EGR ventil

Řešení problémů s motorem
Uživatelský avatar
Dejvaval
Příspěvky: 365
Registrován: pát 20 kvě 2011, 21:59
Bydliště: Mělník-Vehlovice / Praha-Radotin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dejvaval »

Potom tedy ano.

Pokud motor jede ve výkonu, je to zavřené.
Záleží hodně na teplotě. Bohužel řízení EGR má svou logiku.
Nejvíc je otevřený při volnoběhu. A stále se otevírá při "couračkách" po městě. Proto je spotřeba na krátké vzdálenosti neúměrně vyšší než u starých dieselů bez ekologií.
Smart ForTwo 600ccm 40kW rv.1999 černobílý, 1.GO motoru ve 148.000km
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic.php?t=3386
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

Já na CDI lambda sondu nemám, tudíž auto nepozná že je EGR odpojen, on vlastně odpojen není, elektronika ho normálně otevírá a zavírá akorát tím že je zaslepen přívod toho sajrajtu tak se to nemá čím zasírat.
Spotřebu menší nepozoruju, při vypnutí motoru se lehce zaklepe protože EGR ventil se při normálním provedení stará o snížení toho zaklepání protože to nějak pustí zpátky.Motor by se měl déle ohřívat protože do něj jde pořád jenom studenej vzduch.
Uživatelský avatar
houzar
Smart ACE
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 26 lis 2006, 10:18
Bydliště: Nerudova 22;TŘĚŠŤ 58901

Příspěvek od houzar »

převzatý článek:zda lze jezdit s Oktávií 1.9td s odpojeným ventilem EGR:


Odpověď:

Dobrý den,

nejprve něco málo informací k tomu, proč vlastně ve voze EGR ventil (exhaust gas recyclation) máte. Máte ho tam kvůli tlaku na snižování emisí oxidů dusíku v devadesátých letech minulého století (za pár desítek let si takto budeme pravděpodobně vysvětlovat, proč už ve vozech NEmáme spalovací motory).

EGR vrací část spalin zpět do sání, takže je proženete spalovacím prostorem dvakrát. U zážehového motoru to není velká část, udává se zhruba 10%, ale u vznětového motoru je tento díl několikrát vyšší a Vám se do motoru vrací spaliny předtím, než prošly katalyzátorem a dalšími očistnými procedurami, takže Vám poměrně výrazně a úspěšně zanášejí samotný EGR ventil i sání mastnými sazemi. Dále EGR přispívá i k většímu zatížení filtru pevných částic.

Můžeme si celou situaci představit i následovně: na návštěvu k Vám přijdou dva lidé. Všichni by jako správná návštěva rádi kávu. Jsme v České republice, tudíž bohužel hovoříme o turkovi. Vy nasypete prvnímu člověku obligátní lžičku a půl, zalejete vodou a předložíte mu turka. Na nedočkavé pohledy dalšího člověka odpovíte: jen vydrž, udělám Ti mojí specialitu, doktoři to teď takto doporučují. Nenápadně popoháníte prvního člověka, aby již kávu dopil, bezprostředně po dopití se s tajuplným výrazem zmocníte šálku s lógrem. Z tohoto již použitého lógru odeberete příslušný díl a zbytek dosypete čerstvou kávou. Druhý člověk takto získává EGR kávu, která je šetrnější s ohledem na hypertenzi, kterou možná jednou bude trpět. Lékař by byl spokojen, návštěva již pravděpodobně nikdy nepřijde...Lidi prostě druháky nemusejí.

Bavme se ale i o kladech použití EGR ventilu, o důvodu, proč je vůbec instalován. Nahrazením části směsi spalinami snižujeme provozní teplotu (to, co už bylo spáleno jednou, nám znovu nevzplane) a tím snižujeme produkci oxidů dusíku, nebo ty vznikají až při vyšších teplotách. Vedlejším produktem snížené provozní teploty je možnost konstruovat motor tak, aby co nejvíc tepla nemuselo být odváděno mimo spalovací prostor, což zvyšuje jeho účinnost.

Důležité je vědět, že EGR ventil nepracuje stále, respektive není stále otevřen. Prakticky je v provozu pouze při velmi malém zatížení. Jakmile řidič sešlápne plynový pedál, EGR ventil se uzavře a je vyřazen z činnosti. Samozřejmě pokud není zanesen sazemi a není znemožněna jeho funkce. Pokud tomu tak je, je možné, že ventil nedovírá, odtud by mohlo pocházet ono škubání. Napovídá tomu i to, že po odpojení EGR ventilu problémy ustoupily.

Dalo by se toho napsat ještě poměrně hodně, nicméně dovolím si posunout se k Vašemu dalšímu dotazu: zda nechat EGR ventil odpojený nebo nikoliv. Někteří řidiči jdou ještě dál a řeší, zda přímo zaslepit či nezaslepit.

