únik oleje

Řešení problémů s motorem
Zvoník
Příspěvky: 245
Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zvoník »

Jasně, že přemýšlel. Jenže asi úplně to suchý nikdy nebude. Možná to tak i trošku má být, ale nevím to jistě. Možná se tam někde tak něco trošku maže, nevím. Z výfuku žádný barevný ani černý čmoudíky nejdou, i když to osolím. Na emisích jsem prošel polovinou toho, co je v limitě, a olej v motoru neubývá ani trošku (na měrku) od výměny do výměny. A auto už jede dobře.
Nemám počítač, jenom mobil.
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!
dodo555
Smart ACE
Příspěvky: 723
Registrován: stř 12 lis 2008, 14:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 »

skor by som tipoval, ze ten olej je z odvetrania veka ventilov

len male upresnenie ventilator na intercooleri fuka smerom hore, t.j. taha vzduch z intercooleru
smart passion 52kW 2007
smart passion 52kW 2008
smart ebike
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

ja sem ho mel taky jako zvonik ten intercooler zamasteny. myslim, ze je to normalka a sani je zamastene taky od mista odvetrani motoru. auto olej nezralo a najelo se jeste hooooooodne km.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Pak mi vysvětlete vaše zázračné motory, které od výměny k výměně nesežerou ani kapku oleje, přitom ho téměř nestačíte utírat od oleje, odkud ten olej pak je???, přes turbo, ani přes víko motoru ani nikde jinde se za normálního stavu nemůže dostat olej, případně jsou to mikroskopické množství, které nejdou v podstatě ani poznat.Víc oleje se vycmrndá utíráním měrky při kontrole oleje. *pivo*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Zvoník
Příspěvky: 245
Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zvoník »

Odvětrání z víka motoru, to mě napadlo taky. Jenže jsem zkoušel za chodu otevřít nalévací otvor oleje, abych cítil jak motor ,,dýchá", a všechno bylo normálka. Tedy žádný extrémní tlaky ven jako u vyběhaných motorů. Auto má teď 182 000 km a je z roku 2001! Na dálnici jede teď v pohodě s ručičkou tachometru na doraz a podle navigace 144 km/h. Pak je omezovač - pochopitelně. Ale nehonim ho, protože ho mám rád. Jen jsem to zkoušel.
Nemám počítač, jenom mobil.
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!
Zvoník
Příspěvky: 245
Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zvoník »

Jindřich píše:Pak mi vysvětlete vaše zázračné motory.
,,Zázračný" motor tkví v tom, že pokud dojedu z nějaké jízdy a auto jsem se závadou intercooleru (nebo co to je, pro mě teda chladič vzduchu) zaparkoval na místě viditelně čistém, bylo po chvíli pod ním dvě až tři kapky oleje, který nebyl sledovatelný měrkou oleje. Jestli jsem takto ,,rychle" ztrácel olej i během každé jízdy (jako že asi jo), nebylo to vlivem teplotní rozpínavosti kapaliny (oleje) též sledovatelné měrkou hned po dojetí do další výměny oleje, když já raději u dieslu (kvůli sazím z nafty) měním po 8mi až 10ti tisících km. Pár kapek oleje - kapaliny s nízkým povrchovým napětím k zamaštění motoru stačí, zvláště když nevysychá. Takže onen únik je tak zanedbatelný, že není měrkou sledovatelný.
He..., myslíš jako, že když to mám teď spravený, že mi tam jako bude olej přibejvat??? Jo holenku, takovej zázračnej motor ještě nikdo nevymyslel...
Nemám počítač, jenom mobil.
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Ále vymyslel. Mám ho ve Felicii. Pořád ubývá chladící kapalina, poměrně hodně - a nemůžu přijít na to kde. Zároveň přibývá olej - a nemůžu přijít na to jak. Podotýkám, že se nejedná o emulzi, stále to vypadá jako trochu použitý motorový olej! Jen hladina je vyšší a vyšší.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Zvoník
Příspěvky: 245
Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zvoník »

JBC píše: Mám ho ve Felicii. vypadá jako trochu použitý motorový olej! Jen hladina je vyšší a vyšší.
Felda je pomsta techniků z Mladé Boleslavi všem vlastníkům těchto aut. Měl jsem ji taky v benzínu se spotřebou kolem 6,5 l/ na 100 až do její smrti. A protože jsem to věděl, tak po najetí prvních 80 000 km jsem do oleje (kde jsem přešel na český Mogul 15 W/ 40.) aplikoval Ekolube Motor. A pak vždy po dalších 50ti - 60ti tisících km. Výměny oleje jsem dělal po max. 12ti - 15ti tisících km. Ekolube drží i po výměně oleje, když se aplikuje podle správného postupu. Na tomto motoru Feldy jsem najezdil celkem 380 000 km bez toho, že by se někdy otevřelo víko motoru ku seřízení ventilů - nedělalo se to. Neměnily se nikdy rozvody a auto bylo denně v provozu celých 16 let! Karoserie rezla jak divá a když už to nešlo kvůli dírám v ní přes STK, šla do šrotu s motorem, který auto uměl honit na doraz omezovače, čili asi 162 km. Je pravda, že za tuto dobu se musela měnit převodovka 4x! kvůli závadě, že v ní pokaždé něco jiného někde uvnitř vyskočilo, tedy nešly některé rychlosti nebo vypadávaly za jízdy a oprava by byla nerentabilní. Jednou vypadl motor na hladké silnici na ty šustplechy a vyjely jehly s os - strašně příjemný... Ale do poslední chvíle olej nežrala a ani nepřibýval! Chladící kapalina ubývala jen kvůli čepadlu, které teda měnit je vopruz. Stejně jsem ho měnil jen když prasklo jeho oko silentbloku, za který ten motor visí. Příšená past je zapalovací cívka. Po nějaké době začne někdy auto jakoby trhat nebo jít na míň válců než 4, a zase někdy dobrý. Vysledoval jsem, že na to má vliv vlhkost vzduchu, kudy auto jede. Hledal jsem a nic. V servisu prej v pohodě (zrova) a někdy zase vůbec nenastartuje vlivem malé jiskry. Výměna kabelů nepomohla. Dotkl jsem se při startování pomocí kolegy zapalovací cívky a dostal přes její plastový pl᚝ takovej kopanec VN, že jsem jen koukal. - Na této plastové cívce zvící krabičky jsem našel mikroskopické thlinky vespod, které nejsou pouhým okem vidět, neb ona stále vypadá jako nová. V mojí Feldě se měnila za novou celkem za život auta 7x! Tedy jedna cívka na něco přes 50 000 km. - Dobrý ne? Pokaždé stejná závada. Než jsem na tenhle šmejd přišel, a to bylo od jakéhokoli výrobce cívek pro Škodu Felicia, stálo to hodně nervů a proto jsem byl vždy na další ohlášení nového šmejdu cukáním auta připraven, že jsem s sebou vozi izopropyl k vytěsnění vlhkosti na cívce, abych vůbec dojel k výměně za další novou cívku. Upozorňuji, že ani balení osušené a momentálně funkční cívky do igelitu, nepomohlo moc od vnikání vzdušné vlhkosti. Čili Škodivku už nikdy nebrat! Ocavie na tom nejsou lépe, mají zase jiné pasti na lidi.
Co se týče podezření oleje z emulgace, stačí zahřát doma na vařiči odebraný olej z motoru a olej nový na 80 stupňů C (stejné množství), a zaznamenat úbytek oleje odebraného z motoru s úbytkem oleje nového po např. po 20ti minutách zahřívání. Nebo stejná množství olejů zvážit. Voda je těžší, i když je v emulzi s olejem. Přechodem na Smarta jsem si ale relativně fakt oddychl...
Nemám počítač, jenom mobil.
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Nebýt toho ubývání kapaliny a toho, že ta auta strašně reznou, tak na Feldu nedám dopustit! A když už jsme u těch jiných značek ... Každého na světě varuji před koupí "auta" Honda JAZZ. "To" má asi čtyři klady a 3.568 záporů. Vyjmenovávat je nebudu. Spokojím se s konstatováním, že HORŠÍ AUTO JSEM V ŽIVOTĚ NEŘÍDIL!
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

olej samozrejme ubyval, ale podle rocniho obdobi
leto vic. treba 3/4 litru - litr na 15 tis. km, v zime treba 0,2 - 0,5 litru na 15 tis. km. taky podle toho, jak moc sem ho honil v otackach. jizda po dalnici 150 si samozrejme vzala vic oleje nez klidnou jizdou kolem 100. rozdil otacek byl totiz obrovsky - 100 kmh cca 2200 ot. 150 cca 4000 - 4200 ot.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Zvoník
Příspěvky: 245
Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zvoník »

