte!! Jak říkám radost z koupě auta má smysl pouze z pořízení si nového – tomu pak majitel může dát, když se o něj v základu stará i tu „duši“.

Přece když si někam zajedu okouknout auto třeba na autosalon Paříž, ale do Německa je do blíže, nechci auta prohlížet jako v muzeu, ale v duchu si porovnávám a formuji typ, který model by se mi líbil apod. Je radost si utvářet myšlenky, pohrávat si s nimi a po určitém čase přistoupit „ k akci“. A mít na nové auto by mělo být otázkou pěti let – tak to vidím já. Autosalony ano a také aby se koupě nových vozů týkalo většiny veřejnosti – pak řeknu ano žijeme si ve vyspělé ekonomice.
Naposledy upravil(a) Ivojah dne čtv 13 říj 2016, 10:42, celkem upraveno 1 x.
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Re: Autosalony – nové auto to ano

Příspěvek od Ivojah »

https://www.stream.cz/autobazar/10013111-dedictvi

Vím více než o autosalonech jsem "hovořil" o autobazarech trochu jsem si zakecal. Ale trvám si na tom, že autobazarů je v naší republice "mraky" a jsou v nich desetitisíce aut na prodej. Kup je téměř vždy "hazard" , který může kupujícího v následujícím provozu takto koupeného auta stát "majlant". Já jsem šel též před léty s koupí Smatra do rizika - "krabičku jsem viděl v autobazaru při jízdě tramvají nějak mě "uhranula" to ano tenkrát to byl výjimečný pohled tak asi proto. A jak si uvědomuji zase tak laciný ten kup nebyl. Měl dobře "vyčištěnou" přístrojovou desku a použitelné zimní pneumatiky bylo září, ani mě nenapadlo, že by tam byly již zimní - no jo motorista. :roll: Přede mnou byl Smart Fortwo používán 6.5 roku a i když neměl nějak mnoho najeto 35 200km vzápětí jsem měnil téměř všechno mimo soustavu hnacího agregátu což když se někomu podaří si přivést auto s těmito závadami pak je to ten "majlant" vyhozených prostředků! Nu ale máme v genech jít do rizik je to taková adrenalinová hra a hold někdy se nepodaří vyhrát. Já vnímám autobazary jako v úvodu videa pana Čtvrtníčka autobazar Monte Karlo. Téměř vždy jde o zbavení se starého auta to je nepopiratelné. Někdy se však stane, že auto dá do autobazaru bohatší člověk, který až tak nepočítá zůstatkový zisk (a auto je ještě k tomu v naprostém pořádku) za pře prodávané auto. Narazí li člověk na takovýto případ pak to je pro kupujícího fakt výhra!! Ale převládající způsob odkladu ojetého auta do autobazaru to asi nebude. Proto jsem příznivcem koupě nového auta tu pravou radost dá vždy zakoupení něčeho nového - vždyť se říká, že žena a auto se nepůjčují! :D A vybrat si značku auta v mezinárodním autosalonu prohlédnout si nabízené modely naživo to může být pro motoristu fajnšmekra dobrý zážitek. Docela je pro mne úsměvné když nějaký autobazar propagují herecké celebrity - "já jezdím ve vozech z AAAAAA.... auto a co vy? No určitě a nevěřte tomu co?!! :mrgreen:
Tak to je o autobazarech z mojí strany všechno jak říkám trochu jsem si zakecal. :roll:
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Re: Autosalony – nové auto to ano

Příspěvek od Ivojah »

Tuto rubriku jsem si zřejmě otevřel pro sebe. :D Zapřemýšlel jsem, co mě vedlo k tomu, když jsem chtěl upřednostnit a napsat něco o mezinárodních autosalonech, vsunout do popředí mých úvah „ojetiny“. Asi to bude tím, že já jsem měl v průběhu mého života pouze pět aut, z nichž až to poslední Smart Fortwo bylo koupeno v bazaru. Uvědomil jsem si totiž, že když koupíte auto a nyní nehledím na tachometr ve stáří 7-8 a více let a dáte za něj určité peníze tak za dalších sedm let provozu máte téměř „veterána“ a i kdyby v sobě měl spoustu nových komponentů, nicméně nedůvěra k němu musí být u dalšího „kupce“ obrovská když kupuje 16 a více let staré auto. Tak možná ještě prodáte, jde však o to jestli se koupě starého auta původnímu kupci opravdu vyplatila oproti zakoupení nového.

Vyvozuji z toho, že koupíte auto – dobrou značku – po sedmiletém provozu – „výhodná koupě“ – ale za dalších 7 – 8 let si za odprodej auta koupíte kolo, nu i toto není špatné – sportem ke zdraví! Ojeté auto má jednu zásadní nevýhodu, dovede „otravovat“ zaměstnaného člověka. A to tím, že vás nutí se vůbec opravami zabývat, okrádá vás o čas, a kdo není, až tak technicky zručným tím pádem asi nemá cenu hovořit o technikou vybavené dílně, stojí tato údržba staršího vozu nemalé peníze.
Autobazary jsou výhodným byznysem pro ty, kteří je provozují nevím, jaké jsou porovnání s ostatními zeměmi co do množství vzniku „směnáren“ na trhu s automobily a množstvím směněných aut? Ale já to vnímám, jak jsem již dříve zmiňoval ve svých článcích, jako ne právě příznivou vizitku možnosti kupní síly obyvatel. Jestli mám mít radost z toho, že jsem si koupil auto – podotýkám člověka přítomného v pracovním procesu pak mi může tuto upřímnou radost poskytnout pouze auto nové! A auto, které mě již „zlobí“ patří na šrotoviště! Mám mít peníze na nové! Tak jsem si to napsal a tuto „svou „ rubriku již opouštím. :arrow:
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Odpovědět