Stránka 12 z 14

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: stř 07 lis 2018, 14:31
od Winterwolf
No to bylo v plánu, taky jsem si koupil BEHR termostat a dostal jsem se k tomu až teď :twisted:

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: stř 07 lis 2018, 18:21
od JBC
To jsi jezdil dva roky s vadným termostatem? Vždyť mezitím jsi to měl na generálce!

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: stř 07 lis 2018, 18:49
od Winterwolf
Je pravda, že nejspíš při GO jsem dostal jiný protože jsem pak zapomněl na výměnu. Bohužel nyní je to opět špatné...

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: pát 09 lis 2018, 11:56
od Winterwolf
Tak pánové GATES dorazil a překvapivě neteče takže asi dobrý :twisted:

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: sob 10 lis 2018, 14:44
od Winterwolf
Jen pro pobavení. Vyndaný termostat je Wahler z 03/01 :shock:

Teče o trochu víc než ten co jsem zkoušel v MB...

Ale skoro 18 let je hezká porce :wink:

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: čtv 29 lis 2018, 07:50
od mugwai59
JBC píše: pon 05 lis 2018, 20:05Ale ten asi nebude fungovat ani jako novej, určitě je z Číny ...
Kluci klidek, vsecko roste dneska v Cine, bez vyjimky, jen se prevazi a nalepkuje "znackuje":))
JBC píše: úte 06 lis 2018, 21:06 Gates NENÍ dogma!
Ty nevěříš brňákům?
To jiste neni, ale zase mam CDI (jinou barvu po tom fialovym) a zase Gates a zase topim:)
Co me tesi, ze Gates je best i u benzinu, ikdyz tam je verze co se neda rozsroubovat a opravit "vlozkou" upravenou treba ze Skodarny za par desetikorun:)

Jinak servismanovi under MB vyrid Vlku, ze je vul a Wahler NEUMI udelat poradne ani tu odvzdusnovaci dirku tak, aby netekla jako potok :D)))
Pak tam serou ruzne magnetky zvenci aby to nechcalo - mel jsem uz dva takove, magnetek samoze upadeny, zbyla jen upinac plastova paska:)

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: pát 22 led 2021, 21:05
od T505
Ahoj
Jak to vypadá s tím termostatem Gates, dal jsem tam na podzim novej Wahler a zlepšení jen nepatrný, předtím 13Km dvě bubliny, tet se dostanu na tři . Ani mě nes.. ty prachy ale ten vopruz s tou výměnou.

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: pát 22 led 2021, 22:20
od JBC
Mugwai59 už tady dva roky nebyl, pochybuju, že Ti odpoví.

Hele, taky záleží na okolní teplotě, za jak dlouho se motor ohřeje, ale ... protože k podzimu se pár diskuzí na téma teplota motoru objevilo, zkusil jsem sledovat svoje auto - mám benzín 700. Při venkovní teplotě 0° C se mi motor na tři bubliny ohřeje za 8,5 až 9 km. Naftový auta jsou na tom hůř, spálej míň pohonných hmot, tudíž v nich vzniká méně tepla. Tvých 13 km na tři bubliny bych považoval za normální. V podstatě, měřítkem normálnosti je, že se motor ohřeje na tři bubliny.
Taky strašně záleží, kudy jedeš! Když nastartuju studený auto na vrcholu Jizerek a pojedu domů, v podstatě pořád z kopce, tak se ani po 15 km neohřeje na víc, než na dvě bubliny. Když to pojedu obráceně, mám ty tři bubliny už asi na 6 km.
Taky jezdím trasu, že přijedu s plně ohřátým motorem na vrchol kopce, pak jedu 5 km dolů z poměrně prudkýho kopce a následně 5 km dolů z mírnějšího kopce. V zimě, když jedu dolů tím prudkým, tak se mi motor zchladí na dvě bubliny a na těch dalších 5 km se to nedohřeje. A určitě mám termostat v pořádku, za normálního provozu pořád tři bubliny.

