Rozvody u Smarta

Řešení problémů s motorem
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

vysavac dobry, akorat, ze vysavac vysava pouze v pripade, ze ma co nasavat, pokud tam nebude dostatecny prisnun vzduchu, tak ten vysavac nebude met tah a tim padem nebude vysavat ;-)
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
panzer.dragon
Příspěvky: 299
Registrován: sob 25 čer 2011, 00:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od panzer.dragon »

mě v servisu dva ze tří ulomily, následně se pokusily vytahovákama vyndat ten ulomenej kousek (nepodařilo se) a následně při potočení motoru rukou se zjistilo že tam někde je ulomenej kousek a že nemaj odvahu to nastartovat, následně se musela sundat hlava motoru a vyčistit
0.8 cdi, 2001
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Lukáši, to je přece jasný, ne? Proto, když má u benzínu svíčka vnitřní průměr závitu 10 mm, strkám tam hadičku 8 mm, aby okolo ní mohl jít vzduch dovnitř. Ne?
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Ještě jedna důležitá věc k tomu nastavení rozvodů, kterou tady nikdo zatím vevyslovil, když se nastaví značka (zářez ) na řemenici na značku na prsách, v tom okamžiku musí být otvor vyvrtaný na řetězovém kole na vačce (cca 5mm průměr) přesně napůl vrovině horní hrany hlavy-tam kde dosedá a těsní víko hlavy. Jinak při otočení (přeskočení o 1 zub) se jedná o téměř 9 stupňů, což by se dalo poznat. Přikládám ještě jeden odkaz:
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo ... ngine.html
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
bibikuba
Příspěvky: 32
Registrován: sob 18 bře 2017, 19:27
Bydliště: Kousek od Kladna.

Re: Rozvody u Smarta

Příspěvek od bibikuba »

Poprosil bych taky o radu ohledně rozvodů.Mám Cabrio 0,7 45kw rok 2006 a začal mi hrozně rachotit rozvodový řetěz-sundal jsem oba řemeny a rachot neustává-zjevně tedy řetěz..Výkon motoru je OK,olej nežere,nekouří ale má najeto 150 000km,komprese jsem neměřil a netuším jestli byl motor někdy dělaný-je to nedávno dovoz z CH a auto je opravdu zachovalé :D Zajímá mě jestli má cenu řešit jen výměnu rozvodů nebo mám změřit komprese a rovnou na GO?V autodatech jsem četl že při výměně řetězu se motor nerozebírá a řetěz se jen provlíkne a pak spojí...Je to konstrukčně stejný motor jako 0,6 nebo už jiná receptura a nalítá víc než 100 000km bez GO??
Předem moc díky za rady a postřehy...
Cabrio 450 0,7 2006
MarcusV
Příspěvky: 108
Registrován: ned 25 led 2015, 21:26
Bydliště: Bratislava

Re: Rozvody u Smarta

Příspěvek od MarcusV »

Konštrukčne veľmi podobný motor, nabehá zhruba tak isto. 100k nie je pravidlo, je to skôr taký priemer, ktorý vychádza zo skúseností. Videl som 0,6 ku so 160k bez GO, napríklad moja 0,7 ka z rovnakého roku ako tvoja má nalietaných 84k a spotrebu oleja takú, že pri 90k pôjde generálka, hoc preventívne.

K reťazi - určite si daj zmerať kompresiu na valcoch, to je najmenej čo môžeš spraviť. Následnú opravu alebo generálku by som smeroval podľa jej výsledkov.
Smart F2 Cabrio Sunray edition - "Van Cleef" - bordový projektil
Smart Roadster - "RoRo" - parkoviskový otĺkánek, ktorého nikto nevidí pri cúvaní...
Mercedes W115 240D 69' - lebo objem (kufra) ničím nenahradíš
bibikuba
Příspěvky: 32
Registrován: sob 18 bře 2017, 19:27
Bydliště: Kousek od Kladna.

Re: Rozvody u Smarta

Příspěvek od bibikuba »

Přeměřím tedy ty tlaky na válcích a podle toho se pak uvidí..Určitě se pochlubím co jsem naměřil,sám jsem hodně zvědavej.Jak jsem psal tak výkon OK a olej nepapá,zvuk z rozvodů mě ale zneklidnuje :D
Cabrio 450 0,7 2006
vojtam
Příspěvky: 9
Registrován: ned 19 úno 2017, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Rozvody u Smarta

Příspěvek od vojtam »

Ahoj,
nedávno jsem četl něco v tomhle duchu:
"Řetězy na rozvodech vydrží většinou cca 250k km, takže přežijí často celé auto."
Nicméně je možné že máš motor v pořádkua je prostě jenom vytahaný řětěz... i to se může stát, i když je to asi nepravděpodobné.
Je možné že se na motorou už dřív dělala generálka ale řetěz se neměnil (jo to by asi byla prasárna ale kdo ví)
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Rozvody u Smarta

Příspěvek od JBC »

Ty nejlevnější generálky se tak dělaj - výbrus, písty, šály a guferka na ventily.
Taky může bejt vadnej napínák!
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
bibikuba
Příspěvky: 32
Registrován: sob 18 bře 2017, 19:27
Bydliště: Kousek od Kladna.

