Stránka 4 z 5

Napsal: ned 03 lis 2013, 11:24
od xlukas.cz
vysavac dobry, akorat, ze vysavac vysava pouze v pripade, ze ma co nasavat, pokud tam nebude dostatecny prisnun vzduchu, tak ten vysavac nebude met tah a tim padem nebude vysavat ;-)

Napsal: ned 03 lis 2013, 13:02
od panzer.dragon
mě v servisu dva ze tří ulomily, následně se pokusily vytahovákama vyndat ten ulomenej kousek (nepodařilo se) a následně při potočení motoru rukou se zjistilo že tam někde je ulomenej kousek a že nemaj odvahu to nastartovat, následně se musela sundat hlava motoru a vyčistit

Napsal: ned 03 lis 2013, 13:43
od JBC
Lukáši, to je přece jasný, ne? Proto, když má u benzínu svíčka vnitřní průměr závitu 10 mm, strkám tam hadičku 8 mm, aby okolo ní mohl jít vzduch dovnitř. Ne?

Napsal: ned 03 lis 2013, 20:32
od Jindřich
Ještě jedna důležitá věc k tomu nastavení rozvodů, kterou tady nikdo zatím vevyslovil, když se nastaví značka (zářez ) na řemenici na značku na prsách, v tom okamžiku musí být otvor vyvrtaný na řetězovém kole na vačce (cca 5mm průměr) přesně napůl vrovině horní hrany hlavy-tam kde dosedá a těsní víko hlavy. Jinak při otočení (přeskočení o 1 zub) se jedná o téměř 9 stupňů, což by se dalo poznat. Přikládám ještě jeden odkaz:
http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fo ... ngine.html

Re: Rozvody u Smarta

Napsal: sob 21 říj 2017, 01:14
od bibikuba
Poprosil bych taky o radu ohledně rozvodů.Mám Cabrio 0,7 45kw rok 2006 a začal mi hrozně rachotit rozvodový řetěz-sundal jsem oba řemeny a rachot neustává-zjevně tedy řetěz..Výkon motoru je OK,olej nežere,nekouří ale má najeto 150 000km,komprese jsem neměřil a netuším jestli byl motor někdy dělaný-je to nedávno dovoz z CH a auto je opravdu zachovalé :D Zajímá mě jestli má cenu řešit jen výměnu rozvodů nebo mám změřit komprese a rovnou na GO?V autodatech jsem četl že při výměně řetězu se motor nerozebírá a řetěz se jen provlíkne a pak spojí...Je to konstrukčně stejný motor jako 0,6 nebo už jiná receptura a nalítá víc než 100 000km bez GO??
Předem moc díky za rady a postřehy...

Re: Rozvody u Smarta

Napsal: pon 23 říj 2017, 08:34
od MarcusV
Konštrukčne veľmi podobný motor, nabehá zhruba tak isto. 100k nie je pravidlo, je to skôr taký priemer, ktorý vychádza zo skúseností. Videl som 0,6 ku so 160k bez GO, napríklad moja 0,7 ka z rovnakého roku ako tvoja má nalietaných 84k a spotrebu oleja takú, že pri 90k pôjde generálka, hoc preventívne.

K reťazi - určite si daj zmerať kompresiu na valcoch, to je najmenej čo môžeš spraviť. Následnú opravu alebo generálku by som smeroval podľa jej výsledkov.

Re: Rozvody u Smarta

Napsal: úte 24 říj 2017, 07:26
od bibikuba
Přeměřím tedy ty tlaky na válcích a podle toho se pak uvidí..Určitě se pochlubím co jsem naměřil,sám jsem hodně zvědavej.Jak jsem psal tak výkon OK a olej nepapá,zvuk z rozvodů mě ale zneklidnuje :D

Re: Rozvody u Smarta

Napsal: úte 24 říj 2017, 19:51
od vojtam
Ahoj,
nedávno jsem četl něco v tomhle duchu:
"Řetězy na rozvodech vydrží většinou cca 250k km, takže přežijí často celé auto."
Nicméně je možné že máš motor v pořádkua je prostě jenom vytahaný řětěz... i to se může stát, i když je to asi nepravděpodobné.
Je možné že se na motorou už dřív dělala generálka ale řetěz se neměnil (jo to by asi byla prasárna ale kdo ví)

Re: Rozvody u Smarta

Napsal: úte 24 říj 2017, 22:26
od JBC
Ty nejlevnější generálky se tak dělaj - výbrus, písty, šály a guferka na ventily.
Taky může bejt vadnej napínák!

Re: Rozvody u Smarta

Napsal: stř 25 říj 2017, 00:28
od bibikuba
Zítra budu měřit tlaky tak se uvidí :D Když jsem sundal víčko na olej při nastartovaném motoru tak byl rachot znatelnější,hádám mám vícero možností,vytahanej řetěz,KO napínák řetězu,načatá kolečka..Každopádně pokud budou dobrý tlaky tak se mi na GO nechce ale ten rachot je znepokojující..Docela mě zajímá jestli se dají rozvody a lolečka zkotrolovat bez většího rozebrání motoru a na autě,údajně bez demontáže hlavy se to pak nedá dotěsnit,jsem se dozvěděl..Řetěz se dá protáhnout za starým a pak spojit,píšou v autodatech.Dá se někde sehnat nákres motoru a jednotlivých dílů z katalogu,docela mě zajímá jak je to poskládané a co se s tím dá vytvářet :D

Re: Rozvody u Smarta

Napsal: stř 25 říj 2017, 07:56
od JBC
Hele, tuten rozhodil celej motor bez demontáže z auta, tak Tě třeba nějaká fotka zaujme.
Tuten pro změnu jen vyměňuje napínák hlavního řetězu.
A tady společně kontrolujou časování rozvodů.

Re: Rozvody u Smarta

Napsal: stř 25 říj 2017, 08:48
od bibikuba
já moc děkuji za odkaz,hnedka vím jak to vypadá a že se s tím něco dá vytvářet :D
Opravdu mooooc díky,bude se kuchat :D :D :D

Re: Rozvody u Smarta

Napsal: čtv 26 říj 2017, 00:34
od bibikuba
Tak jsem našel zajímavej článek o rozvodech včetně finančního ohodnocení za opravu :D
Na rozdíl od současné 2. generace byl původní Smart poháněn výhradně přeplňovanými tříválcovými motory. Do počátku roku 2003 neměl zájemce o Smart zrovna na výběr, neboť v nabídce byl jediný agregát o objemu 599 cm3.
Umístěn je nad zadní poháněnou nápravou, přičemž první ročníky trpěly na praskání svodů výfukového potrubí. Motor pak běžel nepravidelně a byl hlučný. Po čase byla zmíněná součást modifikována, což problém částečně vyřešilo. Pokud potrubí praskne, často nezbývá než je vyměnit. To by až tak nevadilo, kdyby do něj nebylo integrováno turbodmychadlo. A to je obecně drahé.
Největším problémem původního motoru jsou sklony k předčasnému opotřebení válců. S rostoucími kilomet-ry se stávají „šišatými“, což je doprovázeno zvýšenou spotřebou oleje. Pokud majitel olej pravidelně kontroluje a dolévá, motor se sice nezadře, ale čeká jiná libůstka. Spalováním oleje dochází k podpalování ventilů, čímž následně poklesne kompresní tlak, a tedy i výkon. Mnohem lépe je na tom později nabízený větší motor 698 cm3, u něhož se popsaná závada objevuje spíše sporadicky ve spojení se značným proběhem. Obě verze mají rozvody poháněny řetězem. Ač ten bývá z principu bezúdržbový, tady tak bohužel není. Smartopravna doporučuje jeho preventivní výměnu ve 100 000 km. Důvodem je fakt, že se vytahuje, což může vyústit v poškození mazací trysky či opotřebení kluzné vodicí lišty. Výměna řetězu včetně vodicí lišty, napínáku a ozubeného kola vyjde na 4000 Kč. Pokud přitom necháte vyměnit i olejové čerpadlo, znamená to navíc 700 Kč. Alternativou může být levnější varianta opravy, která počítá pouze s výměnou řetězu a jeho vodicí lišty. To pak znamená účet na 2300 Kč. Oficiální postup Smartu požaduje demontáž motoru z vozidla. Specialista na Smarty to zvládne i na voze, čímž samozřejmě majitel dost ušetří.
Motor Smartu je jedním z mála, který využívá dvě svíčky na každý válec. Na rozdíl od Alfy Romeo Twinspark z 90. let jsou všechny svíčky stejné. A zatímco ty horní lze demontovat vcelku bez problémů, k těm spodním je přístup až po sundání nárazníku a výztuhy. K tomu je dobré používat speciální nářadí, které kutil doma zcela jistě nemá.

Re: Rozvody u Smarta

Napsal: čtv 26 říj 2017, 07:49
od JBC
No vidíš, takovej hezkej článek (snad jsi to celé nepřepisoval?) a takovejch blbostí ...

Re: Rozvody u Smarta

Napsal: pát 27 říj 2017, 10:39
od bibikuba
Nee,nepřepisoval,okopčil jsem to asi za dvě sekundy :D