TURBO

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2174
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Re: TURBO

Příspěvek od Winterwolf »

Dneska se vracíme z výletu jedu kolem 110km/h na dálnici a najednou jak kdybych dal nohu z plynu a po cca 10s se rozsvítil oranžový vrtulník :evil:

Auto mělo strašný zvuk jak kdyby upadl výfuk a moc se mu jet nechtělo. Dojel jsem opatrně domů - rozjezdy do kopečka na světlech jsem skoro nezvládl,ale nakonec to dal a pod plynem zněl jako když startuje letadlo (zvuk turbíny). Doma jsem auto chcípnul a znovu nastartoval a kontrolka svítila dál. Odpojil jsem baterku a šel si dát doutník a panáka na uklidněnou.Teď jsem baterku zapojil, nastatoval a vrtulník nesvítí. Zkusil jsem jen projet otáčkoměr do 5000 a dobrý.

Teď k tomu co mě zajímá:
1. turbo nesepne pokud není motor v tahu :?:

2. jakmile jsem odpojil baterku zůstane chyba zapsaná v jednotce :?: ( U renaultu ano ,ale u Smarta si nejsem jistý)

Zítra se objednám na diagnostiku :roll: ale předpokládám , že buď turbo , regulace a nebo nějaké blbé čidlo... Mechanicky není vidět žádná chyba.
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: TURBO

Příspěvek od JBC »

ad 1. Turbo se točí pořád, výfukové plyny a vzduch do motoru jdou přes turbo pořád. V nízkých otáčkách motoru nedokážou výfukové plyny roztočit turbínu tak rychle, aby spřažená turbína na sání dokázala dát pořádný přetlak (obě turbíny jsou na jedné společné hřídeli) - např. na volnoběh je v sacím potrubí podtlak a motor nasává vzduch, jako by tam ani turbína nebyla. S rostoucími otáčkami motoru se zvyšují i otáčky turba, až někde nad 2.000 RPM (u benzínu) začne opravdu vzduch tlačit - tehdy Ti nastává "zátah", jednoznačně viditelný začátek je na 2.500 RPM. S dále rostoucími otáčkami motoru rostou i otáčky turba a tím pádem taky tlak v sacím potrubí. No a když hodnota přetlaku dosáhne hodnotu, která je udána jako maximální povolená v řídící jednotce motoru, jednotka zasáhne a podtlakovým ventilem na turbu otevře obtokovou cestu pro spaliny, takže jich část teče mimo turbínu a nedochází k dalšímu navyšování otáček turba. Sice pořád různě kolísají podle toho, jestli motor točí 4.000 nebo 5.000, ale ŘJ se stará o to, aby tlak v sání byl pořád jen maximálně povolený.

V podstatě si můžeš počíst třeba tady: https://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo

ad 2. Správně by všechny chyby měly zůstat zapsány v ŘJ. Některé se tam ale nezapíšou, např. když vadný přívod napájení přeruší (+) do ŘJ - taková chyba se tam nezapíše, přestože auto přestane jet. Chyby se rozlišují na měkké a tvrdé, ty měkké by se měly dát překonat právě vypnutím zapalování nebo odpojením baterky - zůstane zapsaná, ale auto půjde nastartovat a odjede do servisu.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2174
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Re: TURBO

Příspěvek od Winterwolf »

Díky Petře.
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2174
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Re: TURBO

Příspěvek od Winterwolf »

Tak jsem to dneska projel a chyba se neopakovala... Ale všiml jsem si že auto “zakopava” a to pouze na 3 a 4 v rozmezí 3500 - 4000 otáček. Dneska ani zítra se na diagnostiku nedostanu tak snad ve středu budu vědět..
entony78
Příspěvky: 3
Registrován: ned 23 črc 2017, 18:05
Bydliště: Děčín

Re: TURBO

Příspěvek od entony78 »

Zdravím všechny přátelé smartu měl bych pro vás jeden tip jak ušetřit na turbu. Před půl rokem se zaseklo turbo na mém smartíku cdi 2002 najeto 170000 km tak jsem se pídil kde koupit po případě nechat si repasovat to turbo. Děsila mně cena jak nového tak repasovaného turba a jelikož pár věcí na autíčku jsem schopný si udělat sám tak jako mnoho lidiček tady na fóru který výměnu turba zvládnou sami a ušetří tak jako já. Nebojte se toho je tu hodně videí jak demontovat turbo. Na turbu máte vin kód stačí zadat toto číslo (toto bylo u mého A 660 096 01 99)na internet a vybírat. Já koupil za 3500 Kč i s dopravou na automobilové díly 24 do čtyř dnů bylo doma a je i s atestem (Můj kamarád sehnal teď za 2500 Kč z Itálie já ho mám z Německa) . Mám na něm už najeto kolem 5000 km a vše funguje jak má. Výměna turba na smartíku je jedna z těch lepších a přístupnějších věcí asi víte o čem mluvím(měnil jsem startér to byl porod). Tak hodně zdaru :D
Smart City Coupe Pure 0.8 cdi 2002
RRNGD
Příspěvky: 63
Registrován: čtv 07 bře 2013, 23:09
Bydliště: Smrdáky SPA

Re: TURBO

Příspěvek od RRNGD »

Zdravím, mám taky problém že pri plnom plyne mi turbo tlačí až 1,5 baru, potom tlak klesá a kolíše. Doteraz to bolo 1-1,1 bar pri plnom plyne. Diagnostiku som v rychlosti pozrel, nič nehlasi. Vrtulnik nesvieti. Z vrchu motora hadice v poriadku. Poobede kuknem aj zospodu. Mám bov ventil, ale s tým doteraz problém nebol.. diky za akekolvek postrehy. :wink:
Splnený sen Smart Roadster: dat. nar. 2006, 66kw, zvaný Maluch
Vy jste se v tom zase vrtal. Že jo pane doktore?? (pan Pávek)
23.10.2016 129.000 km
27.06.2017 130.000 km
14.05.2019 140.000 km
RRNGD
Příspěvky: 63
Registrován: čtv 07 bře 2013, 23:09
Bydliště: Smrdáky SPA

Re: TURBO

Příspěvek od RRNGD »

OPRAVENÉ! *okurka* *okurka* *okurka*
Výmena ovládaču wastegate (tzv. cyklický ventil) Plechová krabička s 3 hadičkami a el. zásuvkou. Jedna hadička vede priamo do turba, ďalšie dve do wastegate.
Splnený sen Smart Roadster: dat. nar. 2006, 66kw, zvaný Maluch
Vy jste se v tom zase vrtal. Že jo pane doktore?? (pan Pávek)
23.10.2016 129.000 km
27.06.2017 130.000 km
14.05.2019 140.000 km
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Re: TURBO

Příspěvek od xlukas.cz »

To me opravilo 1,4 tdi, kdyz padalo do nouzoveho rezimu.
Gratuluju :-)

Odesláno z mého SM-J730F pomocí Tapatalk

SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
RRNGD
Příspěvky: 63
Registrován: čtv 07 bře 2013, 23:09
Bydliště: Smrdáky SPA

Re: TURBO

Příspěvek od RRNGD »

Tiež padalo, ale nedalo vedieť (žiadny vrtuľník) len to cuklo v ECU a už som tlak nedostal cez 0,1 bar. *okurka* ja som tak rád, keď nemusím do servisu a spravím to doma :mrgreen: to sa potom spí..
Splnený sen Smart Roadster: dat. nar. 2006, 66kw, zvaný Maluch
Vy jste se v tom zase vrtal. Že jo pane doktore?? (pan Pávek)
23.10.2016 129.000 km
27.06.2017 130.000 km
14.05.2019 140.000 km
Odpovědět