el. zapojeni aktuatoru

Řešení problémů převodovky, spojky, řazení
Odpovědět
cerva
Příspěvky: 1
Registrován: pát 05 úno 2016, 20:35

el. zapojeni aktuatoru

Příspěvek od cerva » pát 05 úno 2016, 22:09

Zdravim, nemá někdo el. schema zapojeni aktuatoru? v dílenské příručce jsem ho nenačel. Dekuji

Uživatelský avatar
mazby
Příspěvky: 9
Registrován: ned 23 říj 2016, 09:20
Bydliště: Brno

Re: el. zapojeni aktuatoru

Příspěvek od mazby » ned 08 říj 2017, 12:48

Asi je na odpověď trochu pozdě, ale nevadí.
Při letošním rozebírání aktuátoru jsem (zrakem a měřením) zjistil toto zapojení vývodů na konektoru:

1 - minus pól napájení snímače
2 - první výstup snímače (obdélníkový průběh)
3 - plus pól napájení pohybového motoru
4 - druhý výstup snímače (obdélníkový průběh)
5 - plus pól napájení snímače (5 V)
6 - minus pól napájení pohybového motoru

Obdélníky na výstupech snímače jsou navzájem fázově posunuté, ŘJ z toho pozná, kterým směrem
se motor otáčí a čítáním impulsů zjišťuje aktuální polohu pohybové tyčky.
Pohybový motor není ani jedním pólem spojený s kostrou vozidla, protože ŘJ jej podle požadovaného směru otáčení
přes můstek střídavě připojuje k napájení.
Fortwo 450, 0,8 cdi, r.v. 2005

pyroman712
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 10 zář 2020, 15:22

Re: el. zapojeni aktuatoru

Příspěvek od pyroman712 » pon 14 zář 2020, 17:28

Zdravim, mal by som otazku, ked ho odpojim nevyseretuje sa ? dalsia otazka, mam tusim povodny aktuator este zalozeny, je nitovany a ked som ho chcel rozobrat a dokladne vycistit zistil som ze to nejde, daju sa nity odvrtat a nahradit napr. beznymi sraubami ? vdaka
Smart city coupe 0.8 cdi 2001 220 000 km

Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3214
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: el. zapojeni aktuatoru

Příspěvek od JBC » pon 14 zář 2020, 17:37

Aktuátor nemá přímo na sobě řídící jednotku, takže na něm není co k resetování. Řídí ho řídící jednotka motoru a ta se nevynuluje úplně - pokud je v ní dočasná chyba, tak se asi smaže, ale nastavení třecího bodu aktuátoru se nesmaže.
Ano, nýty se dají odvrtat a nahradit šroubky. Návody určitě najdeš třeba na fq101.co.uk, třeba tady: http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo-450/gearbox nebo někde na youtube.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade

pyroman712
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 10 zář 2020, 15:22

Re: el. zapojeni aktuatoru

Příspěvek od pyroman712 » pát 18 zář 2020, 08:59

ahojte, idem objednat novy aktuator a moja otazka je, je to natolko inteligentne ze sa to nauci samo ako pisu po tych 200km cca alebo je s tym extra problem a vyzaduje si to dodatocne kodovanie v servise ? vdaka
Smart city coupe 0.8 cdi 2001 220 000 km

Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3214
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: el. zapojeni aktuatoru

Příspěvek od JBC » pát 18 zář 2020, 13:42

NEnaučí se to samo! Často to ale není potřeba, pokud se nový aktuátor podaří umístit plus mínus na stejné místo. Pokud se aktuátor namontuje a auto např. při rozjíždění cuká (zabere, vypne, zabere, vypne), tak je potřeba opravdu diagnostikou nastavit (samoučení, ale pod dohledem diagnostiky) třecí bod spojky.
Pro montáž aktuátoru jsou dvě teorite - podle FQ101.co.uk se má aktuátor zasunout úplně do spojky, pustit, aktuátor se sám o kousek vrátí, ještě ho o 1 mm vytáhnout ven za spojky a utáhnout šrouby. Podle Evilution.co.uk se má aktuátor zatlačovat do spojky silou 50 N (asi 5 kg), pak utáhnout šrouby a pak diagnostika (https://tinyurl.com/y2btcvyz). Mám spojky nastavené oběma způsoby, obě jezdí normálně, takž rozdíl se asi projeví v opotřebení ložiska a pacek na přítlačném kotouči.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade

Odpovědět