Výměna klínového řemene

Řešení problémů s motorem
Zvoník
Příspěvky: 245
Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zvoník » pát 13 kvě 2011, 00:28

Markéta píše:Jela jsem jen kousek ( cca 5 km ) k mechanikovi. Ale celou cestu jsem bedlivě poslouchala, jestli něco nedrhne. Okamžitě bych zastavila. Byla ve mně malá dušička...
Já jsem měl také řemínkové anabáze. Jel jsem na České Budějovice a když jsem se vracel, bral jsem to přes Vlašim. A nad ní mi v autě vzadu něco podezřele cvrnklo, tak jsem zastavil a koukám řemen je na hadry, a navíc se mi směje, jak visel dolů na silnici. Co teď? Nový nemám, stojím v lese nad Vlašimí, tak jsem vyřadil na ,,N'' a s vypnutým motorem jsem to pustil z dlouhého kopce do Vlašimi. Jenže na vidlákově nevědí ani, že nějaký Smartík existuje a co tam za řemínek patří. Protože jsem ale Ferda Mravenec, změřil jsem tkaničkou od báglu délku přes kladky, a tedy zalezu do místní Mototechny, a chci řemen pětidrážkový délky asi 770 mm. Pochopitelně na mě koukali jako z Marsu. Že prý takový a ani podobný nemaj a tady nikde takový atypický rozměr neseženu. Říkám, tak co máte??? Vytáhli krabici se řemenama a já jsem si vybral šestidrážkový 780 mm. Pak jsem jednu drážku uříznul kudlou a řemen nasadil (ještě jsem před tím musel sundat ten z klimošky) a napnul jako každý jiný v jiném autě. Vercajk vozím, kvůliva zvonům, tak začnu naslepo rozebírat zadek. Trochu jsem tam před tím bojoval s vyndaváním toho blbýho krytu z umělý hmoty, který jsem tam pak dal až doma s jiným (lepším) uchycením než na ty špunty. Ale hlavně, že to zase jelo! Rovnou jsem si doma vystříkal dutiny ramen rezistinem, aby to míň hnilo a teď už vozím řemen rezervní a ten správný a další vercajk.
Nemám počítač, jenom mobil.
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!

Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Klínové řemeny

Příspěvek od Ivojah » ned 05 čer 2011, 20:03

Z předchozích příspěvků by mně to mělo být jasné, ale přesto bych si chtěl ověřit – co který pohání.
Chtěl bych získat trochu informací o hnací „řemenové soustavě“ jak jsem se díval řemenice ve své podstatě nejsou klínovými řemeny ale ploché více drážkové řemeny. Jsou zřejmě účinnější. Hřídelová výstup z motoru má za sebou umístěny dvě hlavy s pohony dvou řemenů – jde o benziňák s klimatizací. Řemen blíže k motoru pohání snad klimatizaci a další řemen snad alternátor a vodní pumpu mám to zesumírováno dobře? Ale rozměry řemenů budou zřejmě odlišné to si zjistím v internetových obchodech ale, kdyby byla informace zde tak beru. Kdo ví, odpoví mi na otázku co je ………..

Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15353
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz » ned 05 čer 2011, 22:57

jsi telepat :wink: :)
v patek sem klinak koupil a dneska sem zjistil, ze nepotrebuje vymenit, jen dosponovat. prekvapilmne jeste jeden problem - asi mam strhly zavit na sroubu, ktery drzi alternator, protoze sem ten sroub nedokazal dotahnout a vyl vystrceny skoro k vypadnuti a ztraceni.

ano, jsou dva druhy klinaku. jeden je pro alternator a vodni cerpadlo a druhy je pro klimatizaci. pro alternator ma mit pet drazek a pro klimatizaci "jen" tri.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

klínové řemeny

Příspěvek od Ivojah » pon 06 čer 2011, 14:29

Xlukasi, chci si řemenice totiž dokoupit, pohlížím na ně jako na reservní žárovky když je nějaká smůla a řemen praskne, není to až tak hrozná závada když člověk reaguje na hlášení přístrojové desky. Ale na cestě, ne že bych chtěl výměnu provést sám, se nechám odtáhnout do prvního autoservisu, ale bez klínového řemene v ruce by to asi problém byl. Doma bych se do výměny pustil tady nejde jen o čas ale také o určitou nervozitu jestli to napoprvé člověk zvládne. A sundávat je co a znovu všechno uvést do původního stavu nu žádná legrace. Svého času jsem měl Škodu 110 R tam výměnu klíňáku bylo možné provést kdykoliv a téměř bez ztráty času.
S tím ztrhaným závitem něco sděl, jak jsi si poradil to není zrovna malicherná závada.

Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15353
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz » pon 06 čer 2011, 15:18

dotahl sem ho tak, abych ho nepovolil rukou. ten sroub za normalnich okolnosti neprojde pres klinak ven, protoze je schovany za nim. ten muj sroub pres neho prosel a na klinaku je z venku videt, ze o neho jeden cas drel. sponovaci matku sem nemohl povolit, tak sem musel pouzit uvolnovaci sprej. potom to za chvilku slo. musel sem ho ale rozhybat. je to divne. ale jezdim dal ... alternator mne snad neupadne.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15353
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz » úte 07 čer 2011, 17:33

jinak, toto je ten sroub, u ktereho mam pravdepodobne strzeny zavit. nebo mozna jen vypadla matka. tezko rict. nestudoval sem motor z druhe strany toho sroubu.
Obrázek
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ivojah » stř 08 čer 2011, 17:41

Tak Ti držím *1*

Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15353
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz » sob 27 říj 2012, 21:24

dneska sem daval na na auto novy klinak. na tom by nebylo vubec nic divneho.
jenomze ja sem zadny nezdelaval :!: vcera nejakych 5 km od baraku pipani, pristrojovka blikala, auto ztratilo vykon teplota na maximu. myslel sem, ze nemam vodu. uz se mne to jednou stalo. jenomze nadrzka byla uplne plna - az po okraj. nechal sem auto zchladnout a na 2x sem dojel dom. dnes uz byla voda na normalu a po otevreni deklu bylo vse jasne klinak chybel. pri sesunuti mel klinak takovou silu, ze i posunul alternator asi nespadl najednou, ale postupne.

kdyby nebyl problem s mazanim, tak by bylo lepsi, kdyby byl i alternator a vodni pumpa na retez.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek

hoboj
Smart ACE
Příspěvky: 651
Registrován: úte 05 kvě 2009, 15:53
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od hoboj » ned 28 říj 2012, 09:46

Ono by asi stacilo obcas na nej kouknout :D :D
ForTwo 450/2003 - 700ccm /Benzin + LPG / hlavne zimni provoz
ForTwo 453/2015 - 999ccm /Benzin (prozatim :) :) )

Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15353
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz » ned 28 říj 2012, 13:01

pred tydnem sem ho napinal, proto sem koupil novy a mel ho nachystany na vymenu.
vedel sem o nem uz od srpna - po nastartovani piskal.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek

Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta » pon 29 říj 2012, 09:54

Klíňák je potvůrka, mě praskl jen napůl, ještě jsem studovala "co mě to tu trčí,vyhodím to " :lol:

ujela jsem 10 km a pak 10 km zpět k mechanikovi. Přehřívání, vypnutí motoru...joj, měla jsem auto chvilečku, byla to sranda :wink:
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.

Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3917
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta » pon 29 říj 2012, 10:40

Klíňák jednou za čas vyměním za novej, nehodlám to řešit někde v noci v mrazu a ještě kus od baráku.Při tom přístupu k němu si nedovedu představit to řešit někde na cestě.

Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15353
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz » pon 29 říj 2012, 10:57

:shock: ten novy dnes zapiskal taky :evil: :evil: a to sem ho napl poradne :roll: :!:
neco je spatne. ale nevim co. muze byt sjeta remenice? asi ne, co? na alternatoru je na omak ostra. na klikovce tupa.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3917
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta » pon 29 říj 2012, 11:11

Taks ho napnul málo, nesmíš ho napnout moc, těžko se vysvětluje kolik ho dopnout, když to napneš moc odejdou ložiska.Pokud píská tak bych ho ještě lehce dotáhnul.

Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta » pon 29 říj 2012, 13:25

Musíš ho napnout tak akorát :lol:
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.

Odpovědět