Výměna klínového řemene
Napsal: ned 15 bře 2009, 17:01
dneska jsem si vymenil klinovy remen, protoze piskal a sem tam smrdel spalenym po delsi jizde.
nikde jsem tu nenasel postup a na evilution se to taky nepodarilo, i kdyz verim, ze to tam je. byla to prace na hodinu, protoze jsem nevedel co a jak. priste bych to zvladl za ctvrtinu doby. je to navod pro toho, kdo to dela poprve, proto to pisu vylozene polopate.
klinovy remen se nachazi na prave strane motoru, proto je potreba:
- demontovat prave zadni kolo
- demontovat plastovy kryt, ktery chrani klinovy remen. ve vrchni casti je zajisteny dvema klobouckama. ty staci sroubovakem opatrne povytahnout a potom uz jdou kyvanim dopredu a dozadu postupne vytahnout. nasledne sroubovakem odrypnete cely kryt.
- povolit 15 klicem sroub na napinaku
- povolit 17 klicem horni sroub na alternatoru
alternator nepujde uplne dolu a bude se zdat, ze remen nejde dat dolu, protoze jsou na remenicich zvysene okraje. jedina horni remenice, ktera je pokryta gumou, tak nema hranu!! to znamena, napred sejmout remen z horni remenice a vytahnout. postup nasazovani je presne obraceny - nasadit na velkou, alternator a az potom na tu horni.
vykoumani, jak zdelat remen nam dalo bohuzel dobrych 20 minut
napnuti remene na alternatoru se nam libilo nejvic zapaceni mezi alternatorem a napinakem. tim se alternator nadzvedne a da se hodne slusne regulovat sila napnuti remene. nezapomente znovu pritahnout horni sroub alternatoru.
nasazeni plastove krytu remene se provadi napred nacvaknutim krytu a az potom zatlacenim kloboucku do diry, poradne doklepnout kladivkem.
vymena hotova.
remen je tam
0,8 cdi 98-07 - 5pk768
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 5PK768&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 5PK768
0,6 i 0,7 benzin 98-07 - 4pk788
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 4PK788&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 4PK788
novy vsecky 1,0 od 07 - 4pk803
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 4PK803&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 4PK803
novy 0,8 cdi od 07 - ?
nikde jsem tu nenasel postup a na evilution se to taky nepodarilo, i kdyz verim, ze to tam je. byla to prace na hodinu, protoze jsem nevedel co a jak. priste bych to zvladl za ctvrtinu doby. je to navod pro toho, kdo to dela poprve, proto to pisu vylozene polopate.
klinovy remen se nachazi na prave strane motoru, proto je potreba:
- demontovat prave zadni kolo
- demontovat plastovy kryt, ktery chrani klinovy remen. ve vrchni casti je zajisteny dvema klobouckama. ty staci sroubovakem opatrne povytahnout a potom uz jdou kyvanim dopredu a dozadu postupne vytahnout. nasledne sroubovakem odrypnete cely kryt.
- povolit 15 klicem sroub na napinaku
- povolit 17 klicem horni sroub na alternatoru
alternator nepujde uplne dolu a bude se zdat, ze remen nejde dat dolu, protoze jsou na remenicich zvysene okraje. jedina horni remenice, ktera je pokryta gumou, tak nema hranu!! to znamena, napred sejmout remen z horni remenice a vytahnout. postup nasazovani je presne obraceny - nasadit na velkou, alternator a az potom na tu horni.
vykoumani, jak zdelat remen nam dalo bohuzel dobrych 20 minut
napnuti remene na alternatoru se nam libilo nejvic zapaceni mezi alternatorem a napinakem. tim se alternator nadzvedne a da se hodne slusne regulovat sila napnuti remene. nezapomente znovu pritahnout horni sroub alternatoru.
nasazeni plastove krytu remene se provadi napred nacvaknutim krytu a az potom zatlacenim kloboucku do diry, poradne doklepnout kladivkem.
vymena hotova.
remen je tam
0,8 cdi 98-07 - 5pk768
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 5PK768&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 5PK768
0,6 i 0,7 benzin 98-07 - 4pk788
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 4PK788&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 4PK788
novy vsecky 1,0 od 07 - 4pk803
http://obchod.autokelly.cz/detail.aspx?PrimaryCode=GT 4PK803&Sender=Catalog&CatalogPath=GT 4PK803
novy 0,8 cdi od 07 - ?