Minimální spotřeba a optimální otáčky
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
Pro mne to opodstatnění má,každý rok na jaře vyjíždím s novýma plícema a tekutinkou,nikdy nepřejíždím 10tis.a ono to tak zhruba vychází,nevím čemu nerozumíš..JBC píše:.
Trochu "blbá" recese - nějakej fízl by se na tom mohl vyřádit.
Já pro změnu kašlu na "jednou ročně". Podle mého laického názoru to nemá žádné opodstatnění.cuhan píše:Jelikož nenajedu s žádným autem více jak 10tis. ročně,tak olej měním na jaře jednou ročně nehledě na počtu ujetých km..
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
"Pani .. dam Vam ty prachy, ale musite se mnou najet tech 100km za 2,5, z fleku zaplatim hotove" ))) ..Druzeta píše:Tady máte řešení spotřeby:
https://auto.bazos.cz/inzerat/71805585/ ... I-40kW.php
Jak na takovyto vyplach mozku jinak reagovat ?:)
Taaaak Cuhan, to samy .. sekacku a autaky plnim zasadne na jare cerstvym a nejlevnejsim dostupnym olejem doporucene viskozity a polo ci synteticna ))) .cuhan píše:Jelikož nenajedu s žádným autem více jak 10tis. ročně,tak olej měním na jaře jednou ročně nehledě na počtu ujetých km..
A moturecky si jen chrochtaji vesele ventilama, olej bych roky v aute nenechal, ani kdyby me mucili
Co absence mnozstvi kovovych spon co Ti dopravaji dost dobry zrychleny vybrus (spolu se sazema, carbon taky dobre brousi jak znamo) .. nic nerika ?JBC píše:Já pro změnu kašlu na "jednou ročně". Podle mého laického názoru to nemá žádné opodstatnění.
Prave ze jako laik mas vyhodu zdravehio selskeho rozumu a ne doporuceni "loupezniku" s oleji - pocty ujetych km a pod,. nesmysly:) .
On je dost rozdil najezdit 1000 km na jednicku a nebo na petku ..
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
Když mám po roce najeto 7.000, tak klidně jezdím dál, až mi v srpnu nebo kdy vyjde 10.000.
Když mám každý rok najeto 1.000, tak to tam klidně nechám 3 roky.
Jaký je důvod měnit olej po roce? A prosím ověřitelné argumenty, ne domněnky!
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
snad nebudu kecat, ale myslím že olej po nějaké době oxiduje a ztrácí své vlastnosti. Proto na takových těch štítkách bývá uvedeno km nebo rok...
viz např. tady: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... race-oleje .
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
Je to stejny princip vlastni zivocisnym tukum /a nafta kdysi pry zivocichove byla) - zlukne a degraduje, kazi se:))) .
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
Takže po třech letech v motoru olej stále maže, ale už správně nefungují jeho protikorozivní vlastnosti, v případě kyselosti bude materiály dokonce leptat, rozpuštěné usazeniny se začnou usazovat tam kde nechceme atd...
proto se mění olej cca po roce (záleží na jízdním stylu), všeobecně.. krátké trasy, časté studené starty jsou špatné pro motor i olej (motor se uvnitř potí vlhne) vlhkost v oleji = emulze = pěna = olejové čerpadlo nedává dostatečný tlak atd... atd...
to samé se děje s chladící kapalinou která je sice po čase stále nemrznoucí, ale rozhodně není protikorozivní, přestane nést rozptýlené usazeniny systém se začne zanášet a reznout a.....
modrá kapalina po 3 letech růžová po 5ti letech (jedna paní povídala) pokud si správně pamatuju tak do mého smartu jsem nalil G48 od Velvany volal jsem přímo do jejich laboratoře, tamní vědec mne upozornil na správný poměr míchání neb při koncentracích tuším pod 33% (na obalu je to taky) je z toho více méně nemrznoucí žíravina : ) směs 1:1 dobrá volba
ale každej druhej jouda v garážové autoopravně chce vydělat tak to řádně napančuje, aby mu toho zbylo víc. Nemrznoucí to je a za dva roky? kdo si na něj vzpomene, když začne téct chladič, snad na jeho "obranu"... Ten jouda ani neví, že ti tam právě tu žíravinu nalil, ví jen to, že směs pro každý třetí auto má grátis.
A to samé brzdová kapalina, ta s věkem ztrácí svou odolnost vůči teplotám, váže vodu, v extrémním případe se přehřeje zpění a auto přestane brzdit zrovna ve chvíli kdy se ženete naložení z kopce dolů
po 3 letech výměna (jedna paní povídala)
(berte mne s rezervou) Nejsem odborník jen jsem čtu odborné články, ověřuji z různých zdrojů a když nevím volám a zeptám se
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
Že oxiduje stykem se vzduchem? Ano, jenže když motor běží, vzduch se v něm průběžně, hodně rychle obměňuje. Když motor neběží, neobměňuje se v něm nic. Ze stávající zásoby vzduchu se vyčerpá oxidační potenciál a dál už není z čeho brát - sice to není původní obal, ale k zásadní obměně vzduchu tam nedochází.
Já bych si dovolil napřít Vaši ctěnou pozornost na poslední odstavec jiného mazivářského mýtu - devátého. Cituji:"Nakonec ještě dvě věty o době použitelnosti motorového oleje. Vždy a u všech olejů se donedávna udávala doba použitelnosti v motoru jeden rok, nyní některé automobilky pro některé nové motory připouští i dva roky. Někteří motoristé si pletou tuto dobu použitelnosti oleje v motoru s dobou skladovatelnosti oleje v originálních a uzavřených obalech, která se u dnešních motorových olejů udává 4 až 5"
Proč některé automobilky pro některé motory povolují dva roky? K jaké zásadní změně došlo? Motor je pořád motor. Jen došlo ke změně obchodní politiky. A zpravidla, když to auto "umí" 2 roky, umí taky 30.000 km. Připadá Vám 30.000 km normální? Já pro změnu pochybuju už o 15.000 km, ať je motor sebemodernější!
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
Nekdo to naskace za mesic, nekdo za rok a dele, (kor kdyz mas 2 auti apod):) ..
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
No,kdybych měl najet 1000km za rok,tak na to nepotřebuju auto,když najedu těch sadm tisíc tak ho na jaře vyměním,nehraju si na to abych sledoval deset tisíc,když najedu dvanáct,tak měním na jaře po dvanácti,kdybych najezdil jedním autem ročně 50tis.tak olej měním pětkrát do roka...JBC píše:Kluci, to jste si nějak popletli, ne? Já píšu, že kašlu na "jednou ročně", ne na 10.000 km!
Když mám po roce najeto 7.000, tak klidně jezdím dál, až mi v srpnu nebo kdy vyjde 10.000.
Když mám každý rok najeto 1.000, tak to tam klidně nechám 3 roky.
Jaký je důvod měnit olej po roce? A prosím ověřitelné argumenty, ne domněnky!
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
Ještě bych si dovolil reagovat na tuto Tvoji větu:
Potřebuješ! Když ho chceš pro radost a zábavu, tak ho prostě POTŘEBUJEŠ! A až si koupím to poslední, které POTŘEBUJI, tak s ním třeba za rok nenajezdím ani ten jeden tisíc!cuhan píše:No,kdybych měl najet 1000km za rok,tak na to nepotřebuju auto ...
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe