Stránka 1 z 6

Výměna klínového řemene

Napsal: ned 15 bře 2009, 17:01
od xlukas.cz
dneska jsem si vymenil klinovy remen, protoze piskal a sem tam smrdel spalenym po delsi jizde.

nikde jsem tu nenasel postup a na evilution se to taky nepodarilo, i kdyz verim, ze to tam je. byla to prace na hodinu, protoze jsem nevedel co a jak. priste bych to zvladl za ctvrtinu doby. je to navod pro toho, kdo to dela poprve, proto to pisu vylozene polopate.

klinovy remen se nachazi na prave strane motoru, proto je potreba:

- demontovat prave zadni kolo
- demontovat plastovy kryt, ktery chrani klinovy remen. ve vrchni casti je zajisteny dvema klobouckama. ty staci sroubovakem opatrne povytahnout a potom uz jdou kyvanim dopredu a dozadu postupne vytahnout. nasledne sroubovakem odrypnete cely kryt.
- povolit 15 klicem sroub na napinaku
- povolit 17 klicem horni sroub na alternatoru

alternator nepujde uplne dolu a bude se zdat, ze remen nejde dat dolu, protoze jsou na remenicich zvysene okraje. jedina horni remenice, ktera je pokryta gumou, tak nema hranu!! to znamena, napred sejmout remen z horni remenice a vytahnout. postup nasazovani je presne obraceny - nasadit na velkou, alternator a az potom na tu horni.

vykoumani, jak zdelat remen nam dalo bohuzel dobrych 20 minut :oops: :roll:

napnuti remene na alternatoru se nam libilo nejvic zapaceni mezi alternatorem a napinakem. tim se alternator nadzvedne a da se hodne slusne regulovat sila napnuti remene. nezapomente znovu pritahnout horni sroub alternatoru.

nasazeni plastove krytu remene se provadi napred nacvaknutim krytu a az potom zatlacenim kloboucku do diry, poradne doklepnout kladivkem.

vymena hotova.

remen je tam

0,8 cdi 98-07 - 5pk768
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 5PK768&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 5PK768

0,6 i 0,7 benzin 98-07 - 4pk788
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 4PK788&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 4PK788

novy vsecky 1,0 od 07 - 4pk803
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 4PK803&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 4PK803

novy 0,8 cdi od 07 - ?

Napsal: ned 15 bře 2009, 17:14
od DYK77
20 minut koumání je nic, když to člověka baví :)
Jako jo, víme kolik jsi na něj najel, ale přesto jsem se pídil po intervalu výměny řemene a došel jsem spíše k všeobecnému závěru. Počet KM určuje víceméně výrobce řemenu , tj. cca 60 až 80tis KM. Nicméně nic není na věky, takže i přesto , že nenajedu tolik KM , musí dojít po určitém čase k jeho výměně. To bývá podle informací cca po 8-mi letech.
Má někdo jiné informace?

Napsal: ned 15 bře 2009, 17:26
od xlukas.cz
koumani bylo mozna jeste vic. jen sem nechtel vypadat blbe, tak sem si trosku ubral :oops: :lol:

jo a jeste ... na vymenu uz byl cas, protoze remen je dost tvrdy a po celem obvodu chybi jedna drazka (z peti). zbytek by uz stejne dlouho nevydrzel. mohl by ponicit to jedno pogumovane kolecko, kdyby se vystipal.

Napsal: ned 15 bře 2009, 19:53
od Druzeta
Težko říct jakou má životnost co se týče popraskání a prasknutí vlivem stáří,já jsem včera dělal pokus se starou pneumatikou,byla celá zpuchřelá a popraskaná tak jsem ji připojil na kompresor co mám v autě v sadě na opravu pneu a pustil kompresor a z dálky sledoval co se bude dít kompresor nafouknul pneu na 6 atm,víc už nezmohl ale guma zůstala celá,takže ten řemen i když je rozpraskanej tak tím že má v sobě nějaká vlákna tak nepraskne.

Napsal: ned 15 bře 2009, 20:19
od DYK77
Myslím, že lepší je tyhle věci měnit včas tak jak se má , protože je pak nepříjemný zůstat někde stát kvůli řemenu, ale výhodou zůstává, že to není rozvodový řemen ale jen pohon vodní pumpy a altíku, takže se v podstatě nic hroznýho nemůže stát. Za určité situace by náhlé zastavení motoru a zastavení průtoku oleje neudělalo dobře turbu.

