Výměna oleje
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Výměna oleje
Olej 10w40.
Ja sem daval 5w40.
Dej takovy olej, jaky se daval predtim. Kdyz nevis, dej 10w40. Na znacce nezalezi.
Odesláno z mého GT-N7000 pomocí Tapatalk
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Re: Výměna oleje
Smart Fortwo Silverstyle 450 - r.v. 2000 (stříbrný body panel/stříbrný tridion) 40 kW / alu Sportline 15" (používán 2015 - 2016)
Smart Fortwo MHD Passion 451 - r.v. 2009 (černý body panel/stříbrný tridion) 52 kW / alu Brabus Monoblock VII 17" (používán 2016 - 2022)
Smart Fortwo EQ Cabrio 453 - r.v. 2019 (titanium grey/černý tridion) 60 kW / alu 15" (používán od 2022)
Re: Výměna oleje
xlukas.cz píše:Krouzek je u kazdeho filtru. Co ja mam zkusenost z desitek vymen, tak ten krouzek vydrzi tesnit na veky.
Olej 10w40.
Ja sem daval 5w40.
Dej takovy olej, jaky se daval predtim. Kdyz nevis, dej 10w40. Na znacce nezalezi.
Odesláno z mého GT-N7000 pomocí Tapatalk
A co ty rozměry filtru?
popřípadně odkaz co kupujete
Re: Výměna oleje
Myslím, že jsem raději koupil dražší Champion, protože měl větší pracovní plochu (více záhybů papíru), než něco, co jsem měl předtím. Samozřejmě, lepší by bylo koupit za majlant redukci a dávat mnohem větší plnoprůtokový filtr v plechu - mrkensee bitte kuk sem: http://smart-club.cz/galerie/index.php/ ... YK77/Oleje
A vůbec nejlepší by byl odstředivý filtr, jako měly (a možná ještě mají) Fiaty.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Výměna oleje
Primitivni ale nejucinnejsi co jsem kdy videl (odstredivka), vyskrabal jsi vicko remenice po povoleni M6 sroubku a jel si dal:).
Podobne si nejlip vycistis olej od hranolku k uplne pruzracnosti a naliti do nadrze (samozrejme v decentnim pomeru):).
Nakonec krev z odberu se v labine taky odstreduje na plasmu a jinej bordel co se pak zkouma, ze jo ..
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Výměna oleje
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Re: Výměna oleje
JBC píše:Si myslim, že nafta 450 i benzíny 450 mají všechny stejnej filtr. Jestli Ti někde píšou, že vnější průměr je 53 a jinde 55, tak na tom vůbec nesejde. Až to poprvé rozděláš, tak uvidíš, že to je zprasený stejně, jako celej Smart a že ten filtr tam vůbec nemůže těsnit a že část oleje ho klíďo píďo obtéká, místo aby všechen olej protékal.
Myslím, že jsem raději koupil dražší Champion, protože měl větší pracovní plochu (více záhybů papíru), než něco, co jsem měl předtím. Samozřejmě, lepší by bylo koupit za majlant redukci a dávat mnohem větší plnoprůtokový filtr v plechu - mrkensee bitte kuk sem: http://smart-club.cz/galerie/index.php/ ... YK77/Oleje
A vůbec nejlepší by byl odstředivý filtr, jako měly (a možná ještě mají) Fiaty.
Koukám na ty obrázky oleje ve venkovních stupních tak na zimu je nejlepší používat plnou sintetiku 5w40-30
Já tedy používám stále 10w40, udělám chybu když tam ted naliji 5w40?
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Výměna oleje
Ridsi oleje mivaji lepsi cistici schopnosti. Pokud se doted pouzival 10w40 a pouzijes 5w30, tak se ti muze stat, ze se ti motor vycisti tak dokonale, ze ti zacne olej prosakovat kolem spoju na motoru. Zvetsi se ti vule, zacne zrat olej, ztratis vykon. Vraceni se k hustejsimu oleji uz nepomuze, protoze usazeniny se ti tam nevrati.
Odesláno z mého GT-N7000 pomocí Tapatalk
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Re: Výměna oleje
Já jsem si podle těch stupňů zvolil 10W40 a ke studenému motoru se chovám něžně. Někdy až tak, že raději jdu pěšky, než abych ho zmrzlý startoval kvůli jednomu kilometru. A chůze prý je zdravá!fabipavel píše:Koukám na ty obrázky oleje ve venkovních stupních ...
Druhý důvod pro toto rozhodnutí jsem tu již také uváděl (a pro mě je také důležitý) - prohlédl jsem si "ty obrázky oleje ve venkovních stupních" i u ostatních aut v rodině a protože byly plus mínus stejné, používám do všech aut v rodině ten samý olej. Nemusím tak řešit, že mi po výměně v jednom autě zbyde 0,7 litru k ničemu a že za měsíc potřebuji v jiném autě tři deci dolít. Když ho objednávám, objednám vždycky 10 až 15 litrů a nejmíň půl roku nemusím nic řešit.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Čistící schopnosti jsou dnes údajně u minerálů a syntetik též na srovnatelné úrovni, a proto lze přejít z hustšího oleje na řidší bez obav, že to motoru uškodí. Když už se tak stane, není to údajně proto, že by řidší olej lépe rozpustil nečistoty a následně pak došlo např. k netěsnostem motoru a zadření, ale např. proto, že doposud byly na motoru přetahované intervaly výměny oleje. Samozřejmě na to mají vliv i použitá aditiva v oleji, takže pokud byl dřívější olej méně aditivovaný a způsobil zakarbonování motoru, tak se karbon s novým, lépe aditivovaným olejem uvolní a můžou nastat problémy. To tedy může nastat nejen při přechodu z 10W na 5W, ale i z 10W na jiný 10W.
Proto je nutné, pokud možno co nejlépe dodržovat doporučeno u normu výrobce po stránce API či ACA ( např. API SL/CF, ACEA A3/B3, VW 500 00, VW 505 00, MB 229.1 ) a viskozitu SAE volit dle průměrných teplotních podmínek, ve kterých motor provozujeme ( 10W cca do -20°C / hraniční -30 ; 5W cca do -30°C / hraniční -35 ... ).
Bohužel teď nemůžu najít tabulku s viskozitami olejů za různých teplot. Rozdíl ve viskozitě a potažmo čerpatelnosti mezi oleji 5w a 10w při -20°C patrná je, ale např. při 0 až -10°C je rozdíl zanedbatelný. Proto je na zvážení každého, v jakých podmínkách jezdí a podle toho zodpovědně zvolit patřičnou viskozitu. To že je tři dny v roce -20°C a jinak celou zimu od -5 do +10 je jasná zpráva, že 10W je pro mě ideální volba.
Re: Výměna oleje
Vy jste se v tom zase vrtal. Že jo pane doktore?? (pan Pávek)
23.10.2016 129.000 km
27.06.2017 130.000 km
14.05.2019 140.000 km
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Re: Výměna oleje
- Winterwolf
- Site Admin
- Příspěvky: 2184
- Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
- Bydliště: Praha