Stránka 3 z 6

Napsal: ned 04 lis 2012, 16:06
od JardaKo
xlukas.cz píše:jinak, toto je ten sroub, u ktereho mam pravdepodobne strzeny zavit. nebo mozna jen vypadla matka. tezko rict. nestudoval sem motor z druhe strany toho sroubu.
Obrázek
Na druhé straně je matice (čtyřhranná) asi tak 20x20mm vyrobená z plechu o tloušce cca.4mm. Není tam nijak uchycená, takže když ten šroub dostatečně povolíš nebo kvůli vodní pumpě vyděláš, lehce se může stát že vypadne. Mně se přesně tohle stalo při výměně vodní pumpy, naštěstí v okamžiku, kdy jsem nic jiného nerozdělával, takže jsem věděl odkud vypadla. Dát ji zpět ovšem znamená spustit si motor asi o 5-10cm níž, jinak se tam nedostaneš.
Mj. právě po tomto jsem přišel na to, proč Mercedes nemůže vyhrát ve F1 :lol:.

Napsal: pon 05 lis 2012, 11:46
od xlukas.cz
matka uz byla ztracena, uspesne sem jezdil bez ni. uz je tam obycejna matka, prilepena, takze uz nemuze vypadnout.

jako vetsi problem vidim sroub, kterym se napina. ten je na kulatine, ktera je nekam zasroubovana a povoluje se. pred tydnem meneny klinak dnes uz zase piska takze nezbude nic jineho, nez si udelat vlastni standardni napinani:
10 zavitova tyc asi 15 cm, tri matky, k tomu dva drzacky bud z L profilu nebo 3 plechu. az to budu met na aute, tak sem dam fotku. bude to jednoduche napinani, ktere se nemuze povolit.

Napsal: stř 07 lis 2012, 18:47
od Markéta
Jaký je interval pro výměnu klínového řemene? Teď koukám, že je to dva roky, což je asi 30 000 km. Vím, že na to je někde tabulka, ale nechce si mi ji hledat

Napsal: stř 07 lis 2012, 21:26
od xlukas.cz
interval neni. klinak se meni podle toho jak moc je sjety nebo popraskany.

Napsal: stř 14 lis 2012, 22:36
od xlukas.cz
tak uz me prestalo bavit otravovani se s alternatorem, kdy mne vydrzel napnuty klinak par set km a zase zacal piskat. nedokazal sem ho udrzet napnuty. ze zahadnych pricin spadl alternator.

puvodni zamer byl, ze tam budou matky dve a druhou se to bude stelovat. ovsem mista tam bylo min nez se puvodne zdalo. pokud se to vubec zrealizuje, tak sroub pujde navarit a (mosazna) matka bude skutecne stelovaci (bude-li potreba).
je to pozinkovany plech 3,0 mm.

vyresil sem to nasledovne

Obrázek
Obrázek

Napsal: čtv 15 lis 2012, 09:10
od Druzeta
Nechápu co sena tom mohlo povolovat, povolí se šroub, nějakým páčidlem odpáčit alternátor aby byl řemen v tahu a dotáhnout šroub.

Napsal: čtv 15 lis 2012, 10:03
od xlukas.cz
ten napinaci sroub, co zajistuje alternator (cep s hvezdickou a 15 matka) ten alternator z nejakeho zahadneho duvodu neudrzi a pri drncani po dalnici i nerovnostech po praze tak proste sjede dule. uvazoval sem i o podlozce. treba by stacilo zdrsnit povrch vodice a matky. toto pro me bylo jednodussi reseni. hlavne trvanlivejsi.
kdyby na sobe mela ta matka ze spodu zoubky, tak se snad zakousne do plechu, ale (uz) je nema. je to matka s jemnym zavitem.

Napsal: čtv 06 pro 2012, 00:32
od xlukas.cz
po patrani sem nasel 5 drazkovou remenici o prumeru 54 mm na alternator s dobijecim proudem 85A. dodavatel bosch

je to nahradni dil k alternatoru bosch
http://eautoelektrika.vachta.cz/e-shop/ ... auto=22269

benzinove 0,6 maji alternator se 4 drazkovou remenici a alternator ma dobijeci proud 75A. pravdepodobny dodavatel magneti marelli.

jak uz to byva, co auto to nekolik vyrobcu stejneho dilu, proto to u vaseho auta nemusi byt pravda ;-)

Napsal: pon 10 pro 2012, 21:40
od xlukas.cz
remenice je doma a kdyz na ni dam novy remen, tak okamzite vidim ten rozdil proti remenici a remenu, ktery tam mam puvodne. na aute je remen utopeny v remenici, kdezto na te nove sedi propadly tak o 0,5 mm a spodek remene je tak 2 - 3 mm nad dnem zubu na remenici.

Napsal: pon 07 říj 2013, 18:32
od xlukas.cz
chtel sem dnes vymenit tu remenici, ale ... zadrhel.
povolit matku na alternatoru se nakonec podarilo. jenomze jak zdelat remenici?
vypacit, odseknout se nedari. nechcu zlikvidovat loziska uplne nebo proborit tu klec, kdyz tam budu mlatit a vrazet majzl.
delal to uz nekdo z vas?

Napsal: pon 07 říj 2013, 21:24
od dodo555
ak to od novoty nikdo nedaval dole tak pomoze len nejaky stahovak, ale asi tam nie je moc miesta tak pripadne nieco vyrobit

viem ze som asi moc nepomohol ale drzim palce :)

Napsal: úte 08 říj 2013, 08:05
od xlukas.cz
stahovak vyrobeny. za chvilu pro neho jedu :wink:

Napsal: pon 23 pro 2013, 17:30
od MaPe
Ahoj,

chci se zeptat jak je možný napnout klínový řemen na mém typu Smarta, (MHD 52kW 999cm3, benzin).
V diskuzích se píše, buď na alternátoru nebo napínací kladka - nevím kde u mě a zda to zvládnu sám. Z prostoru motoru to asi nebude takže od zadního kola.
Dík za pomoc

Napsal: pon 23 pro 2013, 18:02
od xlukas.cz
urcite to zvladnes.
ale pokud ti piska klinak, tak po vlastni zkusenosti spis dorporucuju ho vymenit. ja sem dopadl tak, ze me piskajici klinak sjel remenici na alternatoru. kazdy dalsi klinak vydrzel min a min km a driv piskal.

tady je umistneni alternatoru na starem smartovi 450. je tam videt i zpusob napinani.
co sem videl, tak u noveho je alternator ze spodu motoru ne z vrchu.
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo ... hange.html
smyslove to bude stejne - staci povolit jeden sroub, zapacit a pritahnout.

Napsal: stř 01 led 2014, 13:58
od MaPe
Děkuji, zkusím to, klínová řemen mám vyměněný, ale asi se to trochu povolilo, protože někdy se mi stane, že auto nejde nastartovat, po chvilce ale motor naskočí, jak je to povolený nechce to chytnout, podle odkazu to vyzkouším, bude stačit asi jen povolit ten šroub, který je zakroužkován v tom odkazu a napnout ale jak moc?