el. zapojeni aktuatoru
el. zapojeni aktuatoru
Zdravim, nemá někdo el. schema zapojeni aktuatoru? v dílenské příručce jsem ho nenačel. Dekuji
Re: el. zapojeni aktuatoru
Asi je na odpověď trochu pozdě, ale nevadí.
Při letošním rozebírání aktuátoru jsem (zrakem a měřením) zjistil toto zapojení vývodů na konektoru:
1 - minus pól napájení snímače
2 - první výstup snímače (obdélníkový průběh)
3 - plus pól napájení pohybového motoru
4 - druhý výstup snímače (obdélníkový průběh)
5 - plus pól napájení snímače (5 V)
6 - minus pól napájení pohybového motoru
Obdélníky na výstupech snímače jsou navzájem fázově posunuté, ŘJ z toho pozná, kterým směrem
se motor otáčí a čítáním impulsů zjišťuje aktuální polohu pohybové tyčky.
Pohybový motor není ani jedním pólem spojený s kostrou vozidla, protože ŘJ jej podle požadovaného směru otáčení
přes můstek střídavě připojuje k napájení.
Při letošním rozebírání aktuátoru jsem (zrakem a měřením) zjistil toto zapojení vývodů na konektoru:
1 - minus pól napájení snímače
2 - první výstup snímače (obdélníkový průběh)
3 - plus pól napájení pohybového motoru
4 - druhý výstup snímače (obdélníkový průběh)
5 - plus pól napájení snímače (5 V)
6 - minus pól napájení pohybového motoru
Obdélníky na výstupech snímače jsou navzájem fázově posunuté, ŘJ z toho pozná, kterým směrem
se motor otáčí a čítáním impulsů zjišťuje aktuální polohu pohybové tyčky.
Pohybový motor není ani jedním pólem spojený s kostrou vozidla, protože ŘJ jej podle požadovaného směru otáčení
přes můstek střídavě připojuje k napájení.
Fortwo 450, 0,8 cdi, r.v. 2005
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv 10 zář 2020, 15:22
Re: el. zapojeni aktuatoru
Zdravim, mal by som otazku, ked ho odpojim nevyseretuje sa ? dalsia otazka, mam tusim povodny aktuator este zalozeny, je nitovany a ked som ho chcel rozobrat a dokladne vycistit zistil som ze to nejde, daju sa nity odvrtat a nahradit napr. beznymi sraubami ? vdaka
Smart city coupe 0.8 cdi 2001 220 000 km
Re: el. zapojeni aktuatoru
Aktuátor nemá přímo na sobě řídící jednotku, takže na něm není co k resetování. Řídí ho řídící jednotka motoru a ta se nevynuluje úplně - pokud je v ní dočasná chyba, tak se asi smaže, ale nastavení třecího bodu aktuátoru se nesmaže.
Ano, nýty se dají odvrtat a nahradit šroubky. Návody určitě najdeš třeba na fq101.co.uk, třeba tady: http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo-450/gearbox nebo někde na youtube.
Ano, nýty se dají odvrtat a nahradit šroubky. Návody určitě najdeš třeba na fq101.co.uk, třeba tady: http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo-450/gearbox nebo někde na youtube.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv 10 zář 2020, 15:22
Re: el. zapojeni aktuatoru
ahojte, idem objednat novy aktuator a moja otazka je, je to natolko inteligentne ze sa to nauci samo ako pisu po tych 200km cca alebo je s tym extra problem a vyzaduje si to dodatocne kodovanie v servise ? vdaka
Smart city coupe 0.8 cdi 2001 220 000 km
Re: el. zapojeni aktuatoru
NEnaučí se to samo! Často to ale není potřeba, pokud se nový aktuátor podaří umístit plus mínus na stejné místo. Pokud se aktuátor namontuje a auto např. při rozjíždění cuká (zabere, vypne, zabere, vypne), tak je potřeba opravdu diagnostikou nastavit (samoučení, ale pod dohledem diagnostiky) třecí bod spojky.
Pro montáž aktuátoru jsou dvě teorite - podle FQ101.co.uk se má aktuátor zasunout úplně do spojky, pustit, aktuátor se sám o kousek vrátí, ještě ho o 1 mm vytáhnout ven za spojky a utáhnout šrouby. Podle Evilution.co.uk se má aktuátor zatlačovat do spojky silou 50 N (asi 5 kg), pak utáhnout šrouby a pak diagnostika (https://tinyurl.com/y2btcvyz). Mám spojky nastavené oběma způsoby, obě jezdí normálně, takž rozdíl se asi projeví v opotřebení ložiska a pacek na přítlačném kotouči.
Pro montáž aktuátoru jsou dvě teorite - podle FQ101.co.uk se má aktuátor zasunout úplně do spojky, pustit, aktuátor se sám o kousek vrátí, ještě ho o 1 mm vytáhnout ven za spojky a utáhnout šrouby. Podle Evilution.co.uk se má aktuátor zatlačovat do spojky silou 50 N (asi 5 kg), pak utáhnout šrouby a pak diagnostika (https://tinyurl.com/y2btcvyz). Mám spojky nastavené oběma způsoby, obě jezdí normálně, takž rozdíl se asi projeví v opotřebení ložiska a pacek na přítlačném kotouči.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv 10 zář 2020, 15:22
Re: el. zapojeni aktuatoru
Nooooo dnes som skusal BOSCH diagnostiku original, v tej som nemal sancu najst to ucenie aktuatoru.....potom este delphi, tam pre smart 450 ponuka ucenia prevodovky nieje, iba pre 451. V piatok idem za mechanikom a ten to snad da......
Smart city coupe 0.8 cdi 2001 220 000 km
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv 10 zář 2020, 15:22
Re: el. zapojeni aktuatoru
Z uplneho stredu slovenska, ako pozeram tak 7h cesty od teba 

Smart city coupe 0.8 cdi 2001 220 000 km
Re: el. zapojeni aktuatoru
Tak tam Ti nikoho s diagnostikou neporadím, tak daleko zdejší zkušenosti nesahají. Zkus se zeptat na www.smartcars.club nebo na Facebooku, myslím, že skupina se jmenuje stejně.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade