Chladící soustava

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta »

Ohřej auto na 90°C ( tři bublinky ). Zastav v co nejprudším kopci čumákem nahoru. Nechej běžet, otevři víčko od chladiče. A čekej :lol: pozor, a se nespálíš o horkou vodu, neměla by vyletět, ale co kdyby. Aspoň tak jsem to dělala já
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
OGGY

Příspěvek od OGGY »

Děkuji, hotovo a vše v pořádku :wink:
Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta »

Super, tak to přijeď udělat i ke mně 8) pořád tam mám trochu vzduchu a nejsem schopná se k tomu dostat. Myslíte, že to vadí?
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

ja myslim, ze tu trochu vzduchu nemuzes poznat.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
OGGY

Příspěvek od OGGY »

no mě tam chyběla i voda, poprvé když jsem dolil tak jak má být tak se to stále hřálo jako bych s tím nic nedělal. Po infu zde jsem to opět dolil (nemám páru kam to zmizlo) zahřál, najel na kopeček a opatrně otevřel víčko. Nyní je vše v pořádku :-)

Asi mu ty bublinky lezou do hlavy a pak je moc rozpálenej :-D
Uživatelský avatar
Apollo
Příspěvky: 458
Registrován: pon 11 kvě 2009, 13:19
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Apollo »

taky jsem dvakrát "probublával" z mercedesu to vrátili po opravě nějaký zavzdušněný... dva ostrý nájezdy na korbu náklaďáku a bylo vyřešeno, ale je fakt že se to tam "docvrndává" a než to vybublá všechno tak to chce trpělivost
SMART ForTwo MC01 0,6 40kw 2000 Tweety edition - žluásek
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

každá rada dobrá

Příspěvek od Ivojah »

Ahoj smartclubáci, taková věc, když přijedu z cest tak nechám auto stát vchodu na neutrálu u branky, kterou musím otevřít pak ještě o 20m dále vrata do garáže a pak zasednu do auta a couvám na místo zpátečkou ale téměř samospádem a při tomto manévru, pouze však v horkém dnu, se mi ukazatel teploty vyšplhá až na „4 pecky“. Ale jakmile bych vyjel, mám to odzkoušeno tak se teplota motoru opět usadí na 3 peckách. Domnívám se, že to rozhodně není zavzdušněním, ale potřeboval bych zjistit, jestli se vůbec zapíná ventilátor a jak se k němu dostat a zkontrolovat jeho funkčnost . Chladič na tak malý motor benzin 600cm je docela objemově velký jestli si v běžném provozu neporadí i bez ventilátoru – to nevím.
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

1. da se odpojit konektor na ventilatoru a privest k nemu primo z baterie 12v a uvidis jestli se toci.
2. nevim zda je vhodne odpojovat konektor cidla teploty, a proklemovavat jej, kazdopadne i tak by melo dojit k sepnuti ventilatoru.
3. funkci cidla lze overit jeho demontazi a ponorenim do vrouci vody, pri mereni ohmetrem, by melo po chvili dojit k jeho sepnuti.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

ivo, zrovna minuly tyden tu nejaka holka popisovala stejnou vec - pri stani na volnobeh se auto prehrivalo. a zjistila, ze mizi olej = smarti nemoc :-(
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Milan Vavrek
Příspěvky: 65
Registrován: stř 27 led 2010, 21:53
Bydliště: Muráň 101

Příspěvek od Milan Vavrek »

Alebo skus zapnut klimu, keď to zapnem, tak hneď točí aj ventilátor!
Smart CDI 30kW 2005 - OLD
Smart 451 1.0 45kW 2010
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ivojah »

Nu ono je to zajímavé když stojím a mám zapnutý volnoběh tak se nic neděje, ale když tam dám tu zpátečku, kterou vlastně téměř šlápnutím plynu nepoužiji, tak než auto samospádem couváním ujede těch 25m tak mi teplota vyskočí ale pouze když je fakt venku kolem 28C a výše. Olej zatím nějak neubývá 1000Km 2,5-3dcl. Dyku ale ten konektor k ventilátoru je umístěn kde? Co musím sundat abych se k ventilátoru dostal? Abych na něj viděl a potom bych zkoušel co dělat dál. Smartí nemoc - mám 52000Km nějak se mi to nezdá ale všechno je možné.
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Ivojah píše:ten konektor k ventilátoru je umístěn kde?
Ventilátor má ve svém středu elektromotor a na něm ten konektor je. Nic titěrnýho to není, prostě silové kontakty + a -
Jak se k ventilátoru dostat Ti přesně neřeknu, to spíše kolegové, ale určitě budeš muset sundat přední panely. Pak Ti stačí pár metrů dvoulinky, kterou připojíš k baterii a odizolované konce na druhé straně připojíš - přidržíš na kontaktech motoru ventilátoru. Nic složitého, až na sejmutí těch panelů.
Jsi si opravdu jist, že Ti ventilátor nenabíhá? Není totiž až tak moc slyšet, fičí celkem pomalu. Mě teplota také neleze nijak přes 90°C krom toho, když přijedu se zahřátým autem v horku ke garáži a nechám to stát něž odemknu. Pak šplhá pomalu ke 100°C kdy ventilátor naběhne, ale často to stíhám zaparkovat ještě před sepnutím. Pokud by bylo opravdu zle a ventilátor nesepnul, je na přístrojovce ještě výstražná kontrolka, která varuje před uvařením.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

zahřívání motoru při stání

Příspěvek od Ivojah »

Dyku, Xlukasi, Milane, dal jsem si Vaše názory dohromady uvedl jsem se do klidu a zapřemýšlel jsem.
Tak výměna oleje motoru byla provedena 30.4.2010 při 41300Km dnes je 18.8.2011 a stav Km je 51500 tedy najezdil jsem 10200Km a spotřeboval jsem 1.8l oleje který jsem doléval. Tedy ne jak jsem uvedl až 03l na 1000Km ty Km platí, ale z poloviny měrky jak jsem olej udržoval jsem ho navýšil k hornímu maximu. Tak smartí nemoc zatím odmítám přijmout přece jenom musí předcházet i jiné symptomy smartí nemoci nebo je to fakt tak zákeřné že přichází bez varování – hladinu oleje si budu po 500Km pečlivě hlídat. Zatím Smart táhne jako štika na lovu. Dnes v 11.00hod. dopoledne jsem projel Smart dobře ho zahřál a nechal na volnoběh u branky stát 15min až pak jsem zajel do garáže a všechno proběhlo normálně. Venkovní teplota 25C. Tak dám zřejmě na nastíněnou radu Dyka nepospíchat s řešením problému samozřejmě na vlastní nebezpečí. Přední panel umím sundat celkem rychle tam by problém nebyl. K těm ventilátorům kolik jich vlastně v autě je, viditelný je intrcoler další by měl foukat na chladič s „vodou“ a pak když zapnu i při stání za chodu motoru foukání vzduchu do interiéru a pak zvl᚝ ještě klimatizaci? Cítím, že všechno funguje. To si již žádá odborný výklad a je na takové dotazy vůbec čas? Ze mne nikdy technik nebyl a asi nebude, ale zájem o technické věci mi zatím zůstává a za odpovědi jsem rád.
Xlukasi ,nedalo by se zjistit u té ženy s problémem přehřívání motoru při stání, jaké měla pokračování docela by mne to zajímalo a jistě i některé další členy z autoklubu zda šlo fakt o předzvěst smartí nemoci a kolik měla najeto?
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

ivo, musis si tu najit to tema a zeptat se ji. kdybych vedel o jake tema slo, tak bych ti ho dal rovnou do zpravy. hledal sem ho, ale nenasel, proto sem ti napsal jen obecne, ze se to tu uz resilo.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta »

7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Odpovědět