U naftovýho máš ten elektrickej příhřev na rozmrazování okna. V nějakém návodu jsem četl, že to tam vlastně není kvůli zlepšení topení, ale že když to zapneš, tak pomáháš ohřát motor. Tak to zkus někdy změřit při zapnutém příhřevu!

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: sob 23 led 2021, 09:50
od Pazour66
U mě taky u 0,7 benzín tři běžně, akorát tam byly čtyři, když to túroval při emisích :D

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: sob 23 led 2021, 14:03
od T505
Díky za reakci, já mám teda 0,8CDI, a že naftový auta se pomaleji hřejou vím už z fiata Tipo 1,7 tam to bylo podobný, tam se ale dali osahat hadice k chladiči. Trasa 13km jsou mírné kopečky na východ od Brna akorát na Žuráň je to trochu do kopca. Elektrickej příhřev topení jsem zkoumal jen povrchně jestli tam je, opravdu tam dráty vedou, a když se ovládání topení posune na doraz rozsvítí se kontrolka. Ale dá se to nějak zjistit jestli fyzicky opravdu hřeje, někde jsem viděl návod že se tam připojí kontrolky a ty by se měli nějak postupně rozsvěcovat, ale tím zjistím že tam jde proud.

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: sob 23 led 2021, 19:48
od JBC
Těleso elektrického příhřevu najdeš na tělese topení plně vpravo dole - kousek nad autobaterií. Když si otevřeš tento odkaz - http://clubsmartcar.com/index.php?/topi ... ic-heater/ asi ve čtvrtém komentáři je fotka toho topného tělesa. Na fotce je vidět, že to, co topí, nejsou dráty, ale tenké odporové plechy - to asi jen tak nepřehoří. Ale nazapínal bych to, pokud na to nefouká ventilátor - prostě bych to nezapínal vyndané ven z topení, leda na okamžik, aby si mohl sáhnout, jestli to hřeje.
To, jak k tomu připojit kontrolky je v dalších příspěvcích na téže stránce.

Good luck!

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: sob 23 led 2021, 21:17
od T505
Jo myslím že zrovna tuhle stránku už sem četl, ale problém s topením zdá se vyřešen, prťocha (smart) jsem dostal značně zanedbanýho, nějakej chytrák ustřihl dráty k čidlu teploty v nárazníku. Teď po opravě už mě to ukazuje teplotu na tachometru a jako bonus se tím na 99% opravil i ten elektrickej přímotop. V jiným vlákně o klimatizaci jsem se dočetl že se bez čidla teploty nerozjede, a nejspíš to bude platit i o tom elektrickým přímotopu. Je leden venku 5°C a jen tak na ruku je docela poznat rozdíl kdy je zaplej přímotop, větrák na dvojku a jezdil sem si v tričku s krátkým rukávem, některej den si musím vzít z práce teploměr a nějak to objektivně změřit.

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: ned 24 led 2021, 00:47
od JBC
Člověče, já mám pocit, že jsem někde četl, že ten přímotop snad funguje jen když je fuk na nejvyšší stupeň. Ale třeba se pletu.

To čidlo určitě někdo ustřihl když sundával čumák, všechno oddělal, vytáhnout čidlo zapomněl a pak mu to celý zůstalo viset na těch drátech (taky jsem na něj jednou zapomněl).

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: stř 27 led 2021, 20:25
od T505
Tak jsem dnes provedl pokusné měření teploty vzduchu z topení. Čidlo teploměru prostřední vývod, počáteční hodnoty na tacho 2°C v topení 3°C. Auto studený dva dny stálo, páčka topení naplno s elektro přímotopem, větrák na první polohu. První polovina trasy město, druhá mimo město.

0,5Km 11°C
1,0Km 20°C
1,5Km 25°C
2,0Km 30°C 5 minut jízdy
3,0Km 35°C první bublina
3,5Km 40°C
4,5Km 45°C
6,0Km 50°C druhá bublina
8,0Km 55°C 10 minut jízdy
11,Km 60°C třetí bublina

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: stř 27 led 2021, 23:42
od JBC
Ale plná provozní teplota má být přes 80° C!! Zpravidla 88° C. 82 také stačí.