CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1502
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od mugwai59 » čtv 10 pro 2015, 13:16

xlukas.cz píše:jinak s teplotama by to snad melo byt tak, ze 3 carky standard. ale potvrzuju, ze kdyz mrzne, tak se na vic nez 2 dostanu jen pri delsi trase. jinak dve a z kopcu to neni vyjimka. na druhou stranu je to pro me znamka toho, ze je vychladle turbo :wink:
Nazdar chlapci, dal jsem na radu JBC, jal se zakoupit novy termostat a stravil vcera celkem krusny odpoledne pri cca 4°tepla v garazi a s podrapanyma a dobityma prackama (kdybych jej nemel skrcka jinak rad za to jak jezdi a za kolik jezdi, letel by specielne kvuli opravam kolem motoru z baraku:)) jsem vymenil termostat za novy (Wahler).

Vysledek je stale stejne 2 bobule na teplomeru, o 3 bobulich si muzu nechat dal v zime zdat, leto si nepamatuju, nezajimalo me to az tolik.
Projizdel jsem to dost zdivoka, dolival porad kapalinu, odvzdusnoval u termostatu (ponejprv sla az pena, mimochodem dolil jsem do systemu vic nez vypustil sroubem na motoru ???) a porad nic - 2 bobule, lital jsems tim kolem dediny jako blazen, schvalne do kopce a - NIC.

Jeste v noci jsem si dal tu praci a prosel tu vsecko co mi vyhodlo klicove slovo "teplota" ve vyhledavaci.
Umi mi nekdo rict, jestli 2 bobule u CDI jsou v zime pri teplotach kolem 0-5°C vlastnost, protoze diesel nevyvyji tolik tepla a tak rychle a je pomerne velky objem chladiva v trubkach a radiatoru, ktery funguje v malem okruhu jako brutalni chladic, anebo se mam rovnou nasrat a termostat vracet za jiny, pac na motoru dosahnu max. 65°C ?

Nicmene redstava, ze si dam repete toho vcerejska s vymenou me privadi do temer nepricetneho stavu :D) (i kdyz uz motor spustit vlevo diky tomu umim:)).
Vetsinou tu totiz ctu u CDI-ckaru, ze maji v zime 2 bobule a dost a to z toho maji naftari druhy vanoce. Jen par vyjimek tu referuje, ze se to spravilo a to jeste vetsinou u benzinaku, u dieselu jen vyjimecne pripady (tusim Marketa uspela, jen jsem nepochopil cim vsim - kartonem na chladici, vymenou kapaliny, termostatu ?
Mam dojem ze vycerpala snad vsecky moznosti jak se v zime ohrat s naftou:).

Jediny DYK77 tu topi, ale to je Roadster, predpokladam, ze tam je kopa odlisnosti v trubkach, chladici, jinde expanzka apod.
Teda suma sumarum, je to nejaka debilni vlastnost toho CDI turba, nebo je to na reklamaci termostatu ?
Proste na vic jak 60°C co funi z diry v kabine na stupen 2 vetraku (mereno pistolovym teplomerem) se v techto venkovnich teplotach nedostanu ani kdybych se po...l (rokrajel, receno slusne):).

Zde je hezky schema, kde se zda, ze ten okruh radiatoru topeni pres tu tlustou vratnou trubku k vodni pumpe od chladice vpredu je dost brutalni chladici narez pro zimni mesice u dieselu co asi fakt moc tepla nevyprodukuje.

http://www.smartz.co.uk/showthread.php? ... -Smart-450

Obrázek
Naposledy upravil(a) mugwai59 dne čtv 10 pro 2015, 21:30, celkem upraveno 1 x.
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek

Uživatelský avatar
cuhan
Příspěvky: 166
Registrován: sob 05 zář 2015, 14:42
Bydliště: Zlaté Hory v Jeseníkách

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od cuhan » čtv 10 pro 2015, 14:32

Mám cdi a po výměně termostatu se na tři bubliny dostanu a to nejezdím do kopce,deset minut lítání po vesnici a skočí třetí,jenže ono je celkem teplo kolem 8°,uvidím až bude -10..ještě takový detail :D mám před chladičem papundekl..
SMART fortwo MC01 0,8 CDI
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe

Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1502
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od mugwai59 » čtv 10 pro 2015, 14:59

Dik za info cuhy, tim padem je to zrejme vlastnost toho CDI skrcka, to tu lidi taky popisuji (Xlukas, Marketa) ze je spasil az papundekl:).
Pak nema smysl si delat iluze, ze se v nem nejak brutalne v zime zahreju, u nas je ted neco nad nulou a mam jen ty 2 poblbly bobule (do 60°C).
Nedava to sice teoreticky za mak smysl (kdyz termostat ma pustit vodu do chladice z motoru az pri 90°C, cize az se topeni vyhreje taky na 90°C, ale zkusim taky ten papundekl:).

Kdyz motor nestiha prohrat maly okruh s radiatorem, proc by mela jit uz voda pres chladic - velky sousedni, ventilem termostatu za studena oddeleny okruh a mel vliv papundekl na chladic ??
To mi rozum porad nejak nebere, ale treba neco prehlizim a nekdo mi zduvodno proc ten papir ve finale ma vliv na teplotu v malym okruhu ..
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek

peter.eu
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 20 lis 2014, 20:24

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od peter.eu » čtv 10 pro 2015, 16:33

tím papírem uděláš to že se ti neochlazuje teplá voda co ti teče do chladiče přes špatný termostat.I teď když je ráno třeba -2 tak se mi ohřeje na 3b za cca 10km s topením puštěným naplno.
Smart ForTwo 0.8 CDi 2002
Opel Vectra GTS 2.0t 129kW

Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1502
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od mugwai59 » čtv 10 pro 2015, 17:13

Jo, dik za nazor Peto, jenze tam mam od vcera fungl novy termostat z kramu, stejne cuhy tam dal novy + jeste papundekl a naznacuje mi ze ten papundekl na to ma vliv i pri novym termostatu:).
Ze papir ovlivni spatny termostat (tece to velkym okruhem) je mi jasny:).

:idea: :idea: :idea: .. ledaze-by (!) papir odstinil prostor za chladicem a nefunelo tam tolik na ty ruzne namackany a pokrouceny hadice a tim je ten mraz kolem nuly ochlazoval, na tom by mohlo neco byt, co kdo myslite ?
Porste se zmensi proudeni ledoveho vzduchu kolem vseho vepredu ..
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek

peter.eu
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 20 lis 2014, 20:24

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od peter.eu » čtv 10 pro 2015, 17:25

Když jsem vyndal termostat tak jsem zkusil do něj nalít vodu a bylo vidět jak trochu protéká,nový ani nekápl.
Myslím že když je termostat dobrej tak nemá cenu mít papír před chladičem,akorát by se mohlo auto zbytečně přehřívat.
Jinak ty hadice do chladiče a topení jsou dost zakryté.Jinak papír tě může zachránit když ten termostat neteče ještě tolik,minulou zimu mi také pomohl,ale teď jak se ochladilo tak už nepomoh ani papír.
Smart ForTwo 0.8 CDi 2002
Opel Vectra GTS 2.0t 129kW

Uživatelský avatar
cuhan
Příspěvky: 166
Registrován: sob 05 zář 2015, 14:42
Bydliště: Zlaté Hory v Jeseníkách

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od cuhan » čtv 10 pro 2015, 18:34

Ten papundekl jsem tam měl už před výměnou termostatu,no a nechal jsem ho tam,taky si myslím,když mám nový termostat tak je papundekl k ničemu,zítra ho vytáhnu a uvidím jestli tam měl nějakou zásluhu..
SMART fortwo MC01 0,8 CDI
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe

Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1502
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od mugwai59 » čtv 10 pro 2015, 18:40

Jeee, to bys pro me udelal a dal vedet ? To by me fakt zajimalo, bych se moc divil, kdyby to ovlivnovalo funkcni novy termostat:).
Jeste sjedu na nejaky ten prudky kopec vyublat do expansky a uvidime, kapalina (hladina) se zatim drzi, ale muze tam byt nekde vzduch v hadici:).

Kazdopadne to jeste ohreju na ty 2 bublacky a sahnu na chladic a beda jestli bude teply, expanska vlazna byla 35°C (na motoru bylo 65°C), ale ta napaji (mam dojem) i radiator topeni:).
Jim hodim termostat za 700,- na hlavu i s postovnym, sice dalsi opruz vymena, ale co uz, zmrzat nebudu, nejsem zadny freeze masochista /otuzilec/:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek

Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1502
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od mugwai59 » čtv 10 pro 2015, 21:55

Tak jsem videl 3. bublinu !!! - najednou lup (paradoxne po prejeti vrcholu kopce a nasledne jizde na 6-ku s kopce dolu) a byly tam ty devky konecne vsecky 3 a najednou sauna na ruku jako krava :D)).
Predtim jsem pro jistotu najel cumakem na tu doporucenou prudsi mez a nekolikrat proturoval motor, predtim jsem doplnil kapalinu az po vrch expanzky:))).