JBC píše: Každého na světě varuji před koupí "auta" Honda JAZZ!
Osobně neznám toto auto, ale každé normální auto reaguje na danou základní údržbu a následné používání jinak, ale specielně Škodivka, ne že by měla četné zápory, ale má přímo někým vykonstruované pasti pro normálně uvažujícího člověka. Možná přebývá tato vlastnost ještě z bolševické doby, kdy tato auta vyráběli muklové a soutěžili, kdo vytvoří skrytější zmetek, který projde výstupní kontrolou. Možná taky tato auta po sametpřevratu převzala vlastnosti Němců z okolí Heidelbergu, kdy oprava čehokoli svépomocí bývala tak komplikovaná, až nemožná a muselo se i s prkotinou k drahému odborníkovi - vyměňovačovi dílů, protože konstrukce čehokoli byla vždycky osazena nějakým haléřovým ,,kurvítkem", které nešlo samotné běžně vyměnit a musely s ním jít i díly mnohem dražší a zdravé. Nevím, ale pamatuji dobu, kdy Š 120 vyjížděly z pásu a soused se tenkrát chlubil novým vozem této značky. Pro zajímavost otevřel víko od baterky (chtěl vědět jaký akumulátor tam dali) za zad. sedačkami, a na jeho spodku byla tištěná nálepka tohoto znění: ,,KUP SI GOLFA, MAGORE". To hovoří za vše. A proč jsem Feldu měl? Protože byla nejdříve jako naše služební od tiskárny (měl jsem ji k dispozici) a pak jsem ji odkoupil, protože jsem ji znal od začátku a taky od začátku, když pršelo, tekla mi voda na nohy u pedálů, když pršelo a nemohlo se přijít na to, čím to je. Tekla totiž jen když se s autem jelo v dešti, jinak pokud stálo v dešti nebo jsem ho vydatně myl a kropil, bylo sucho. - Tohle vymyslet do auta, to je na inženýrský projekt, aby to tak fungovalo spolehlivě a nezaneslo se to prachem z ulice.
Nemám počítač, jenom mobil.
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Zvoník píše:Osobně neznám toto auto, ale každé normální auto reaguje na danou základní údržbu a následné používání jinak, ale ...
U mnou zmiňovaného zmetku se nejedná o chybu údržby a následného používání, ale o chyby konstrukce. Příklad: posilovač řízení při jízdě klade takový odpor, že po průjezdu mírnější zatáčkou se volant nevrátí sám do přímého směru, auto jede stále do zatáčky. Do rovného směru musím volant narovnat silou! Odpor volantu při točení u stojícího auta je stejný (nebo možná menší), jako při jízdě 90 km rychlostí. Prý je to standardní chování. Mám vyjmenovávat dalších 3.567?
Naposledy upravil(a) JBC dne pát 02 kvě 2014, 07:32, celkem upraveno 1 x.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Zvoník
Příspěvky: 245
Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zvoník »

JBC píše:Odpor volantu při točení u stojícího auta je stejný (nebo možná menší), jako při jízdě 90 km rychlostí.
Problém funkce serv posilovačů je znám i u jiných vozidel. Zde by to bylo na samostatnou debatu. To je tak, vyřadím-li posilovač řízení úplně, zvyknu si na tento stav a jezdím v pohodě, když ještě navíc neklade posilovač nějaký nežádoucí odpor svojí nefunkčností, který by tam nebyl, kdyby tam ten divný-standartní posilovač nebyl a pokud auto není naložený náklaďák. Používám-li posilovač řízení a jsem-li na něj nějak zvyklý, je strašlivé, když mi náhodou někdy nezareaguje. To samé platí kupodivu u brzd na osobním autě, jenže tam je posilovač jednodušší konstrukce, takže je lepší, když se opraví a funguje. Problém ovšem je, když posilovač nejde a jde se na legální STK... Ale stejně každý normální řidič netočí volantem, když auto stojí na místě, aby gumama ryl silnici. Na toto je posilovač na víš co. - Leda tak pro ženský, které většinou neví, že když auto trošičku nejede vpřed či vzad, jde volantem točit jen ztěžka. A většinou to i těžko pochopí, protože si musejí ,,nastavit" kola do daného směru než vyjedou, takže posilovače pro dámy ANO!
Nemám počítač, jenom mobil.
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

zvoniku, ja se tady valim smichy :-))) *1*
jen tak dale. to by si zaslouzilo spis do tematu vtipy :wink:
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
zdenakazi
Příspěvky: 36
Registrován: pon 01 úno 2010, 16:11
Bydliště: Praha - Horní Měcholupy

Příspěvek od zdenakazi »

Ahojky. Nemáte někdo kontakt na Mirase? Nebo někoho dobrého na opravu autíčka v PRAZE nebo v okolí? Nějak mi to netáhne. Asi se to pokakalo. Potřebuji to velmi rychle, přímo AKUTNĚ. Díky
Odpovědět