EGR ventil na CDi

Řešení problémů s motorem
kodajz

EGR ventil na CDi

Příspěvek od kodajz »

zdarec, otázka pro odborníky.
Když zaslepím vedení splodin do sání, nemělo by se nic stát, je to tak?
Kde je nejlépe možno zaslepovat bez složité demontage?
Měl jsem kdysi staršího diesela bez elektroniky a u něho jsem to udělal a hned jsem to poznal na krouáku hlavně v nízkých otáčkách. Měl jsem i dobrý pocit, že šetřím sání i motor od sazí.
autodiagnostika

Re: EGR ventil na CDi

Příspěvek od autodiagnostika »

kodajz píše:zdarec, otázka pro odborníky.
Když zaslepím vedení splodin do sání, nemělo by se nic stát, je to tak?
Kde je nejlépe možno zaslepovat bez složité demontage?
Měl jsem kdysi staršího diesela bez elektroniky a u něho jsem to udělal a hned jsem to poznal na krouáku hlavně v nízkých otáčkách. Měl jsem i dobrý pocit, že šetřím sání i motor od sazí.
u rizenych egru je trochu problem s tim ze jednotka vi kde se egr nachazi a taky pozna kolik pres nej proudi vzduchu..chtelo by to zkusit jestli to nebude jednotce vadit ...demontovat ho musis aby jsi do nej vlozil zaslepeni (treba tenky plech ) vetsinou na vstupu jinak ho celej ucpes a na CDi stoji neco kolem 5
Naposledy upravil(a) autodiagnostika dne stř 27 srp 2008, 13:13, celkem upraveno 1 x.
kodajz

Příspěvek od kodajz »

zkusím to. Dobrý nápad ze zaslepením u vstupu kvůli zanesení.
problém je, že nevím kde u toho motoru je vstup. Určitě někde u výfuk.potrubí, ale kde přesně netuším. Je to místo viditelné? Dostanu se k němu přes kufr? Nejlepší by bylo rovnou foto.
Panter

Příspěvek od Panter »

co znam kluky na audi klubu tak u 2,5tdi to ma zaslepeny snad kazdy, jsou s tim jen starosti...
autodiagnostika

Příspěvek od autodiagnostika »

Panter2004 píše:co znam kluky na audi klubu tak u 2,5tdi to ma zaslepeny snad kazdy, jsou s tim jen starosti...
jenze audi to ma uplne jinak delane tam to udelat jde hlavne u starych modelu do 2000,nove jednotky uz si to ohlidaji :-( i kdyz nevim zeby 2.5 mela s egrem nejakej problem,resp TDi ci TDi PD vseobecne ...ale nove V6 CR motory to uz je jina..tam se to sere hodne
Panter

Příspěvek od Panter »

aha tak to jo, no ja myslel diesel jako diesel (nemyslim ted rozdil mezi PD a CR)
autodiagnostika

Příspěvek od autodiagnostika »

Panter2004 píše:aha tak to jo, no ja myslel diesel jako diesel (nemyslim ted rozdil mezi PD a CR)
audy mela motory stejne (passat u vw) ale po faceliftu byla vybavena CAN zbernicena a tahle jednotka je o poznani "chytrejsi" nez ty stare prvni generace...reguluje pomoci solenoidu a podtlaku a hlida si to pres MAF a MAP (vaha vzduchu,cidlo tlaku v sani)...pokud se jednotce nelibi hodnoty hodi chybu a omezi vykon :x ..na tom samem principu to v podstate jede dodnes je neni podtlak a solenoid ale servomotor a indukcni potenciometr
kodajz

Příspěvek od kodajz »

no u mého Citroenu to bylo řízené nejspíš podtlakem, ale šel i konektor do klapy aby přivírala sání čistého vzduchu. Musel jsem zaslepit sání splodin i odstavit uzavírání přívodu vzduchu. Citroen Berlingo 1,9D, rv 2003.
U Smartu jsem tak trochu z toho jelen, jako egr ventil jsem viděl označení toho masivního válečku co je vidět hned z vrchu na snání a má z čela konektor, osa válečku je kolmo k ose sání. Do těla jde i kovová trubička směřující někde zespodu od turba nebo výfuku, je přišroubovaná 2ma šroubkama přes přírubu. Tam zaslepit????
Uživatelský avatar
Milan Vavrek
Příspěvky: 65
Registrován: stř 27 led 2010, 21:53
Bydliště: Muráň 101

Příspěvek od Milan Vavrek »

Moj príbech z EGR:
Asi mesiac sa mi stávalo, že smart po zahriatí stratil výkon, cca 10- 20 km.
Nepomohlo ani vypnú motor a znovu naštartova, ale keď vychladol išiel zase chvílku OK. Úplne stratil výkon, akoby vysadilo turbo :!: , až som mal strach ! Posledný týždeň sa pridala aj kontrolka motora !
Na nete som našiel http://smartcar.hostei.com/SMART_EGR_Valve.htm
tak som skúsil vybrat EGR a ejha- špinavý ako sviňa ! Smart má 74 000 km.
Vyčistené poskladané a :D :D smart ide ako diabol!! Normálne ho nepoznám.
Takže EGR je dobrý previt, keď máte niekto niečo podobné, pozrite sa naň.
Sú to asi 2 hodinky práce, ale stoja zato!
Smart CDI 30kW 2005 - OLD
Smart 451 1.0 45kW 2010
Uživatelský avatar
HOST2
Příspěvky: 83
Registrován: ned 05 lis 2006, 22:43
Bydliště: vyplň si prosím svůj profil

Příspěvek od HOST2 »

Měls ho rovnou odpojit a nemusel bys ho už nikdy čistit, nehledně na to že tam pak jde do motoru jenom čistej vzduch a ne to svinstvo z vejfuku.
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

to co je v egr ventilu je i v motoru. egr ventil je stejne zlo jako dpf. udajne se skoli policajti, kteri rozeznaji vykuchany dpf
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
HOST2
Příspěvky: 83
Registrován: ned 05 lis 2006, 22:43
Bydliště: vyplň si prosím svůj profil

Příspěvek od HOST2 »

Uživatelský avatar
Milan Vavrek
Příspěvky: 65
Registrován: stř 27 led 2010, 21:53
Bydliště: Muráň 101

Příspěvek od Milan Vavrek »

Nemám rád ked diesel ide ako stará AVIA , strašne to smrdí.
EGR vyčistený, funkčný, dúfam že vydrží. Na jar som bol na STK a dymivos či čo sa u diesla meria bola OK.
Smart CDI 30kW 2005 - OLD
Smart 451 1.0 45kW 2010
Uživatelský avatar
HOST2
Příspěvky: 83
Registrován: ned 05 lis 2006, 22:43
Bydliště: vyplň si prosím svůj profil

Příspěvek od HOST2 »

Bude to smrdět uplně stejně, a co se týče toho jak se u nás měřej emise u dieselu, tak to nemusej měřit vůbec, používá se starej systém kterej nerozpozná ani jestli je vymontovanej katalyzátor, měří to akorát nějakou kouřivost, pokud se nezmění systém měření tak akorát tahaj z lidí peníze za měření emisí a přitom to nic neměří.
A ještě co se týče té Avie tak aby Smart smrděl stejně tak musí být vymontovaný katalyzátor, odpojenej EGR na to nemá vliv.
Uživatelský avatar
Milan Vavrek
Příspěvky: 65
Registrován: stř 27 led 2010, 21:53
Bydliště: Muráň 101

Příspěvek od Milan Vavrek »

Tak zase som múdrejší. Dík. Vôbec som sa o diesle nezauímal, až keď sme si kúpili Smarta CDI tak som niečo hladal a čítal na nete.
Som s ním spokojný, jazdím cca 20 km do práce a spä každý deň + do obchodu a okolie cca do 50 km. Spotreba cca 3,2 az 4,2 l leto / zima je dobrá. Hlavne že to jazdí :D
Smart CDI 30kW 2005 - OLD
Smart 451 1.0 45kW 2010
Odpovědět