výměna spojky cdi

Řešení problémů převodovky, spojky, řazení
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Tohodle co znám , je taky takovej poloviční bezďák, takže bezďáci VS SmartAutoclub vyrovnáno :lol:
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Zeduaz

Příspěvek od Zeduaz »

Mám najeto přes 128 tis. km a spojka zatím zabírá slušně... jen občas při delších záběrech malinko vibruje, ale to bych zatím neřešil... zajímá mě otázka spíše, že si převodovka nemůže občas vybrat a pak se najednou rozhodne a s přidaným plynem to docela škubne jak se asi snaží situaci rychle zachránit a pustí najednou spojku... nemáte s tím někdo zkušenost?

ps: to špatné vybírání převod. stupně probíhá hlavně při pomalejších průjezdech kruhovými objezdy a nebo v serpentýnách-tam se tomu nemůžu nikdy vyhnout... na kruháči se to stává opravdu proti tomu jen sporadicky...
Uživatelský avatar
panzer.dragon
Příspěvky: 299
Registrován: sob 25 čer 2011, 00:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od panzer.dragon »

stává se mi to taky, respektive stalo se mi to asi třikrát že to najednou škublo na kruháku a narvalo tam rychlost, pravda že po výměně převodovýho oleje se to ještě nestalo ani jednou ale tak trochu tomu pomáham že nepřidávam plyn na kruháku a občas i podřadim před nim sám a pěkne si to dam na dvojku kterou se to nesnaží přeřadit a za kruhákem už si tam dam trojku
0.8 cdi, 2001
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

to co se vam deje souvisi s tim, ze nemate nohu na plynu v klidu, ale pridavate a ubirate. ridici jednotka potom nevi, co ma zaradit. mne se to deje pri pribrzdeni pred krizovatkou a ptoom snaze ji projet. dodnes sem si na to bohuzel nezvykl. je na to jediny "lek" pouzivat manualni razeni a dopredu si dat takovou rychlost, ktera je pro prujezd tim mistem idealni. ja mivam takovy problem jeste i pri prejezdu pres prahy. kdyz si nedam rucne dvojku, tak na neho vjizdim na 3 a potom radi a radi a konci na 1, kdy uz za mnou nervozni dalsi auto nevi, co se deje. proto je casto lepsi pouzivat manualni razeni nez se spolehat na automat.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Zeduaz

Příspěvek od Zeduaz »

Ano s tím naprosto souhlasím, kolikrát už sem si raději řadil sám, protože to bylo rychlejší a jistější - hlavně vyjíždění vysokého krátkého kopečku a ta noha na kruháčích mi opravdu cestuje během řazení dolů, takže už je mi to jasný... asi si budu pomalinku zvykat řadit sám, protože mi to přijde i kolikrát šetrnější pro motor... na dálku je to zbytečný, ale po městě když není ucpáno tal si myslím asi lepší varianta... díky moc z rady a objasnění :-)
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

nemas zac. novacky radi poucime, aby byli s autama spokojeni a nepomlouvali je :wink:
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Máte recht. Sice nemám "automat" , ale ze začátku jsem dělal tu chybu , že jsem si podřadil např. před výjezdem z kruháku a přidal do toho plyn, tak to škublo. Proto jak říkáte , je dobrý si podřadit mírně s předstihem, podle toho jak je váš systém řazení schopný přeřadit a po přeřazení jít na plyn. Je to naprosto plynulý a šetrný.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Dejvaval
Příspěvky: 365
Registrován: pát 20 kvě 2011, 21:59
Bydliště: Mělník-Vehlovice / Praha-Radotin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dejvaval »

Je to asi jedina vec ktera me :evil:
Taky v nekterych situacich radim rucne, ale pak zjistim ze mi to chybi a uzivam si razeni, vsem ujizdim a spotreba leze nahoru :D
Takze v ramci uspor jezdim na automat a obcas to skubne.
Je fakt, ze diky vahani prevodovky na krizovatkach si obcas o me ridici kolem obcas musi myslet veci :roll:
Smart ForTwo 600ccm 40kW rv.1999 černobílý, 1.GO motoru ve 148.000km
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic.php?t=3386
vendys

Příspěvek od vendys »

Ja už přešel komplet na manuální řazení a doporučuju všem. Řídící jednotka prostě nemůže vědět, kudy člověk zrovna jede a co bude za chvíli za kopec nebo zatáčku. Pak jsou z toho zbytečný zmatky, škubance atd...
Automat zapínám jenom ve složitých dopravních situacích nebo někde, kde to neznám a do poslední chvíle nevím, kam to "střihnu" na křižovatce :D
Taky jsem si tuhle koupil zmrzku do auta a pak je fajn zapnout Áčko. 8)
Uživatelský avatar
Dejvaval
Příspěvky: 365
Registrován: pát 20 kvě 2011, 21:59
Bydliště: Mělník-Vehlovice / Praha-Radotin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dejvaval »

Naopak ve slozitych dopravnich situacich jsem prepnut na manual, pripraveny ihned vyrazit :twisted:
Smart ForTwo 600ccm 40kW rv.1999 černobílý, 1.GO motoru ve 148.000km
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic.php?t=3386
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

:lol:
kdyz je klid, tak se radi automaticky, kdyz je tuseni, ze bude automat zmatkovat, tak radit rucne.

neni to logicke :?:
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Dejvaval
Příspěvky: 365
Registrován: pát 20 kvě 2011, 21:59
Bydliště: Mělník-Vehlovice / Praha-Radotin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dejvaval »

...no jisteee... :lol:
Smart ForTwo 600ccm 40kW rv.1999 černobílý, 1.GO motoru ve 148.000km
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic.php?t=3386
vendys

Příspěvek od vendys »

Jeje :oops: tak ja to mam obracene. Kdyz je klid tak si hraju s razenim a uzivam si to. Kdyz musim cumet na kybl znacek, aut a chodcu, prechazim na automat, abych na razeni nemusel myslet.
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Zeduaz píše:Mám najeto přes 128 tis. km a spojka zatím zabírá slušně... jen občas při delších záběrech malinko vibruje,
To vibrovani je pomalu uhnivajici rameno spojky. Ja jsem s tim jezdil v pohode 2 roky, pak uhnilo uplne.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Zeduaz

Příspěvek od Zeduaz »

Pajiku tak to si me velice potesil :-) kazdopadne ty vibrace jsou tak male jeste ze by je mozna ani bezny uzivatel nepoznal... ;-)
Odpovědět