utžená žhavící svíčka

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
pavel3.0.9p
Příspěvky: 34
Registrován: úte 03 bře 2015, 19:05
Bydliště: tábor

utžená žhavící svíčka

Příspěvek od pavel3.0.9p »

Zdravím všechny. Samo jsem několikrát stříkal uvolnovaci, motorovým olejem asi 3 týdny . Svíčky šly povolit celkem lehce, ale jedna šla hůř, najednou jsem ji vytočil a zůstala mi tam elektroda. Mám tu přípravkovou sadu na vyndavaní ulomených svíček, ale s tou se dá vyndat jen ta trubka se zavitem, ale tu jsem vytočil. Jak vyndat tu elektrodu.
Napadlo mě jaké jsou možnosti
A) zkusit na ní klepnout jestli se uvolní
B) dat tam prkno a zatočit motorem, jestli to nevytlačí komprese
C) zkusit to něčím vytáhnout
E) a to nechci dělat sundat hlavu -O -O *5* *5*

Setkali jste se s tím někdo? děkuji za rady

https://www.rajce.idnes.cz/f1477904214
https://www.rajce.idnes.cz/f1477904244
smart for two 0.8CDI pure rok 12/2002
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3311
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: utžená žhavící svíčka

Příspěvek od JBC »

Hele, já naftu nemám, takže s ní nemám ani zkušenosti ... Ale jestli dobře vidím, tak to, co Ti tam zůstalo (to co chybí na fotce č. 1), je kuželové. Nebo ne? A do válce zasahuje jen tak zúžená špička, že jo? Prostě, je to udělané tak, aby to nemohlo do válce spadnout. Je to tak?

Jestli to tak je, tak to normálně nastartuj, jestli to tlak vyrazí. Mohl by. Protože si myslím, že žádné ťukání tomu nepomůže. Leda to zarveš ještě víc dovnitř.
Třeba bude potřeba počkat, až se hlava ohřeje a změněj se vzájemný rozměry.

Nebo zkusit na to zmrazovací sprej. Ale nevím, jak ten zbytek spolehlivě chytnout.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
Roman Milo
Příspěvky: 303
Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
Bydliště: Ostrava

Re: utžená žhavící svíčka

Příspěvek od Roman Milo »

Zkus nastartovat a pokud to tlak nevystřelí ven, tak hlavu dolů.
pavel3.0.9p
Příspěvky: 34
Registrován: úte 03 bře 2015, 19:05
Bydliště: tábor

Re: utžená žhavící svíčka

Příspěvek od pavel3.0.9p »

tak jsem zkoušel startovat a nic. ono to neudela nejspis tlak, kdyz tam striknu odrezovač atd, tak za chvilku zmizí. Takze to v ordeli. Bych se na ni vykašlal, ale hrozí,ze se to uvolní a spadne do valce. Takze motor ven a sundat hlavu ach jo seac jeden zamr..
smart for two 0.8CDI pure rok 12/2002
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 1977
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Re: utžená žhavící svíčka

Příspěvek od Winterwolf »

A co ji zkusit navrtat a pak přes závit vytáhnout ven :?:

Když se to nepovede tak stejne budeš dávat hlavu dolu
Smart Cabrio 0,6T 45Kw Pulse 2001 Obrázek


GO ve 145 000km u p.Rakouského *okurka*

WWW.FAKTDOBRYVINO.CZ

Lukáš
pavel3.0.9p
Příspěvky: 34
Registrován: úte 03 bře 2015, 19:05
Bydliště: tábor

Re: utžená žhavící svíčka

Příspěvek od pavel3.0.9p »

Obrázek
Obrázek
zkoušel jsem na stare svíčce udelat to same co se mi stalo, bez šance, nakonec jsem ji musel rozříznout podelně abych z ní elektrodu vyndal
takže ted to co je na fotce je v hlavě.
není tam co k vrtání, cumí mi z toho ten drát. Tak me napadlo navařit tam matku na konec a pak vzit reverní kladivo a zkusit to tim vytahnout, před tím sundat sání a pořádne ten hlinik nahřát
Když utrnu ten drát, tak pak už sundat hlavu a vymlátit to zevnitř.
Nevíte někdo ta elektroda doseda na sedlov hlavě a nebo až to pouzdro? Kdyby ta elektroda dosedala na sedlo,tak bych tam nasrouboval zpatky tu trubku a jedzil bez ni. (nehrozilo by, že spadne do válce. Díky za rady
smart for two 0.8CDI pure rok 12/2002
T505
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 21 led 2021, 22:27
Bydliště: Brno

