Stránka 1 z 4

Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: pát 10 úno 2017, 09:50
od SmartOV
Asi se už to tady řešilo, ale nic jsem nenašel.

Na jakou minimální spotřebu jste se dostali u MC01 diesel? Řekněme při jedné vyjeté nádrži na libovolných trasách.

Rád bych se o minimální spotřebu pokusil. Jaké jsou optimální otáčky dieselu?

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: pát 10 úno 2017, 14:37
od MarcusV
2,8l/100km - bolo to čerstvo po veľkom servise, zaslepení EGR a vyjazdil som to po okreskách na Záhorí. Odvtedy sa mi to nepodarilo už nikdy :D

Ale napríklad zo zrazu v Ostrave cez Valašsko, dvaja s naloženým autom sme to do BA dali za 3,24 vtedy. Na druhú stranu keď šoféruje drahá (diesel je jej), tak okolo 4 - 5 dlhodobo :D

Edit: Otáčky netuším, donedávna nemala ešte otáčkomer.

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: sob 11 úno 2017, 10:32
od mugwai59
Cece, tak tyhle stare povesti ceske o zazracne spotebe nafty uz neverim nikomu, mam uz druhyho CDi, tento ma "jen" 110.000 km a pod 4,3 nejdu (ani v lete) .
(v zime bych asi i zmrznul, kdybych na to neslapal):)
EGR ucpany / neucpany rozdil jsem nepocitil, spis spotreba u toho prvniho po zaslepeni vyskocila nahoru.

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: ned 12 úno 2017, 08:46
od dodo555
ja som mal najnizsiu za x rokov 3,9l/100km ale premerne 4,5 a viac

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: ned 12 úno 2017, 09:36
od mugwai59
Taaaak - u me uplne neco podobnyho, kdyz jedu dal a lechtam to, ze uz trapim motor a NESMI byt kopecky(!) .
Nemyslim si pritom, ze mam misto nohy cihlu a ze vim co je lehka noha na plynu

Cize "Stare povesti ceske" jak rikam .. okolostojici nevericne oteviraji papule a to ty bachorkare asi na tom bavi ze vseho nejvic :D))) ..
Neni mi totiz jasny, jak porazi fyziku, kdyz jednech 800Kg uveze motor za 4l a druhych 800kg treba jenom za 3l, naprosto nechapu:) ..

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: stř 15 úno 2017, 08:40
od SmartOV
Na poslední otázku je snadná odpověď. Odpor se zvyšuje se čvercem rychlosti. Takže při dvojnásobné rychlosti je 4x vyšší odpor. Dále záleží na způsobu jízdy a dalších maličkostech.

Zrovna zkouším, jaké minimální spotřeby je můj smartík schopen. Normální spotřebu mám 4,2 litrů nafty, ale už jsem se dostal i k pěti.

Teď v únoru nečekám, nějaké super výsledky. Ale za necelý týden se pochlubím.

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: stř 15 úno 2017, 09:29
od JBC
Na druhou stranu, některá auta teprve při mě neznámých otáčkách motoru a rychlostech přecházejí na ochuzenou směs. Dokud byly karburátory, dalo se říci celkem spolehlivě, při jakých otáčkách motoru to nastane, ale dnes? Kdy nevíme, které z 56 čidel to může ovlivnit? Takže někdy je levnější jet 80 kmh, než 60 kmh.
Určitě to ale chce užší a přehuštěné pneumatiky, perfektně chodící brzdy, které v nebrzdícím stavu ani trochu neškrtnou, poněkud "rozvolněná" ložiska kol, vyleštěnou karoserii atd. Nějaké centilitry určitě ušetří i výměna stírátek (aerodynamický odpor) nebo změna parkovací polohy stěračů (dtto), třeba by něco ušetřilo i přelepení škvír mezi plasty izolepou na čumáku a bocích (turbulence a aerodynamický odpor).

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: stř 15 úno 2017, 10:23
od mugwai59
Tak jdem, vzhuru pro izolepy ! *1* :mrgreen:)))

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: stř 15 úno 2017, 20:18
od SmartOV
Pokud vím, tak v příručce k Trabantovi bylo "vyřaďte rychlost a nechte se unášet větrem".

Zadek máme podobný s T601 Combi, takže ten nepřelepovat. :-)

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: stř 15 úno 2017, 21:37
od mugwai59
:mrgreen: *1* *1* *1*

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: pon 20 úno 2017, 08:48
od MarcusV
mugwai59 píše:Cece, tak tyhle stare povesti ceske...
Odomňa české ťažko :)

Ale nie, chápem ako to myslíš, ale ja nie som z tých, čo by predkladali najlepšiu spotrebu (optimálne zaznamená v ťahu za iným autom) za svoju priemernú. Spotreby evidujeme aj cez appku na všetkých autách, tak keď nezabudnem, hodím ti sem poobede screen :)
Čo inak ale pozorujem z domu, tak otec ide tiež so spotrebou o liter viac ako ja a to aj keď si vymeníme autá - z pozorovania je to jednak trochu ťažšou nohou, ale hlavne má o štyridsať kíl viac ako ja :D

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: pon 20 úno 2017, 11:34
od JBC
Aha, tak proto se mi nedaří tu spotřebu snížit!!!

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: stř 22 úno 2017, 19:42
od mugwai59
MarcusV píše:Čo inak ale pozorujem z domu, tak otec ide tiež so spotrebou o liter viac ako ja a to aj keď si vymeníme autá - z pozorovania je to jednak trochu ťažšou nohou, ale hlavne má o štyridsať kíl viac ako ja :D

A tak to jsem uz asi taky doma, jezdime vetsinu casu spolu se zenou + nejakych (+-) 50 kilo navrch, aha ! :D)))

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: stř 22 úno 2017, 22:17
od MilanH
To znamená že MB uvádí spotřebu bez řidiče :)

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: čtv 23 úno 2017, 08:04
od MarcusV
mugwai59 píše: A tak to jsem uz asi taky doma, jezdime vetsinu casu spolu se zenou + nejakych (+-) 50 kilo navrch, aha ! :D)))

Tak ja som aj k tým 2,8 písal, že to bol rekord - vtedy som jazdil sám (cca 75kg) a vozil som si akurát tak náradie a teda všetko okresky, čiže semafórov, križovatiek a iných zastavovaní minimum :)

Ale priateľka má ešte o nejakých 20 kíl menej a jazdí skoro za 5 s tým istým autom, takže to fakt nebude nutne len v tom :D

Na druhú stranu, aj na Roadstri cítim na spotrebe a zrýchlení každú nákupnú tašku, to je proste prirodzené správanie týchto mikro kubatúr.