Minimální spotřeba a optimální otáčky

Řešení problémů s motorem
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od MilanH »

je komické že jsem jezdil s čipovanou jedničkovou octávií 1.9 TDI za 4.5l
auto které je pomalu 2x těžší trhalo to asfalt

mam 451 52kw jezdím 6 - 7l teda "jezdím" šimrám pedál... skoro to vypadá že to micro... stojí za prd..
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od mugwai59 »

No a toto mi ted a tady vysvetli, Skodovkari mi tvrdi tu samou spotrebu s dieslama, proc potom ti nasi CDi Hovnousove teda tolik zerou ??
----------------------------------
MarcusV píše:Na druhú stranu, aj na Roadstri cítim na spotrebe a zrýchlení každú nákupnú tašku, to je proste prirodzené správanie týchto mikro kubatúr.
Cize to bude nejspise tim, asi jo:) .. uz abych mel Torque na 7" tabletu a videl okamzitou spotrebu a docvaklo mi kde jechyba v "tezke noze":) .
Ono jezdit, nehonit to, z kopce vyradit jeste nemusi znamenat nutne lehkou nohu, cize jezdime (bez budiku se spotrebou) vlastne naslepo:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
SmartOV
Příspěvky: 81
Registrován: úte 06 zář 2016, 13:12
Bydliště: Ostrava!!!

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od SmartOV »

Tak jsem téměř vyjel jednu nádrž a zde jsou výsledky:

Smart 0,8 cdi, r.v.2001

418 km, z toho 180 km po dálnici a zbytek po městě. Většinou sám a po rovině. Snažil jsem se o co nejnižší spotřebu. Po dálnici jsem jezdil na šestku 70-80, po městě pokud možno plynule. Ale je to Ostrava, takže hromada semaforů a čekání. Žádné úpravy auta jsem nedělal, ani pneu nenafoukal.

Spotřeba 14,4 l, takže pruměrná spotřeba 3,44 l/100 km.

Je mi jasné, že to není žádný rekord. Ale věřím tomu, že na dlouhých trasách po dálnici se dá na 2,8l/100km dostat.

Normální spotřebu mám 4,2 litrů. Pokud jezdím jako vepř, tak k pěti litrům. Jezdím pořád stejnou trasu do práce a zpět, tak se to dá srovnávat.
MC01 0,8CDI 2001, najeto 213 tisíc v září 2017
Ostrava
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od MilanH »

nechci se nikoho dotknout, ale dá se s CDI jezdit jako prase? řídil jsem tři kousky včetně 451 a ani jedna prostě nejede...
je docela možný že byly po smrti (autobazarové nálezy)

můžete mne někdo z okolí prahy svézt v CDI jak to jede? na oplátku se svezete v 52kW LPG

hledal jsem úsporné auto :)
ale moje spotřeba je (451 52kw)
8l město (časté studené starty, a popojíždění)
7l dálnice (jako prase plný plyn)
6,1 - 6,3 když se hodně snažím meziměsto

dnes jsem nechal seřídit plyn tak jsem zvědavý jakou to bude mít spotřebu plynu
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od JBC »

Výrazem "jako prase" je zřejmě myšleno "plyn nepřetržitě na podlaze a neuvolním ho, ani když stojím na červenou".
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od MilanH »

já měl v CDI pocit že není rozdíl mezi šimráním a nohou na podlaze .. prostě to neakceleruje.. žádný adrenalin :( jen změna zvuku v klapání motoru ale jinak nic
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od JBC »

Ano, neakceleruje. Ale když šimráš, stříká tam jen tolik nafty, kolik je nezbytně potřeba. Když podlahuješ, stříká tam nafty zbytečně mnoho - přestože ECU ví, že je to na houby, tak ji tam pustí - ve snaze vyhovět Ti.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od mugwai59 »

No mam dojem, ze s tim mym prvnim CDi jsem jezdil pod 4l, dokud jsem nespravil turbo (ucpany EGR s nepohyblivym feedbackem z5 do jednotky + nasledne zmatena jednotka v nouzovym rezimu) .
Zkusim simrat a pak se vsem co jezdi pod 4 litry omluvim, ale az mi prijde ta OBDII mezitvar od cinana a nepoedu uz na slepo, ale s mzikomerem spotreby :D :wink: ..
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od Druzeta »

451 Brabus Xclusive 75kW 2011
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od MilanH »

Tak a teď tu o Karkulce :)

úsměvný inzerát..

je možné že že při 45km v hodině (viz. samolepka na zadku) auto opravdu žere jen 2,5l : )
všimni si štítku z výměny oleje z MB cituji:
datum výměny 24.4.2016
stav tachometru 91.943 km
další výměna 2018/121.000 km (aneb sejdeme se na vrakovišti)

Obrázek

ať počítám jak počítám MB používá opravdu kvalitní oleje výměna po dvou letech a po 30.000 km
od teď pozor na auta servisovaná v Mercedesu : )

(berte mne s rezervou, ale dle olejového štítku z inzerátu vidíte jak to někde funguje)
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od JBC »

Myslíš, že to má techničák jako mopedauto? Od 15-ti? Jednou někdo nabízel 450-ku s takovýma papírama.
30.000 proběh na jeden olej bývá u těch aut, co to najedou za dva měsíce pendlováním mezi CZ a Itálií, ne? A 0W30 bych tam nenalil, ani kdyby to výrobce přímo uváděl.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
cuhan
Příspěvky: 165
Registrován: sob 05 zář 2015, 14:42
Bydliště: Zlaté Hory v Jeseníkách

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od cuhan »

Jelikož nenajedu s žádným autem více jak 10tis. ročně,tak olej měním na jaře jednou ročně nehledě na počtu ujetých km.. :D
SMART fortwo MC01 0,8 CDI
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
MilanH
Příspěvky: 363
Registrován: úte 28 čer 2016, 14:27
Bydliště: Praha

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od MilanH »

Tak o moped auto se nejedná 45km/h je jen recese (tel. dotaz na majitelku)
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od JBC »

.
Trochu "blbá" recese - nějakej fízl by se na tom mohl vyřádit.
cuhan píše:Jelikož nenajedu s žádným autem více jak 10tis. ročně,tak olej měním na jaře jednou ročně nehledě na počtu ujetých km.. :D
Já pro změnu kašlu na "jednou ročně". Podle mého laického názoru to nemá žádné opodstatnění.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
SmartOV
Příspěvky: 81
Registrován: úte 06 zář 2016, 13:12
Bydliště: Ostrava!!!

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Příspěvek od SmartOV »

Ve svém životě jsem vyzkoušel jenom jeden Smart - a to ten můj. Netvrdím, že je to nějaký dravec, ale rozdíl mezi lechtáním plynu a plynem na podlaze je výrazný. Pokud svému 0,8CDI šlápnu na krk, tak především podřadí a jde do otáček. A v tomto stavu má docela slušný odpich.
MC01 0,8CDI 2001, najeto 213 tisíc v září 2017
Ostrava
Odpovědět