Kouř při vyšších otáčkách

Řešení problémů s motorem
alda65
Příspěvky: 41
Registrován: stř 28 zář 2016, 11:52
Bydliště: Rudná "Lont u Práglu"

Re: Kouř při vyšších otáčkách

Příspěvek od alda65 »

Hoď čučku na olej a na chladící kapalinu.
Pokud je kouř bílý výrazný a ztrácí se voda je problém s hlavou (v 99% prasklá hlava, další příznaky motor ztrácí výkon, přehřívá se,... (nevím jestli na smartu někdo někdy řešil prasklou hlavu :?: ),
štiplavý světlý kouř bývá příznak špatného spalování - svíčky, lambda, příprava směsi moc benzínu
světlý až namodralý dým značí spalování oleje, při přidání plynu při studeném motoru může být i lehký tmavý "mráček" a na zemi mohou být i kapky oleje nebo "saze", smrad není štiplavý

Držím palce
Smart Fortwo, MC01, 0,6, 40 Kw, 1999, 113 879 - ještě bez GO už není 21. 2. 2017 R.I.P
Sháním novou 450ku.
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: Kouř při vyšších otáčkách

Příspěvek od MilanH »

bílý kouč může být prosáknutí oleje z turba který se tlačí na stranu výfuku, dělala mi to Alfa
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
hoferic
Příspěvky: 92
Registrován: stř 27 dub 2011, 12:31
Bydliště: žatec

Re: Kouř při vyšších otáčkách

Příspěvek od hoferic »

Měl jsem prasklou hadičku odvetrání klikové hřídele (hadička s TLE ventilem) , olej v motoru nikde a vše mastné,již opraveno ale kouři a smrdí stále.Není mozné že se někam dostal olej a teďka se jen vypaluje
Smart 98 benzin 40kw
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: Kouř při vyšších otáčkách

Příspěvek od MilanH »

prasklá hadička by asi nemůže ale mohl by to být ten ventil
je jednosměrný musí pustit vzduch z motoru a v opačném směru to jest do motoru musí být uzavřený

pokud ti podchází ... jde tlak z turba do motoru dělá ti tam přetlak a cpe ti olej do válců
a současně se ti "olejová mlha" vrací - pod tlakem cpe, odvětráním víka ventilů před turbo do intercooleru a do motoru kde se pálí

takhle se ti může naplnit intercooler olejem a pak si bude ještě dlouho pokuřovat i po odstranění problému


(to je ona Smártí nemoc jak jí tu říkáte)
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Kouř při vyšších otáčkách

Příspěvek od JBC »

Milane, říkáme jí FALEŠNÁ Smártí nemoc. Obyčejná Smártí nemoc jsou válce a kroužky v pr, čili motor na GO.

Jo, taky jsem slyšel, že podtlak v klikové skříni napomáhá odtoku oleje od turba, zatímco přetlak způsobuje únik oleje v turbu.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: Kouř při vyšších otáčkách

Příspěvek od MilanH »

Prase aby se v tom vyznalo : )

to s tím olejem a turbem zní logicky : )
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
hoferic
Příspěvky: 92
Registrován: stř 27 dub 2011, 12:31
Bydliště: žatec

Re: Kouř při vyšších otáčkách

Příspěvek od hoferic »

Mohu nějak ten intercooler vyčistit,nebo se do něj kouknout jestli je v něm olej?
Smart 98 benzin 40kw
hoferic
Příspěvky: 92
Registrován: stř 27 dub 2011, 12:31
Bydliště: žatec

Re: Kouř při vyšších otáčkách

Příspěvek od hoferic »

Ventil se zdá být dobrý ale kdyby nekdo věděl kde sehnat celý komplet (ventil i s hadičkama origo) dejte vědět,nebo jeho označeni.
Smart 98 benzin 40kw
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Kouř při vyšších otáčkách

Příspěvek od JBC »

Na to, že jsi členem SAC hodně dlouho, mohl bys mít více načteno! V TOMTO příspěvku uživatele alda65 je ODKAZ, kde se to dá koupit. A kromě Martínka určitě také v MB.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Re: Kouř při vyšších otáčkách

Příspěvek od Jindřich »

JBC píše: Jo, taky jsem slyšel, že podtlak v klikové skříni napomáhá odtoku oleje od turba, zatímco přetlak způsobuje únik oleje v turbu.
To je pravdu, několikrát jsem to už v oddělení falešné smártí nemoci vysvětloval, ona ta hadička s tím ventilem je napojena na sání a to vytváří podtlak. *pivo* *pivo*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
hoferic
Příspěvky: 92
Registrován: stř 27 dub 2011, 12:31
Bydliště: žatec

Re: Kouř při vyšších otáčkách

Příspěvek od hoferic »

Tak jsem ho byl trošku projet,manželka sním jezdí prace a nakup ,tak ho moc neprovětrá.Dokud jsem jel v poklidu tak se zdálo vše v pohodě ale jak mile jsem na to šlápl byl vydět světlý kouř a smrděl,jízdně bych řekl vše v poho.Kontroluji jestli olej a vodu,přemýšlím jestli nezačne kouřit když sepne turbo,ale nevím. :roll: :?:
Smart 98 benzin 40kw
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: Kouř při vyšších otáčkách

Příspěvek od MilanH »

Tak si preventivně změříme tlaky?
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Odpovědět