Nicmene chladic je vlazny (ne moc) tak zkusim pro zmenu jeste ten papundekl pro rychlejsi ohrev, nekudy je to stejne asi propojeny nebo co a chladic je vlazny i s novym termostatem uz pri 1. bubline (asi odvzdusnovaci nytek ve ventilku uvnitr termostatu, jako kdyz nedokonale utahnete doma teleso topeni, taky slabe hreje, staci malo + tlak pumpy a hreje):).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek

Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1109
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od Jindřich » čtv 10 pro 2015, 22:33

Mugošu, něco ti řeknu, mám sice benzin, ani taky to topilo, nic moc .přesně jako ty, kouplil jsem nový termostat, taky Wahler.vyměni jsem ho a ...nic, pořád stejný, bubliny sice 3, ale v autě celkem na kulicha.Ta jsem to nechal a když jsem montoval do auta tu klimošku, tak jsem všechnu kapalinu do kapky vypustil - rozdělal jsem hadici dole na chladiči. Když už jsem se v tom hrabal, tak jsem taky vyměnil vodní pumpu, dal nový chladiče - vodní i pro klimatizaci, napustil, odvzdušnil taky přes čidlo a můžu říct že od té doby to topí i chladí jak "kráva ".
Jinak já do SMARTu nalevám kapalinu tak , že vyndám to čidlo , místo něj nasadím kousek průhledné hadice s trychtýřem a pomalu leju ( při tom se to samo odvzdušňuje)až se mi objeví kapalina v té hadici , proto je průhledná, hadici vyndám - je dobrý ,pokud můžeš pod auto promačkat ty hadice pod autem, aby jsi vyhnal vzduch . Zbytek kapaliny pak doleju dopředu do nádržky a je to.Ono to vyhnání vzduchu se nesmí podcenit , to je sviňa - to je S M A R T !!!!!! *VV* *VV* *VV*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*

Uživatelský avatar
cuhan
Příspěvky: 166
Registrován: sob 05 zář 2015, 14:42
Bydliště: Zlaté Hory v Jeseníkách

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od cuhan » pát 11 pro 2015, 13:12

Ráno jsem vytáhnul papundekl a šel to projet,bylo +6° asi po třech km do mírného kopce lup a třetí bublinka :D
SMART fortwo MC01 0,8 CDI
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe

Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1502
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od mugwai59 » pát 11 pro 2015, 18:47

Tak to mas dobry, mam ten Wahler termostat a po 3 km kopce tak leda lup a mam 1. bublinku, to moc nechapu ..
------------------------------
Jeste me borci napada - jaky vliv ma na topeni/chlazeni kapalina, kdyz je :
a) - pomer vic ve prospech vody v chaldici smesi
b) - pomer vic ve prospech chladici kapaliny ve smesi

Nekde jsem zahlidnul, ze jedno z toho vic zprdele prenasi teplo, ale uz nevim ktery:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek

Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1502
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od mugwai59 » pát 11 pro 2015, 18:58

Jindřich píše:Když už jsem se v tom hrabal, tak jsem taky vyměnil vodní pumpu, dal nový chladiče - vodní i pro klimatizaci, napustil, odvzdušnil taky přes čidlo a můžu říct že od té doby to topí i chladí jak "kráva ".

Cece Jindrichu, neni mi jasny proc menit vodni pumpu ? Preci aby selhala, by musela mit uplne omlety lopaty a necerpat, ne ? Ono je to vlastne jen obehovy cerpadlo, mechosi to meni ze zvyku, vidim to valet se v kovosrotu a pri pohledu na lopatky tomu lautr nic neni ! :idea: :!:
No, mozna ze tekla, nebo hucely loziska, co ja vim, ale lopaty byly ve 100% dobry, tam bych asi chybu moc nehledal.
Chadic ze by zaneseny ? Taky netusim .. me spis s..e, ze mam termostat "novy", vzadu na motoru 60°C, nebo 40°C (podle 1-2 bobuli), na nadobce vepredu cca 35°C a na chladici jsem nameril okolo 20-25°C.

Tam by (ku..a!!!) preci nemelo byt ani Ň, kdyz ted mrzne a je venku okolo nuly, a termostat hrde hlasa v popisu "otviraci teplota 90°C, ne ? Jak je mozny, ze tam vubec nejaky teplo na chladici je, kdyz jeste neni vzadu tech slibovanych 90°C (kvuliva otevreni toho termostatu) ?
A neni to jenom muj poznatek .. zacinam mit podezreni, ze topeni u Smartu je stejne amatersky odflaknuty (ingoustama) jako spousta jinyho, div, ze to funguje aspon nejak a nekomu:) ..

Jinak to plneni skrz cidlo to ma Jindro neco do sebe (neco jako vodoznak, vidis hezky vzduch a nezaslintas tolik motor), vyprubujem priste :wink: ..
Njn, kdyby to nebyl Smart a nemel jsem jej jinak rad za to jak jezdi a kolik mi v mastali zere uz letel z baraku (kvuli opravam a dobitym rukam z nich) :D))).
Naposledy upravil(a) mugwai59 dne pát 11 pro 2015, 19:14, celkem upraveno 1 x.
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek

Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3197
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od JBC » pát 11 pro 2015, 19:13

No, podle toho šéma by mohl být vadný ještě nějaký "zpětný ventil" v nádobce, tudíž by se to z topení tlačilo do nádobky a z ní do chladiče. Je tedy potřeba identifikovat tu správnou díru z nádržky a něčím ji dočasně ucpat.
No a protože podle toho šéma běží voda z topení do nádobky a z nádobky zpátky k motoru, tak je blbost sahat na nádobku. Tudíž nesahej na nádobku, sahej na chladič.

Zkoušel jsi ten nový termostat, než jsi ho tam dal? Nesmí se dát profouknout, i ten odvzdušňovací nýtek se zavře a neprotlačíš nic.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade

Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1502
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Příspěvek od mugwai59 » pát 11 pro 2015, 19:32

Mam prave podezreni, ze pri fouknuti hubou trosku sycel taky, jenze jsem si rikal asi je to ok, je prece novy ..
Mozna tam ale Wahler taky montuje nyt jako prase, nevim .. mam dojem, ze tady ti co se jevi spokojeny montovali Gatese, ten jako na svini nebyl, meli jen tuhle hruzu.
Jak pisu, chladic je teply cca 25°C a to namerim na motoru s bidou tech 60°C (pujcenym pistolovym mericem).
Podle schematu se na maly okruh topeni vyuziva jen ta "zpatecka" od chaldice a ta treti tenka trubka od radiatoru k motoru, to by chladic vubec prohrat nemelo.

Priznam se, ze ten zpetny ventil jsem moc nepochopil, myslel jsem, ze se tim mysli spunt na expanzce, zkusim na to jeste mrknout az prestanou mrazy, dneska u nas cista nula a topeni naprd, jezdim ruznorodou trasu (zel pres dediny si to musim "prdet" 50km/h) 7km na nakup a 7 zpatky a porad kde nic tu nic, s bidou doma na kopci u vrat 2 bublose:)).
Podle popisu jednech si rikam "je to normalni", pak me tu nas..e cuhy :D , kdyz napise ze pri cca stejne venkovni teplote tam ma 3 bubaky za 3km mirny kopecek, to je k vzteku se v tom pak vyznat ..
Cuhy kde parkujes v garazi s 25°C vytapene, nebo jak to mas ? To by mnohe vysvetlovalo :) ..

Nebyt predehrevu tak se ani neovlazim, jinak jsem JBC vypozoroval dneska jak to cca funguje - v garazi jsem dal cca pul plynu, cvaknul packu na doraz a pohasla palubovka, ne vsak pri volnobehu, nebo vyplym vetraku topeni (!), tam to nereaguje vubec.
Soucasne s otackama to jeste sleduje rychlost vetraku - cim vyssi stupen otacek vetraku, tim vice spiral se postupne spina (poklesne napeti - celkem brutalne pohasina posviceni na palubovce tou zatezi).

Je to kapku slozitejsi, nelze jednoduse odpojit konektory a merit to po dvojicich ohmmetrem jak to tu nekdo delal, je to propojene nejak ve dvojicich v serii se trema vyvodama (na koncich a ve spoji), nejak divne spinane samotnym "Chytrym", cize nema moc smyslu se v tom snazit po domacku nejak hloubeji orientovat:).
Vyzkouset jedine tak, ze pri otackach prepinat stupne vetraku (drzet aspon pul plynu) a merit ubytek napeti v rozvodu napeti, z toho pak usoudit zda to jede ve vsech rezimech, nebo nejede.
Promerovani ohmmetrem nasucho za studena tudiz moc smysl nedava:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek

Odpovědět