Stránka 3 z 4

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: pon 27 úno 2017, 11:59
od MilanH
prosím prosím svezte mne někdo CDIčkem Praha Mělník

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: pon 27 úno 2017, 13:24
od cuhan
JBC píše:.
Trochu "blbá" recese - nějakej fízl by se na tom mohl vyřádit.
cuhan píše:Jelikož nenajedu s žádným autem více jak 10tis. ročně,tak olej měním na jaře jednou ročně nehledě na počtu ujetých km.. :D
Já pro změnu kašlu na "jednou ročně". Podle mého laického názoru to nemá žádné opodstatnění.
Pro mne to opodstatnění má,každý rok na jaře vyjíždím s novýma plícema a tekutinkou,nikdy nepřejíždím 10tis.a ono to tak zhruba vychází,nevím čemu nerozumíš..

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: pon 27 úno 2017, 13:34
od mugwai59
Druzeta píše:Tady máte řešení spotřeby:
https://auto.bazos.cz/inzerat/71805585/ ... I-40kW.php
"Pani .. dam Vam ty prachy, ale musite se mnou najet tech 100km za 2,5, z fleku zaplatim hotove" :D))) ..
Jak na takovyto vyplach mozku jinak reagovat ?:)
cuhan píše:Jelikož nenajedu s žádným autem více jak 10tis. ročně,tak olej měním na jaře jednou ročně nehledě na počtu ujetých km.. :D
Taaaak Cuhan, to samy .. sekacku a autaky plnim zasadne na jare cerstvym a nejlevnejsim dostupnym olejem doporucene viskozity a polo ci synteticna :D))) .
A moturecky si jen chrochtaji vesele ventilama, olej bych roky v aute nenechal, ani kdyby me mucili :)
JBC píše:Já pro změnu kašlu na "jednou ročně". Podle mého laického názoru to nemá žádné opodstatnění.
Co absence mnozstvi kovovych spon co Ti dopravaji dost dobry zrychleny vybrus (spolu se sazema, carbon taky dobre brousi jak znamo) .. nic nerika ? :wink:
Prave ze jako laik mas vyhodu zdravehio selskeho rozumu a ne doporuceni "loupezniku" s oleji - pocty ujetych km a pod,. nesmysly:) .
On je dost rozdil najezdit 1000 km na jednicku a nebo na petku 8) :wink: ..

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: pon 27 úno 2017, 14:33
od JBC
Kluci, to jste si nějak popletli, ne? Já píšu, že kašlu na "jednou ročně", ne na 10.000 km!
Když mám po roce najeto 7.000, tak klidně jezdím dál, až mi v srpnu nebo kdy vyjde 10.000.
Když mám každý rok najeto 1.000, tak to tam klidně nechám 3 roky.

Jaký je důvod měnit olej po roce? A prosím ověřitelné argumenty, ne domněnky!

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: pon 27 úno 2017, 16:47
od mugwai59
I prd popletli Velebnosti:))) .. to 10.000km nenapsal ! pak je vsecko naprosto s Vesmirnym poradkem :D)) ..

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: pon 27 úno 2017, 16:48
od vojtam
Ahoj,
snad nebudu kecat, ale myslím že olej po nějaké době oxiduje a ztrácí své vlastnosti. Proto na takových těch štítkách bývá uvedeno km nebo rok...

viz např. tady: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... race-oleje .

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: pon 27 úno 2017, 16:57
od mugwai59
Jak je to dnes u syntetiky netusim , ale mineralni na 100% zlukne a degraduje .. proc asi doporucujou neskladovat naftu a kor repkovou SMN30 a full bio-naftu ?
Je to stejny princip vlastni zivocisnym tukum /a nafta kdysi pry zivocichove byla) - zlukne a degraduje, kazi se:))) .

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: pon 27 úno 2017, 17:30
od MilanH
Oleje a jejich přísady oxidují různě reagují s kovy, okyselují se, stávají se chemicky nestabilními, a to od chvíle kdy je nalijete do motoru, to jest olej degraduje i když se nejezdí stačí aby byl na vzduchu a ne styku s kovy. Degraduje mnohem pomaleji pokud je skladován v obalu v kterém jej koupíte.

Takže po třech letech v motoru olej stále maže, ale už správně nefungují jeho protikorozivní vlastnosti, v případě kyselosti bude materiály dokonce leptat, rozpuštěné usazeniny se začnou usazovat tam kde nechceme atd...

proto se mění olej cca po roce (záleží na jízdním stylu), všeobecně.. krátké trasy, časté studené starty jsou špatné pro motor i olej (motor se uvnitř potí vlhne) vlhkost v oleji = emulze = pěna = olejové čerpadlo nedává dostatečný tlak atd... atd...

to samé se děje s chladící kapalinou která je sice po čase stále nemrznoucí, ale rozhodně není protikorozivní, přestane nést rozptýlené usazeniny systém se začne zanášet a reznout a.....
modrá kapalina po 3 letech růžová po 5ti letech (jedna paní povídala) pokud si správně pamatuju tak do mého smartu jsem nalil G48 od Velvany volal jsem přímo do jejich laboratoře, tamní vědec mne upozornil na správný poměr míchání neb při koncentracích tuším pod 33% (na obalu je to taky) je z toho více méně nemrznoucí žíravina : ) směs 1:1 dobrá volba
ale každej druhej jouda v garážové autoopravně chce vydělat tak to řádně napančuje, aby mu toho zbylo víc. Nemrznoucí to je a za dva roky? kdo si na něj vzpomene, když začne téct chladič, snad na jeho "obranu"... Ten jouda ani neví, že ti tam právě tu žíravinu nalil, ví jen to, že směs pro každý třetí auto má grátis.