Pokud Vám motor nepadá do nouzového režimu, lze jezdit i s takto odpojeným EGR ventilem. Odpojenou podtlakovou hadičku něčím zaslepte a máte vyřešeno. Další zásahy nedoporučuji. Na emisích velmi pravděpodobně projdete. Lze doporučit vyčištění EGR ventilu i sání od sazí, navrátíte tím vozu nějaký ten výkon, o který přišel vinou jejich zanesení. Odpojení či přímo zaslepení není ekologické, budete produkovat nežádoucí emise, na druhou stranu by Vám měla drobně klesnout spotřeba, tím, že si motor nebude vracet již jednou spálenou směs, nebudete muset pro stejný výkon více přidávat plyn. Rozhodnutí je na Vás. Každá mince má dvě strany.






Autor: Váradi Petr
Formule H vysočina

mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

meli sme problemy s tim, cim egr vycistit a ono to jde tak snadno
http://www.youtube.com/watch?v=ZdJUvMFJPdY
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Dragon
Příspěvky: 14
Registrován: úte 29 říj 2013, 18:03

Příspěvek od Dragon »

xlukas.cz píše:Obrázek
Odkud je ta fotka? :-) potřeboval bych schéma zapojení :-D

Odešel mi EGR elektricky. Takže zaslepení mi nepomůže a novej shánět odmítám :-D
Smart 0.8 CDI, 30kW, 2002 - FL / Jaguar S-Type, 3.0 V6, 175kW
pavel3.0.9p
Příspěvky: 36
Registrován: úte 03 bře 2015, 19:05
Bydliště: tábor

Re: EGR ventil

Příspěvek od pavel3.0.9p »

Zdravím všechny mě se povedlo najít toto
http://fshotf.com/smart/howto/howto/egr.html
smart for two 0.8CDI pure rok 12/2002
zdendabenda
Příspěvky: 14
Registrován: pon 03 srp 2015, 22:38
Bydliště: Králův Dvůr okres Beroun

Re: EGR ventil

Příspěvek od zdendabenda »

Zdravím máte někdo zkušenosti s čištěním EGR ventilu jak je to složité vyndat a vyčistit dik za odpověď
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od xlukas.cz »

Cetl sis to tu?
Mam za to, ze sem tady o svem cisteni uz psal.

Odesláno z mého GT-N7000 pomocí Tapatalk
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: EGR ventil

Příspěvek od JBC »

Lukáši, nejen Ty jsi tu o EGRu psal. EGR se tu probírá každého půl roku, odkazy na angličany se tu najdou v každém druhém tématu ...
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Re: EGR ventil

Příspěvek od Druzeta »

Sprejem bych to nedělal, chce to rozebrat, mechanicky oškrabat co jde a potom třeba technickým benzínem, arvou, přípravkem na čištění skel u krbu nebo něčím dál čistit.
U toho spreje píšou že se to dá použít bez rozebrání, nastříkat do sání, to ale nemůže rozpustit ty letitý usazeniny.
451 Brabus Xclusive 75kW 2011
zdendabenda
Příspěvky: 14
Registrován: pon 03 srp 2015, 22:38
Bydliště: Králův Dvůr okres Beroun

Re: EGR ventil

Příspěvek od zdendabenda »

Jojo moc děkuji za rady ale nevim jestli to zvladnu udělat sám možná to někomu dam udělat, ale mam strach aby to uděla přadně co si člověk neudělá sám tak tomu nevěřim. :D Ale na jednu stranu to asi nebude zas tak složité.Muj smartík ma najeto 930000km a ja jsem druhej majitel v čr a ten to určite nečistil tak to bude určitě zanešené.
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Re: EGR ventil

Příspěvek od Jindřich »

Hezký, a to se divíš tomu EGRU po těch naježděnejch kilometrech co píšeš - kolikátej máš vlastně motor ???? *VV* *VV*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
zdendabenda
Příspěvky: 14
Registrován: pon 03 srp 2015, 22:38
Bydliště: Králův Dvůr okres Beroun

Re: EGR ventil

Příspěvek od zdendabenda »

Pardon oprava 93000 km to co jsem napsal to by bylo fakt dost :P
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od DYK77 »

V technickém listu píší o dvou možnostech čistění :
a ) při nastartovaném motoru a stříkat jej rovnou do sání.
b) vyndat součástku z motoru a následně použít k čištění podobně jako psal Druzeta.
V případě "a" to nebude mít na EGR opravdu asi moc velký účinek.
V případě "b" mohu říci, že to fungovat bude.
Osobně jsem s tím zkusil vyčistit dle bodu "a" klapku sání na Corse 1.4i ( najeto 300tis. Km ) a prokoukla holka :shock: :)
Je to docela driják , ale auto zatím jezdí :P
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Odpovědět