CDI - smrad motoru/spalin/nafty v kabině
-
- Příspěvky: 104
- Registrován: stř 27 led 2010, 10:22
- Bydliště: Praha
CDI - smrad motoru/spalin/nafty v kabině
Auto jsem nechal vytepovat, nakoupil mraky stromečků a bylo to trochu lepší. Ale teď poslední 2 měsíce se to stupňuje. Už při jízdě nad 30 minut je mi v autě prostě špatně. Není to stejný smrad, jako jde z výfuku. Je to něco jiného. Technický puch, točí se mi z toho po delší jízdě i hlava.
Paradox je, že horší to je při stažených okýnkách - jak vznikne kolem auta za jízdy podtlak, tak táhne puch z auta ven a je to ještě silnější. Když si zavřu okna a ventiluji přímo na sebe, dá se to přežít. Jenže klima dávno nefunguje a teď v létě je to jen s ventilací a zavřenými okny peklo.
Kryt motoru je zavřený dobře a pevně, jeho těsnění také není nijak zásadně porušené.
Když jsem auto koupil, hned druhý den jsem si všiml, že stojí nafta v žebrování motoru. Prodejce to opravil - unikala vedle jednoho vstřiku. Kontroloval jsem to a buď už to neuniká vůbec a jen to zůstalo umazané a nebo stále, ale opravdu málo. Je tam jen mastný flek, vyloženě nafta ne.
Moc se mi nechce věřit, že tato skvrnka o velikosti desetikoruny by mohla být zdrojem toho smradu. Nemáte tip na něco jiného, než se vydám do servisu?
Díky všem za nápady.
Re: CDI - smrad motoru/spalin/nafty v kabině
Za jízdy, nebo při poskakování na semaforech? Protože píšeš správně, že za jízdy s pootevřeným oknem je vzduch z kabiny vysáván, při zastavení na semaforech naopak. Jestli to dělá při tom vysávání a nejde to z topení, tak to musí být něco v kabině. Co takhle "shnilej" koberec? Ve Smartu smrdí "shnilej" koberec úplně jinak, než "shnilej" koberec ve Škodovce. A já mám dokonce "shnilý" sedadla - místo tepování jsem je vypral i s trojitým mácháním (jak jsem na to odjakživa zvyklý), ale nepočkal jsem na léto (myslím, že bylo okolo Vánoc), takže trvalo strašně dlouho, než uschla. A než úplně uschla, tak stihla zasmrádnout. Teď, když mám v autě úplně sucho, tak nic nesmrdí, ale jakmile mi auto navlhne, tak jsou sedadla cítit. Jen co se pořádně oteplí, tak je musím vyprat znovu. Jestli se tedy vůbec někdy oteplí...tomasmedek píše:Paradox je, že horší to je při stažených okýnkách - jak vznikne kolem auta za jízdy podtlak, tak táhne puch z auta ven a je to ještě silnější. Když si zavřu okna a ventiluji přímo na sebe, dá se to přežít. Jenže klima dávno nefunguje a teď v létě je to jen s ventilací a zavřenými okny peklo.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
-
- Příspěvky: 104
- Registrován: stř 27 led 2010, 10:22
- Bydliště: Praha
Ještě doplňuji fotky, jak "málo" to teče. Původně tam stála nafta, třeba centimetr hluboká vrstva v těch žebrech. Teď je to pod střikem jen špinavé:
http://www.showreels.cz/nafta1.jpg
a dole, kam to pak stékalo a kde to stálo je to stejné:
http://www.showreels.cz/nafta2.jpg
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
takze pokud ti jde nafta nebo vyfuk nejak do ramu, tak potom hrave jde pres ram do interieru.
ja mam mokro u tretiho valce v tom doliku dole. stoji tam nejaka kapalina. ze by to byla nafta to nevim. jednou sem tam strcil hadru a po nafte to nesmrdelo. vlastne to nesmrdelo vubec nijak. a co sem si vsiml, tak marketa to tam mela taky vlhke. tak jsem si rekl, ze asi normalka.
pres deravy vyfuk by nemelo jit do kabiny nic (praskla priruba). stredni dil narazniku ma prece v horni casti otvory a tema jde teplo i smrad pryc z auta.
co me napadlo - za autem se vzduch vlni. nemas nahodou skviru mezi sklem a dpodnim dilem kufru? nejde ti tama z venku pruvan do auta?
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
-
- Příspěvky: 104
- Registrován: stř 27 led 2010, 10:22
- Bydliště: Praha
Tohoto Smarta mám cca 2 roky a od začátku dělá malé olejové loužičky. Ne vždy, ne pravidelně, ale dělá. Velké jako kovová padesátikoruna. Neteče to stále, jen při (tedy spíš po) běhu motoru. Únik je ale tak malý, že mezi výměnou oleje po 10000km nepoznám na měrce rozdíl.
Současně je to ale zdroj popsaných problémů: olej stéká na rozpálený výfuk a zplodiny z toho se dostávají do kabiny. Kudy, to je otázka, protože těsnění víka motoru je v pořádku, stejně jako zamykací mechanismus.
Špatné zprávy začaly, když jsem se zeptal "co s tím". A už to jelo: "No to bude drahý, pane Medek. To se těžko hledá... hm... to bude drahý. To jak do toho sáhneme, tak to začne téct všude... hm... To může bejt turbo, no. To bude chtít nový turbo. Hm... A tuhle přírubu... hm... a asi i sání. No. A kdo ví, jestli to pomůže..."
Že jsem neodjížděl nadšený, asi nemusím říkat. Nevím ale, co s tím. Pan Martínek je fajn, ale moc se mu nechce nic opravovat, spíš by jen vyměňoval (na konci jara jsem se mu svěřil, že nejde klima - koukl na auto a řekl 6000 nový výměník + 2000 práce; tak jsem taky zase odjel). Říkám si, zda to řešit nebo prodat a koupit jiného
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
olej kape na poloosu a ta ho rozhazuje na cely motor.
muj problem byl v proklepanem intercooleru a takovy zkuseny mechanik ma okamzite vedet, kam se podivat - intercooler.
hadice sani je nesmysl menit. olej se do sani dostava pres odvetrani vika ventilu. ostatne to je videt i podle toho, ze hadice sani pred turbem je zamastena od vstupu prave toho odsavani spalin.
kdyby to bylo turbo, tak se ti ztraci olej ve velkem.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!