Re: utžená žhavící svíčka

Příspěvek od T505 »

Určitě těsní to tělo se závitem jak z něj leze elektroda je tam kuželový sedlo, asi bych se toho nebál pravděpodobnost že to nasaje je malá při výbuchu tam bude 50 a víc atm, při sání jestli moc tak -0,5 atm a to jen když nejede turbo. Spíš bych se bál že to vystřelí a něco to zničí. To stejný se stalo tátovi na peugeot nějaký nemehlo "mechanik" jednu zalomil, nakonec nechal vyměnit celou hlavu, ostatní svíčky se podařilo vyndat ale systémem tam zpět tam zpět, a potom čtvrt otáčku dopředu. Jde oto že ty elektrody za svuj život bobtnají, a navíc ten pidiprostor mezi hlavou a svíčkou se ještě zacpe karbonem.
motokára 0,8CDI TURBO
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15420
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Re: utžená žhavící svíčka

Příspěvek od xlukas.cz »

Neni co zavidet, ale ... mechanik by rekl. Nechat tak a jezdit dokud nevystreli. Vozit sebou nahradni s klicem, aby se na ceste dala dat druha
Muze povolit i za par mesicu. Zalezi kudy tudy se pojede, jak dlouho, kopce atd.

Pokud auto startuje, hlavu bych neresil. To je za velke penize.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15420
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Re: utžená žhavící svíčka

Příspěvek od xlukas.cz »

Jeste dodatek. Svicka tesni az dole tech cca 5 mm pred spickou. Tam to evidentne srostlo s blokem motoru. Jak je to na fotce vylestene. Aby to nevyletelo ven uplne, tak urezat, to co slo vysroubovat, par mm pod zavitem a vratit zavit zpet. Bude tam vule, ktera umozni zbytku v motoru, aby se to posunulo navrch, ale nikam nevystrelilo. Zavit to bezpecne udrzi.
Mozna pred tim jeste pokusy tam nalit odstranovac karbonu. Klidne cely otvor a uvidis, jestli se to ztrati nebo ne.

Nepomuze-li. Tak nejake antikarbonizacni aditiva do nafty.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
pavel3.0.9p
Příspěvky: 34
Registrován: úte 03 bře 2015, 19:05
Bydliště: tábor

Re: utžená žhavící svíčka

Příspěvek od pavel3.0.9p »

jo vidím to taky, že s tím budu jezdit. Ono vystřelit teoreticky může i zdravá svíčka, když je špatně vyrobená..
ještě se na to podívám, zkusím tu elektrodu z té rozebrané svíčky strčit do jiného válce, jestli se zarazí o sedlo a nebo projde cela až k pístu. Myslím si, že to těsní kůželem na tom dílu se závitem. Kolem té ulomené elektrody protéká do válce uvolnovač a i to kolem ni fouká při točením motoru. Tak si říkam,že to tam zase tolik držet nemůže.
kdybych to udělal jak píšeš, tak by ten válec neměl tlak.
Těd me spís napadlo, že bych tam natočil tu část s tím zavitem a tím by se utěsníl válec a zkusil bych zatočit, jestli by to tu elektrodu nevystřelilo.
Ještě mě napadlo, že ta elektroda držela pouze v tom konci kam se nasunuje konektor.
Napadlo me nasroubovat tu část se závitem a do ni naštouchat tekuty kov a pak zkusit ohřát a otukovávat a zkoušet povolovat, kdyz se to nepovede a uthnu to tak už hlava dolu
smart for two 0.8CDI pure rok 12/2002
T505
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 21 led 2021, 22:27
Bydliště: Brno

Re: utžená žhavící svíčka

Příspěvek od T505 »

Stačí zaguglit a odvrtávacích sad na žhavící svíčky je na internetu plno, ale nějak si ani neumím představit jak se to asi bude dělat na smartu 8EX , vyměnoval jsem termostat a bohatě stačilo. Ale na internetu mě pobavil komentář: než aby se dělali pořádný svíčky který jdou po dobu životnost auta vyšroubovat, tak se místo toho dělají sady na odvrtání a opravy.
motokára 0,8CDI TURBO
Odpovědět