A to samé brzdová kapalina, ta s věkem ztrácí svou odolnost vůči teplotám, váže vodu, v extrémním případe se přehřeje zpění a auto přestane brzdit zrovna ve chvíli kdy se ženete naložení z kopce dolů
po 3 letech výměna (jedna paní povídala)

(berte mne s rezervou) Nejsem odborník jen jsem čtu odborné články, ověřuji z různých zdrojů a když nevím volám a zeptám se

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: pon 27 úno 2017, 19:36
od JBC
Taky nejsem odborník. A netvrdím, že na stopro mám pravdu. Akorát když čtu, tak třeba v tom odkazu, co dali kluci, na několika místech čtu, že znehodnocování oleje je tím vyšší, čím vyšší je teplota oleje. Třeba tady, cituji:"Oxidace oleje je podporována teplotou. Čím je teplota oleje větší, tím rychleji se olej oxiduje. Zvýšení teploty o 10° C přináší přibližně zdvojnásobení rychlosti oxidace. Protože oxidace je podporována zvýšenou teplotou, mluví se často o termooxidačním stárnutí oleje, při němž olej kromě oxidace podléhá současně i určitým termickým změnám." A kus dál se to v tom samém článku objevuje znova. Dalo by se z toho tedy vyvodit, že když teplota není zvýšená, nestárne olej tak rychle.

Že oxiduje stykem se vzduchem? Ano, jenže když motor běží, vzduch se v něm průběžně, hodně rychle obměňuje. Když motor neběží, neobměňuje se v něm nic. Ze stávající zásoby vzduchu se vyčerpá oxidační potenciál a dál už není z čeho brát - sice to není původní obal, ale k zásadní obměně vzduchu tam nedochází.

Já bych si dovolil napřít Vaši ctěnou pozornost na poslední odstavec jiného mazivářského mýtu - devátého. Cituji:"Nakonec ještě dvě věty o době použitelnosti motorového oleje. Vždy a u všech olejů se donedávna udávala doba použitelnosti v motoru jeden rok, nyní některé automobilky pro některé nové motory připouští i dva roky. Někteří motoristé si pletou tuto dobu použitelnosti oleje v motoru s dobou skladovatelnosti oleje v originálních a uzavřených obalech, která se u dnešních motorových olejů udává 4 až 5"

Proč některé automobilky pro některé motory povolují dva roky? K jaké zásadní změně došlo? Motor je pořád motor. Jen došlo ke změně obchodní politiky. A zpravidla, když to auto "umí" 2 roky, umí taky 30.000 km. Připadá Vám 30.000 km normální? Já pro změnu pochybuju už o 15.000 km, ať je motor sebemodernější!

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: úte 28 úno 2017, 06:56
od mugwai59
Rikas to dobre, fyzika je porad jen jedna, co se meni je obchodni politika firem, naprosto souhlasim, i s temi km na vymenu:) .
Nekdo to naskace za mesic, nekdo za rok a dele, (kor kdyz mas 2 auti apod):) ..

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: úte 28 úno 2017, 13:53
od cuhan
JBC píše:Kluci, to jste si nějak popletli, ne? Já píšu, že kašlu na "jednou ročně", ne na 10.000 km!
Když mám po roce najeto 7.000, tak klidně jezdím dál, až mi v srpnu nebo kdy vyjde 10.000.
Když mám každý rok najeto 1.000, tak to tam klidně nechám 3 roky.

Jaký je důvod měnit olej po roce? A prosím ověřitelné argumenty, ne domněnky!
No,kdybych měl najet 1000km za rok,tak na to nepotřebuju auto,když najedu těch sadm tisíc tak ho na jaře vyměním,nehraju si na to abych sledoval deset tisíc,když najedu dvanáct,tak měním na jaře po dvanácti,kdybych najezdil jedním autem ročně 50tis.tak olej měním pětkrát do roka...

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: úte 28 úno 2017, 15:52
od JBC
Já si na to nehraju. Jakmile mi na tachometru naskočí čtyři nuly, čili 20.000, 30.000 nebo 110.000, jdu na to. Právě že nemusím nic sledovat, bo těch čtyř nul si vždycky všimnu.

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: úte 28 úno 2017, 19:25
od cuhan
Jsem rád,že si rozumíme.. :D

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: úte 28 úno 2017, 20:19
od JBC
.
Ještě bych si dovolil reagovat na tuto Tvoji větu:
cuhan píše:No,kdybych měl najet 1000km za rok,tak na to nepotřebuju auto ...
Potřebuješ! Když ho chceš pro radost a zábavu, tak ho prostě POTŘEBUJEŠ! A až si koupím to poslední, které POTŘEBUJI, tak s ním třeba za rok nenajezdím ani ten jeden tisíc!

Re: Minimální spotřeba a optimální otáčky

Napsal: stř 01 bře 2017, 08:32
od cuhan
Zase máš pravdu,bez auta si život představit neumím.. :mrgreen: