Stránka 9 z 9

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: pon 30 led 2017, 11:28
od MilanH
takže tvoje vozidlo má identifikační číslo WME4503311H562549 výkon 33kW
typ 450.331
motor 160.910

tlak na novém motoru 12 bar
min. mezní tlak nevím :( dohledal jsem cosi jako ε= 9,5
dále jsem našel zmínku o tom, že tolerované ztráta tlaku ve válci může být max 25% což by vycházelo na 9 bar
u pístních kroužků je to max 20%
ventily a těsnění hlavy max 10%

netěsnost kroužků se testuje tak že změříš tlak zapíšeš hodnotu
pak vstříkneš trochu oleje do válce (nééé půl litru jen pár kapek)
a změříš tlak podruhé
pokud bude druhý tlak vyšší tak to ukazuje na kroužky respektive netěsnost válců.
pokud bude tlak více méně stejný je problém ve ventilech nebo těsnění pod hlavou, nebo i svíčkama nebo bůh ví kde

vrtání 63,5 odchylka 0,000 ... 0,01
max. mez opotřebení podélném a příčném směru 0,15
úchylka kruhovitosti 0,07


jinak jen pro zajímavost Mercedesem tolerovaný úbytek oleje u benzínové 451 je 0,6l na 1000 Km :) takže dolít 6 litrů oleje od výměny do výměny je podle MB v pořádku
jen musíte dle manuálu pravidelně kontrolovat a dolévat jinak si za zadřený motor můžete prý sami

(nejsem odborník mám to jen vyčteno netu a manuálů)

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: pon 30 led 2017, 12:42
od Pazour66
Dík za vyčerpávající info *1* ,teď jsem mluvil s Jarkem Cardou, ty vložky se tam fakt měnily, odvrtávaly se až na hliník. Rozdělal by to, hlava dolů a píst ven, zjistit, kde je problém. Jet s tím 160km , to nerisknu, dá se Smart táhnout na laně bez motoru. Řízení by bylo bez problémů, servo nemá, ale co brzdy? Když nejede motor, nejde posilovač :mrgreen:

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: pon 30 led 2017, 20:43
od Jindřich
Tak to by mne tedy zajímalo, jak ty vložky vyměňovali, z čeho a jaký tam dali, jak jsou tam upevněný atd. - když se podíváš na řez motoru, ty vložky mají na vnější straně něco jako závit a je to zalitý v hliníku. Teoreticky si umím představit, že by to šlo, technicky je to samozřejmě proveditelný, ale nedovedu si představit , že to servis bude dělat, to by si měl asi pěkně drahý - někdy před rokem , nebo dvěma jsme to z Mugošem řešili, on to chtěl taky takhle dělat, ale on je " šílenec" , který se pustí do toho, aby udělal z hodinek pračku . *smart*

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: úte 31 led 2017, 07:48
od Pazour66
To by ses ho musel zeptat, kdo a jak to dělali /:-I

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: úte 31 led 2017, 11:26
od mugwai59
Jindřich píše:.. někdy před rokem , nebo dvěma jsme to z Mugošem řešili, on to chtěl taky takhle dělat, ale on je " šílenec" , který se pustí do toho, aby udělal z hodinek pračku .
Nastesti ovalita nezjistena, tak jsem od toho upustil a "benzin" pude stejne z domu:).
Fritik me jednoznacne dostal pac umi v lete jezdit na zfiltrovanou hranolkovici :D) ..

Jinak mas pravdu Jindrichu, ted behem unora delam konverzi na elektrokolo ze dvou skladacek do Smartieho na pripadny vylety po okoli :)) .

Jeste k tem vlozkam - treba vymlatil vlozky z lepsiho (zamrzlyho, prasklyho?) bloku, zalisoval a prebrousil:)
Nikdo nevi co s tim mohl presne zazracit, moznosti je milion, vsak vis ze jo .. taky "silence" :D)) ..

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: úte 31 led 2017, 17:08
od Pazour66
Tak se jedině zeptat v autorizovaným servisu na Smarty, jestli se to dá udělat a sehnat nový vložky. Jinak by se musel motor po druhým výbrusu vyhodit 8X/

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: úte 31 led 2017, 20:43
od Jindřich
Neříkal jsem, že by to technicky nešlo, uměl bych si to představit, ale kdo by se ti s tím dělal, to by bylo dražší, než sehnat nějaký starší blok motoru, to jsem myslel. *posádka*

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: sob 13 kvě 2017, 12:31
od Pazour66
Pazour66 píše:
mugwai59 píše:Tak jsem se mozna mylil, ale z toho se nestrili, super, ze mas uz pokoj *1* :) .
Prd mám pokoj i po výměně svíček zas problém s prvním válcem. Chvílu to jelo a zas to hází P301. Svíčky jsou na 1.válci od oleje, samej škvarek, takže to nemůže pálit. To znamená, že se nad píst dostává olej. Za jízdy je to někdy jak dýmovnice, ale jenom sem tam. Olej by se tam mohl dostávat přes těsnění ventilu, prasklej kroužek a vydřenej válec. Tlak je ve všech třech válcích dobrej. Nemá s tím někdo zkušenost? Po GO 20000km, sám si na to netroufnu a Carda mě pošle někam :mrgreen:
U Cardy hlava dolů, přebroušená, zabroušený ventily, nová gufera, ještě dal pro sichr na první válec nový kroužky i když tam nic nebylo, P0301 zmizela a svíčky jak sníh *okurka*

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: úte 15 pro 2020, 14:11
od hoferic
ahoj ,do intercooleru jde olej přes tuto hadici /obrázek / ,asi bude jeden valec v ......,co myslíte
/ :cry: obrazek nejde vložit/ tu silnější u turba

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: stř 16 pro 2020, 06:02
od xlukas.cz
Nevidom obrazek, ale jedna hadice je ovladani turba. Tou se olej nedostane.
Druha je odvetrani klikove hridele a je tam zpetny ventil. Tam by mohla byt chyba - nezavira se. Rikame tomu falesna smarti nemoc.

Re: Velká spotřeba+přibývání oleje.

Napsal: stř 16 pro 2020, 21:16
od hoferic
diky