Jinak pokus s pneumatikou mě celkem pobavil , asi bych se bál jít ten kompresor vypnout :lol:

Napsal: ned 15 bře 2009, 20:23
od Druzeta
Já jsem se taky bál šel jsem z druhé strany do auta a odpojil kompresor ze zapalovače a potom jsem šel zády k pneumatice a postupně ji odpouštěl.

Napsal: ned 15 bře 2009, 21:10
od dodo555
lukas ty tam nemas klimu ked si menil len jeden remen?
To pogumovane kolecko bola vodna pumpa alebo sponovacia kladka co je na remeni na klimu?

Tiez sa chystam vymenit obidva remene uz nejake tie 2 mesiace este pockam ked bude teplejsie :lol:

Napsal: pon 16 bře 2009, 07:39
od xlukas.cz
nemam klimu.
gumove je vodni pumpa. sponuje se alternatorem.

Napsal: ned 10 led 2010, 19:06
od Fireblaid
hledám tu v tématech a nějak se k tomu nemůžu dopátrat a tohle mě zaujalo. Myslíte si že to může být způsobeno řemenem když zastavuju nebo podřazuju tak se mi rozsvicí kontrolka mazání a motor pohasíná(ale nezdechne) je možný že to má nasvědomí právě opotřebený řemen(špatnej grip popř napnutí) není měněnej od té doby co auto mám(měl najeto 87 000km a teď je tam 116 500km) a předtím nevim jestli byl vůbec měněný

Napsal: ned 10 led 2010, 20:46
od dodo555
to vyzera na nieco horsie, straca tlak oleja a olejove cerpadlo je pohanane retazou od kluky, takze s klinovym nema nic spolocne, radsej si to daj skontrolovat aby si nezadrel motor

Napsal: pon 11 led 2010, 20:53
od Fireblaid
neboj už čekám jen až bude po výplatě a trošku lepší počasí... snad to bude jen čidlo... olej už sem dolíval tak nevim.... nebudem to tu řešit :wink:

Napsal: pon 11 led 2010, 23:16
od armani
Mne sa to prejavovalo tak isto. Pri návšteve servisu zistili vadný zapalovací modul. Ten spôsoboval, že benzín sa nespaloval dokonale a dostal sa do oleja. Tým pádom bol nižší tlak a "policajt" (čidlo tlaku oleja) na volnobehu poblikával kontrolkou mazania. Po výmene modulu to prestalo.
Momentálne tiež nejazdím, zase ide motor len na dva valce. :( Už sa asi z Prcka picnem. :twisted: Dat auto do servisu cez vianoce, tak to som nemal odvahu.

Napsal: čtv 23 zář 2010, 17:43
od Markéta
Je nutné při výměně klínového řemene měnit i řemen u klímy? Klímu mám, ale nějak extra ji nepoužívám.
A ještě - jde nějak poznat, že odešla vodní pumpa?

V úterý mi praskl klíňák a nevím, jestli to neodnesla ta pumpa.

( pro ty, co neví, když praskne klínový řemen, auto se přehřívá a nejede a nejde chladit topením. Nakonec vám z auta na pravé straně visí takový řemínek. Mě naštěstí praskla asi jen polovina, takže jsem byla schopná dojet k mechošovi. Vivat opravy :lol: )

Napsal: čtv 23 zář 2010, 21:03
od DYK77
Lelikož jezdíš dál bez problému, tak bude vše OK. Kdyby se kousla pumpa nebo alternátor, dlouho by nový řemen nevydržel a nejspíše bys to poznala okamžitě.

Napsal: pát 24 zář 2010, 19:16
od Markéta
Jela jsem jen kousek ( cca 5 km ) k mechanikovi. Ale celou cestu jsem bedlivě poslouchala, jestli něco nedrhne. Okamžitě bych zastavila. Byla ve mně malá dušička...

Dnes jsem si autíčko vyzvedla, vyměnil mi klíňák i řemen ke klimatizaci
( asi ). Takové dva řemínky, jeden širší. A měla jsem pravdu - ten starý praskl jen z půlky, ta se zamotala do pumpy a pak vypadla ( kousek tam zůstal ). Ale všechno ok, pumpa šlape. Cena opravy včetně obou řemenů 800 Kč ( řemeny dohromady 650,- )