Re: Rozvody u Smarta

Příspěvek od bibikuba »

Zítra budu měřit tlaky tak se uvidí :D Když jsem sundal víčko na olej při nastartovaném motoru tak byl rachot znatelnější,hádám mám vícero možností,vytahanej řetěz,KO napínák řetězu,načatá kolečka..Každopádně pokud budou dobrý tlaky tak se mi na GO nechce ale ten rachot je znepokojující..Docela mě zajímá jestli se dají rozvody a lolečka zkotrolovat bez většího rozebrání motoru a na autě,údajně bez demontáže hlavy se to pak nedá dotěsnit,jsem se dozvěděl..Řetěz se dá protáhnout za starým a pak spojit,píšou v autodatech.Dá se někde sehnat nákres motoru a jednotlivých dílů z katalogu,docela mě zajímá jak je to poskládané a co se s tím dá vytvářet :D
Cabrio 450 0,7 2006
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Rozvody u Smarta

Příspěvek od JBC »

Hele, tuten rozhodil celej motor bez demontáže z auta, tak Tě třeba nějaká fotka zaujme.
Tuten pro změnu jen vyměňuje napínák hlavního řetězu.
A tady společně kontrolujou časování rozvodů.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
bibikuba
Příspěvky: 32
Registrován: sob 18 bře 2017, 19:27
Bydliště: Kousek od Kladna.

Re: Rozvody u Smarta

Příspěvek od bibikuba »

já moc děkuji za odkaz,hnedka vím jak to vypadá a že se s tím něco dá vytvářet :D
Opravdu mooooc díky,bude se kuchat :D :D :D
Cabrio 450 0,7 2006
bibikuba
Příspěvky: 32
Registrován: sob 18 bře 2017, 19:27
Bydliště: Kousek od Kladna.

Re: Rozvody u Smarta

Příspěvek od bibikuba »

Tak jsem našel zajímavej článek o rozvodech včetně finančního ohodnocení za opravu :D
Na rozdíl od současné 2. generace byl původní Smart poháněn výhradně přeplňovanými tříválcovými motory. Do počátku roku 2003 neměl zájemce o Smart zrovna na výběr, neboť v nabídce byl jediný agregát o objemu 599 cm3.
Umístěn je nad zadní poháněnou nápravou, přičemž první ročníky trpěly na praskání svodů výfukového potrubí. Motor pak běžel nepravidelně a byl hlučný. Po čase byla zmíněná součást modifikována, což problém částečně vyřešilo. Pokud potrubí praskne, často nezbývá než je vyměnit. To by až tak nevadilo, kdyby do něj nebylo integrováno turbodmychadlo. A to je obecně drahé.
Největším problémem původního motoru jsou sklony k předčasnému opotřebení válců. S rostoucími kilomet-ry se stávají „šišatými“, což je doprovázeno zvýšenou spotřebou oleje. Pokud majitel olej pravidelně kontroluje a dolévá, motor se sice nezadře, ale čeká jiná libůstka. Spalováním oleje dochází k podpalování ventilů, čímž následně poklesne kompresní tlak, a tedy i výkon. Mnohem lépe je na tom později nabízený větší motor 698 cm3, u něhož se popsaná závada objevuje spíše sporadicky ve spojení se značným proběhem. Obě verze mají rozvody poháněny řetězem. Ač ten bývá z principu bezúdržbový, tady tak bohužel není. Smartopravna doporučuje jeho preventivní výměnu ve 100 000 km. Důvodem je fakt, že se vytahuje, což může vyústit v poškození mazací trysky či opotřebení kluzné vodicí lišty. Výměna řetězu včetně vodicí lišty, napínáku a ozubeného kola vyjde na 4000 Kč. Pokud přitom necháte vyměnit i olejové čerpadlo, znamená to navíc 700 Kč. Alternativou může být levnější varianta opravy, která počítá pouze s výměnou řetězu a jeho vodicí lišty. To pak znamená účet na 2300 Kč. Oficiální postup Smartu požaduje demontáž motoru z vozidla. Specialista na Smarty to zvládne i na voze, čímž samozřejmě majitel dost ušetří.
Motor Smartu je jedním z mála, který využívá dvě svíčky na každý válec. Na rozdíl od Alfy Romeo Twinspark z 90. let jsou všechny svíčky stejné. A zatímco ty horní lze demontovat vcelku bez problémů, k těm spodním je přístup až po sundání nárazníku a výztuhy. K tomu je dobré používat speciální nářadí, které kutil doma zcela jistě nemá.
Cabrio 450 0,7 2006
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Rozvody u Smarta

Příspěvek od JBC »

No vidíš, takovej hezkej článek (snad jsi to celé nepřepisoval?) a takovejch blbostí ...
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
bibikuba
Příspěvky: 32
Registrován: sob 18 bře 2017, 19:27
Bydliště: Kousek od Kladna.

Re: Rozvody u Smarta

Příspěvek od bibikuba »

Nee,nepřepisoval,okopčil jsem to asi za dvě sekundy :D
Cabrio 450 0,7 2006
Odpovědět