Stránka 2 z 6

Napsal: pát 13 kvě 2011, 00:28
od Zvoník
Markéta píše:Jela jsem jen kousek ( cca 5 km ) k mechanikovi. Ale celou cestu jsem bedlivě poslouchala, jestli něco nedrhne. Okamžitě bych zastavila. Byla ve mně malá dušička...
Já jsem měl také řemínkové anabáze. Jel jsem na České Budějovice a když jsem se vracel, bral jsem to přes Vlašim. A nad ní mi v autě vzadu něco podezřele cvrnklo, tak jsem zastavil a koukám řemen je na hadry, a navíc se mi směje, jak visel dolů na silnici. Co teď? Nový nemám, stojím v lese nad Vlašimí, tak jsem vyřadil na ,,N'' a s vypnutým motorem jsem to pustil z dlouhého kopce do Vlašimi. Jenže na vidlákově nevědí ani, že nějaký Smartík existuje a co tam za řemínek patří. Protože jsem ale Ferda Mravenec, změřil jsem tkaničkou od báglu délku přes kladky, a tedy zalezu do místní Mototechny, a chci řemen pětidrážkový délky asi 770 mm. Pochopitelně na mě koukali jako z Marsu. Že prý takový a ani podobný nemaj a tady nikde takový atypický rozměr neseženu. Říkám, tak co máte??? Vytáhli krabici se řemenama a já jsem si vybral šestidrážkový 780 mm. Pak jsem jednu drážku uříznul kudlou a řemen nasadil (ještě jsem před tím musel sundat ten z klimošky) a napnul jako každý jiný v jiném autě. Vercajk vozím, kvůliva zvonům, tak začnu naslepo rozebírat zadek. Trochu jsem tam před tím bojoval s vyndaváním toho blbýho krytu z umělý hmoty, který jsem tam pak dal až doma s jiným (lepším) uchycením než na ty špunty. Ale hlavně, že to zase jelo! Rovnou jsem si doma vystříkal dutiny ramen rezistinem, aby to míň hnilo a teď už vozím řemen rezervní a ten správný a další vercajk.

Klínové řemeny

Napsal: ned 05 čer 2011, 20:03
od Ivojah
Z předchozích příspěvků by mně to mělo být jasné, ale přesto bych si chtěl ověřit – co který pohání.
Chtěl bych získat trochu informací o hnací „řemenové soustavě“ jak jsem se díval řemenice ve své podstatě nejsou klínovými řemeny ale ploché více drážkové řemeny. Jsou zřejmě účinnější. Hřídelová výstup z motoru má za sebou umístěny dvě hlavy s pohony dvou řemenů – jde o benziňák s klimatizací. Řemen blíže k motoru pohání snad klimatizaci a další řemen snad alternátor a vodní pumpu mám to zesumírováno dobře? Ale rozměry řemenů budou zřejmě odlišné to si zjistím v internetových obchodech ale, kdyby byla informace zde tak beru. Kdo ví, odpoví mi na otázku co je ………..

Napsal: ned 05 čer 2011, 22:57
od xlukas.cz
jsi telepat :wink: :)
v patek sem klinak koupil a dneska sem zjistil, ze nepotrebuje vymenit, jen dosponovat. prekvapilmne jeste jeden problem - asi mam strhly zavit na sroubu, ktery drzi alternator, protoze sem ten sroub nedokazal dotahnout a vyl vystrceny skoro k vypadnuti a ztraceni.

ano, jsou dva druhy klinaku. jeden je pro alternator a vodni cerpadlo a druhy je pro klimatizaci. pro alternator ma mit pet drazek a pro klimatizaci "jen" tri.

klínové řemeny

Napsal: pon 06 čer 2011, 14:29
od Ivojah
Xlukasi, chci si řemenice totiž dokoupit, pohlížím na ně jako na reservní žárovky když je nějaká smůla a řemen praskne, není to až tak hrozná závada když člověk reaguje na hlášení přístrojové desky. Ale na cestě, ne že bych chtěl výměnu provést sám, se nechám odtáhnout do prvního autoservisu, ale bez klínového řemene v ruce by to asi problém byl. Doma bych se do výměny pustil tady nejde jen o čas ale také o určitou nervozitu jestli to napoprvé člověk zvládne. A sundávat je co a znovu všechno uvést do původního stavu nu žádná legrace. Svého času jsem měl Škodu 110 R tam výměnu klíňáku bylo možné provést kdykoliv a téměř bez ztráty času.
S tím ztrhaným závitem něco sděl, jak jsi si poradil to není zrovna malicherná závada.

Napsal: pon 06 čer 2011, 15:18
od xlukas.cz
dotahl sem ho tak, abych ho nepovolil rukou. ten sroub za normalnich okolnosti neprojde pres klinak ven, protoze je schovany za nim. ten muj sroub pres neho prosel a na klinaku je z venku videt, ze o neho jeden cas drel. sponovaci matku sem nemohl povolit, tak sem musel pouzit uvolnovaci sprej. potom to za chvilku slo. musel sem ho ale rozhybat. je to divne. ale jezdim dal ... alternator mne snad neupadne.

Napsal: úte 07 čer 2011, 17:33
od xlukas.cz
jinak, toto je ten sroub, u ktereho mam pravdepodobne strzeny zavit. nebo mozna jen vypadla matka. tezko rict. nestudoval sem motor z druhe strany toho sroubu.
Obrázek

Napsal: stř 08 čer 2011, 17:41
od Ivojah
Tak Ti držím *1*

Napsal: sob 27 říj 2012, 21:24
od xlukas.cz
dneska sem daval na na auto novy klinak. na tom by nebylo vubec nic divneho.
jenomze ja sem zadny nezdelaval :!: vcera nejakych 5 km od baraku pipani, pristrojovka blikala, auto ztratilo vykon teplota na maximu. myslel sem, ze nemam vodu. uz se mne to jednou stalo. jenomze nadrzka byla uplne plna - az po okraj. nechal sem auto zchladnout a na 2x sem dojel dom. dnes uz byla voda na normalu a po otevreni deklu bylo vse jasne klinak chybel. pri sesunuti mel klinak takovou silu, ze i posunul alternator asi nespadl najednou, ale postupne.

kdyby nebyl problem s mazanim, tak by bylo lepsi, kdyby byl i alternator a vodni pumpa na retez.

Napsal: ned 28 říj 2012, 09:46
od hoboj
Ono by asi stacilo obcas na nej kouknout :D :D

Napsal: ned 28 říj 2012, 13:01
od xlukas.cz
pred tydnem sem ho napinal, proto sem koupil novy a mel ho nachystany na vymenu.
vedel sem o nem uz od srpna - po nastartovani piskal.

Napsal: pon 29 říj 2012, 09:54
od Markéta
Klíňák je potvůrka, mě praskl jen napůl, ještě jsem studovala "co mě to tu trčí,vyhodím to " :lol:

ujela jsem 10 km a pak 10 km zpět k mechanikovi. Přehřívání, vypnutí motoru...joj, měla jsem auto chvilečku, byla to sranda :wink:

Napsal: pon 29 říj 2012, 10:40
od Druzeta
Klíňák jednou za čas vyměním za novej, nehodlám to řešit někde v noci v mrazu a ještě kus od baráku.Při tom přístupu k němu si nedovedu představit to řešit někde na cestě.

Napsal: pon 29 říj 2012, 10:57
od xlukas.cz
:shock: ten novy dnes zapiskal taky :evil: :evil: a to sem ho napl poradne :roll: :!:
neco je spatne. ale nevim co. muze byt sjeta remenice? asi ne, co? na alternatoru je na omak ostra. na klikovce tupa.

Napsal: pon 29 říj 2012, 11:11
od Druzeta
Taks ho napnul málo, nesmíš ho napnout moc, těžko se vysvětluje kolik ho dopnout, když to napneš moc odejdou ložiska.Pokud píská tak bych ho ještě lehce dotáhnul.

Napsal: pon 29 říj 2012, 13:25
od Markéta
Musíš ho napnout tak akorát :lol: