Smartik 0.6 benzin problém

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
dodiak

Příspěvek od dodiak »

tak a vraciam sa k mojmu problemu spotreba oleja a trhanie za studena.
smartik uz nepapa olejcek a ide krasne ani nezatrha .Vymenil som kruzky,gufera na ventiloch a to som ani nevyberal motor von islo to trochu horsie ale dalo sa mal som dovolenku. :) Auto malo 73000km.Co ma to stalo semeringy,kruzky tesnenie pod hlavu 3000sk bez dokladu.Chcem sa vam podakovat za vase rady a napady :wink:
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Tak paráda. A nakupoval jsi kde?
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
dodiak

Příspěvek od dodiak »

super jednanie rychlost vybavenia http://www.lievaj.sk/
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Napiš nám prosím nějakou recenzi v tomto stylu: http://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=1008
Díky moc
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
dodo555
Smart ACE
Příspěvky: 723
Registrován: stř 12 lis 2008, 14:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 »

DYK77 píše:
Dawe píše:olej se do intercoleru dostane jedine pres turbo, nebo pres hadicku na olejove vypary, je zapojena do sani pred turbem.
Oleje z výparů tolik není, to je normální věc.
Ale když už jsme u toho , existují separátory olejových par, které průnik oleje do sání omezují viz

http://www.ultimateracing.cz/p_info/190 ... ych-plynu/

01 OIL SEPARATOR
Obrázek

mate niekto s tym skusenosti, trochu mi vadi ten olej v sacom potrubí ( z odvetrania veka ventilov) , tak rozmýslam ako to vyriesit:
- takýto oil separator
- malý filter na odvetranie veka ventilov
- dat hadicu z odvetrania pod auto

co je podla vas najlepsie riesenie?
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Tak určitě nedávat hadici pod auto, aby olej camral na zem :!:
Olejový filtřík? Dává ho spousta tunerů, ale přes něj může dojít k úniku oleje, zašpinění motoru a znečištění život. prostředí. Filtr se časem tak jako tak nasákne olejovými výpary a stává se z něj olejnička.
Separátor je asi nejideálnější řešení. Občas je nutné z něj vypustit olej, ale jinak je na dlouho a nedochází k znečišování prostředí.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Panter

Příspěvek od Panter »

vubec bych se maleho filtru na odfuk z klikovky nebal.. do sani to jde stejne jen kvuli ekologii a kdyz uz ti "chcije" olej do sani, tak jsou v prdeli krouzky.. a separatorem akorat oddalujes nevyhnutelne :)

jo a jinak ten vas separator, neboli odlucovac vody a oleje ze sani ma kdejaky nakladak od 50tych-60tych let... :!:
:P
dodo555
Smart ACE
Příspěvky: 723
Registrován: stř 12 lis 2008, 14:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 »

je to cdi, olej to nezere vobec, toho oleja tam nie je vela , ale je tam a to sa mi nepaci.

Nieco som cital o filtroch, separatoroch a pod tak som chcel vediet vas nazor.

U cdi je to docela jednoduche kratkou hadickou cca 6-7 cm vodorovne od veka ventilov a potom kolmo dole do sacieho potrubia pred turbo a to je myslím chyba, ak by bola hadicka dlhsia tolko vyparov by tam neslo.

Neviete kde je na cdi spatna klapka na odvetranie ol. vyparov, ktora je
na benzíne pri skrtiacej klapke?

Davnejsie som mal Fabiu TDI a tam tiez asi po 20.000km zacal presakovat olej cez vzduchové hadice okolo turba takze myslim ze je to docela bezný jav len je rozdiel ktorý vyrobca to ako napojí.
Uživatelský avatar
Pazour60
Příspěvky: 99
Registrován: pát 27 zář 2013, 13:20
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Pazour60 »

David0600 píše:byl to problém že nešlo řadit vůbec furt tam byl neutrál, vyměnili brzdový spínač a bylo po problému
t

Taky me to sem tam udela, kdyz radim zpatecku, z N se objevi 0 a ne R, musim parkrat seslapnout pedal, nez tam "skoci". Ze by taky spinac :?: .
Uživatelský avatar
Pazour60
Příspěvky: 99
Registrován: pát 27 zář 2013, 13:20
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Pazour60 »

dodiak píše:tak a vraciam sa k mojmu problemu spotreba oleja a trhanie za studena.
smartik uz nepapa olejcek a ide krasne ani nezatrha .Vymenil som kruzky,gufera na ventiloch a to som ani nevyberal motor von islo to trochu horsie ale dalo sa mal som dovolenku. :) Auto malo 73000km.Co ma to stalo semeringy,kruzky tesnenie pod hlavu 3000sk bez dokladu.Chcem sa vam podakovat za vase rady a napady :wink:
Kurna, to je za hubicku! Asi me to taky ceka, zvladne to nekdo za tu cenu na Morave? :wink:
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

pokud nevymenis vse co se ma menit. tzn. ventily, pisty, salky, krouzky atd., tak ti to zacne brzo znovu. dal zjistit jestli nemas sisate valce = vybrus. carda z ostravy to umi kolem 13, pokud nejsou komplikace, pokud se jde vcas hned jak to zacne vic zrat olej. ten kdo s tim jezdi, tak si zadelava na dalsi problemy, protoze ma auto zrat benzin a ne olej ;-)
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pazour60
Příspěvky: 99
Registrován: pát 27 zář 2013, 13:20
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Pazour60 »

Jasne, nic se nema delat napul 8X/ . Dneska me dovezou gumy, ty sliky s kterejma jsem to koupil jsou o zivot a pokutu, prezout a muzem vyrazit. Ve ctvrtek a patek sbirani ve vinici, burcak a podobne radovanky. Od pristiho tydne zacnu na prdolovi makat. Nejdriv olej, filtry, svicky, zmerit tlaky ve valcich. Kolik to zere oleje zatim nevim, ujel jsem cca 100km. Ani benzin, byla tam plna a zatim se to nehlo. Mam tu masinku do diagnosticke zasuvky a zadne chybove hlaseni v ridici jednotce neni. :D .
Naposledy upravil(a) Pazour60 dne úte 01 říj 2013, 15:07, celkem upraveno 1 x.
RedZero
Příspěvky: 18
Registrován: úte 01 led 2013, 22:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od RedZero »

Nevím, proč všichni pořád píšou u repase o výměně pístů. Když jsme to měl rozebrané, tak písty po očistě jsou jako nové a nepřicházím moc na důvod proč je měnit. Třeba na anglickejch forech při repasích o pístech není ani slovo, že by je někdo měnil.
Smart ForTwo 2003
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

kdyz si koupis takovou sadu a ty pisty v tom uz mas, tak proc je nevymenit?

http://i.ebayimg.com/t/SMART-Motor-Repa ... ~60_57.JPG

kdyz koupis jete auto, tak nevis, jak s tim kdo jezdil, menil olej, jak dlouho se jezdi s dolivanim oleje a dalsi faktory. ten motor se kazi, protoze se prehriva. tim padem trpi vse, co prijde do kontaktu s tim horkem. propalene pisty tady taky nebyly vyjimkou.

myslis, si, ze kdyz tu sadu nekdo proda za 260 euro, ze na tom vydelava desitky eur.

jo, me je to jedno. kazdy at si vymeni co chce, potom si muze nadavat jen sam sobe, ze to bude delat znovu.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
RedZero
Příspěvky: 18
Registrován: úte 01 led 2013, 22:38
Bydliště: Praha

Příspěvek od RedZero »

Ano pokud někdo kupuje sadu, tak to chápu.

Nevím jak kdo s autem jezdil, ale pokud ot rozděláš tak vidíš v jakém jsou písty stavu jestli podfukují a jestli je válec šišatej. Pokud je píst propálenej, tak je jasný, že ho vyměním.

Nikomu nevnucuju, že se písty nemají měnit, jen mě zajímalo jestli je k tomu nějaké opodstatnění, když všude kde čtu ( mimo toto forum ) tak písty nikdo nemění a raději mění rozvody, vodní pumpu a maznice, o kterých se zase zde napíše. Tak jen zjištuji ;-)
Smart ForTwo 2003
Odpovědět