Výměna klínového řemene

Řešení problémů s motorem
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15353
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Výměna klínového řemene

Příspěvek od xlukas.cz » ned 15 bře 2009, 17:01

dneska jsem si vymenil klinovy remen, protoze piskal a sem tam smrdel spalenym po delsi jizde.

nikde jsem tu nenasel postup a na evilution se to taky nepodarilo, i kdyz verim, ze to tam je. byla to prace na hodinu, protoze jsem nevedel co a jak. priste bych to zvladl za ctvrtinu doby. je to navod pro toho, kdo to dela poprve, proto to pisu vylozene polopate.

klinovy remen se nachazi na prave strane motoru, proto je potreba:

- demontovat prave zadni kolo
- demontovat plastovy kryt, ktery chrani klinovy remen. ve vrchni casti je zajisteny dvema klobouckama. ty staci sroubovakem opatrne povytahnout a potom uz jdou kyvanim dopredu a dozadu postupne vytahnout. nasledne sroubovakem odrypnete cely kryt.
- povolit 15 klicem sroub na napinaku
- povolit 17 klicem horni sroub na alternatoru

alternator nepujde uplne dolu a bude se zdat, ze remen nejde dat dolu, protoze jsou na remenicich zvysene okraje. jedina horni remenice, ktera je pokryta gumou, tak nema hranu!! to znamena, napred sejmout remen z horni remenice a vytahnout. postup nasazovani je presne obraceny - nasadit na velkou, alternator a az potom na tu horni.

vykoumani, jak zdelat remen nam dalo bohuzel dobrych 20 minut :oops: :roll:

napnuti remene na alternatoru se nam libilo nejvic zapaceni mezi alternatorem a napinakem. tim se alternator nadzvedne a da se hodne slusne regulovat sila napnuti remene. nezapomente znovu pritahnout horni sroub alternatoru.

nasazeni plastove krytu remene se provadi napred nacvaknutim krytu a az potom zatlacenim kloboucku do diry, poradne doklepnout kladivkem.

vymena hotova.

remen je tam

0,8 cdi 98-07 - 5pk768
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 5PK768&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 5PK768

0,6 i 0,7 benzin 98-07 - 4pk788
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 4PK788&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 4PK788

novy vsecky 1,0 od 07 - 4pk803
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 4PK803&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 4PK803

novy 0,8 cdi od 07 - ?
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16907
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 » ned 15 bře 2009, 17:14

20 minut koumání je nic, když to člověka baví :)
Jako jo, víme kolik jsi na něj najel, ale přesto jsem se pídil po intervalu výměny řemene a došel jsem spíše k všeobecnému závěru. Počet KM určuje víceméně výrobce řemenu , tj. cca 60 až 80tis KM. Nicméně nic není na věky, takže i přesto , že nenajedu tolik KM , musí dojít po určitém čase k jeho výměně. To bývá podle informací cca po 8-mi letech.
Má někdo jiné informace?
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]

Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15353
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz » ned 15 bře 2009, 17:26

koumani bylo mozna jeste vic. jen sem nechtel vypadat blbe, tak sem si trosku ubral :oops: :lol:

jo a jeste ... na vymenu uz byl cas, protoze remen je dost tvrdy a po celem obvodu chybi jedna drazka (z peti). zbytek by uz stejne dlouho nevydrzel. mohl by ponicit to jedno pogumovane kolecko, kdyby se vystipal.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3917
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta » ned 15 bře 2009, 19:53

Težko říct jakou má životnost co se týče popraskání a prasknutí vlivem stáří,já jsem včera dělal pokus se starou pneumatikou,byla celá zpuchřelá a popraskaná tak jsem ji připojil na kompresor co mám v autě v sadě na opravu pneu a pustil kompresor a z dálky sledoval co se bude dít kompresor nafouknul pneu na 6 atm,víc už nezmohl ale guma zůstala celá,takže ten řemen i když je rozpraskanej tak tím že má v sobě nějaká vlákna tak nepraskne.

Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16907
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 » ned 15 bře 2009, 20:19

Myslím, že lepší je tyhle věci měnit včas tak jak se má , protože je pak nepříjemný zůstat někde stát kvůli řemenu, ale výhodou zůstává, že to není rozvodový řemen ale jen pohon vodní pumpy a altíku, takže se v podstatě nic hroznýho nemůže stát. Za určité situace by náhlé zastavení motoru a zastavení průtoku oleje neudělalo dobře turbu.

Jinak pokus s pneumatikou mě celkem pobavil , asi bych se bál jít ten kompresor vypnout :lol:
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]

Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3917
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta » ned 15 bře 2009, 20:23

Já jsem se taky bál šel jsem z druhé strany do auta a odpojil kompresor ze zapalovače a potom jsem šel zády k pneumatice a postupně ji odpouštěl.

dodo555
Smart ACE
Příspěvky: 723
Registrován: stř 12 lis 2008, 14:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 » ned 15 bře 2009, 21:10

lukas ty tam nemas klimu ked si menil len jeden remen?
To pogumovane kolecko bola vodna pumpa alebo sponovacia kladka co je na remeni na klimu?

Tiez sa chystam vymenit obidva remene uz nejake tie 2 mesiace este pockam ked bude teplejsie :lol:
smart passion 52kW 2007
smart passion 52kW 2008
smart ebike

Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15353
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz » pon 16 bře 2009, 07:39

nemam klimu.
gumove je vodni pumpa. sponuje se alternatorem.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek

Fireblaid

Příspěvek od Fireblaid » ned 10 led 2010, 19:06

hledám tu v tématech a nějak se k tomu nemůžu dopátrat a tohle mě zaujalo. Myslíte si že to může být způsobeno řemenem když zastavuju nebo podřazuju tak se mi rozsvicí kontrolka mazání a motor pohasíná(ale nezdechne) je možný že to má nasvědomí právě opotřebený řemen(špatnej grip popř napnutí) není měněnej od té doby co auto mám(měl najeto 87 000km a teď je tam 116 500km) a předtím nevim jestli byl vůbec měněný

dodo555
Smart ACE
Příspěvky: 723
Registrován: stř 12 lis 2008, 14:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 » ned 10 led 2010, 20:46

to vyzera na nieco horsie, straca tlak oleja a olejove cerpadlo je pohanane retazou od kluky, takze s klinovym nema nic spolocne, radsej si to daj skontrolovat aby si nezadrel motor
smart passion 52kW 2007
smart passion 52kW 2008
smart ebike

Fireblaid

Příspěvek od Fireblaid » pon 11 led 2010, 20:53

neboj už čekám jen až bude po výplatě a trošku lepší počasí... snad to bude jen čidlo... olej už sem dolíval tak nevim.... nebudem to tu řešit :wink:

Uživatelský avatar
armani
Příspěvky: 215
Registrován: pon 27 srp 2007, 22:27
Bydliště: Trencín

Příspěvek od armani » pon 11 led 2010, 23:16

Mne sa to prejavovalo tak isto. Pri návšteve servisu zistili vadný zapalovací modul. Ten spôsoboval, že benzín sa nespaloval dokonale a dostal sa do oleja. Tým pádom bol nižší tlak a "policajt" (čidlo tlaku oleja) na volnobehu poblikával kontrolkou mazania. Po výmene modulu to prestalo.
Momentálne tiež nejazdím, zase ide motor len na dva valce. :( Už sa asi z Prcka picnem. :twisted: Dat auto do servisu cez vianoce, tak to som nemal odvahu.
Igor, Trencín
Smart Fortwo MC 01, 599cm3, benzín, výbava pure, r.v. 2002, farba: cierna, stav km k 10.11.2016: 90 105 km

Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta » čtv 23 zář 2010, 17:43

Je nutné při výměně klínového řemene měnit i řemen u klímy? Klímu mám, ale nějak extra ji nepoužívám.
A ještě - jde nějak poznat, že odešla vodní pumpa?

V úterý mi praskl klíňák a nevím, jestli to neodnesla ta pumpa.

( pro ty, co neví, když praskne klínový řemen, auto se přehřívá a nejede a nejde chladit topením. Nakonec vám z auta na pravé straně visí takový řemínek. Mě naštěstí praskla asi jen polovina, takže jsem byla schopná dojet k mechošovi. Vivat opravy :lol: )
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.

Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16907
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 » čtv 23 zář 2010, 21:03

Lelikož jezdíš dál bez problému, tak bude vše OK. Kdyby se kousla pumpa nebo alternátor, dlouho by nový řemen nevydržel a nejspíše bys to poznala okamžitě.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]

Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta » pát 24 zář 2010, 19:16

Jela jsem jen kousek ( cca 5 km ) k mechanikovi. Ale celou cestu jsem bedlivě poslouchala, jestli něco nedrhne. Okamžitě bych zastavila. Byla ve mně malá dušička...

Dnes jsem si autíčko vyzvedla, vyměnil mi klíňák i řemen ke klimatizaci
( asi ). Takové dva řemínky, jeden širší. A měla jsem pravdu - ten starý praskl jen z půlky, ta se zamotala do pumpy a pak vypadla ( kousek tam zůstal ). Ale všechno ok, pumpa šlape. Cena opravy včetně obou řemenů 800 Kč ( řemeny dohromady 650,- )
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.

Odpovědět