Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Do Českého ráje cesta smartová je! 2024
jednodenní výlet za krásami Českého ráje se uskuteční v sobotu 8. 6. 2024
Více informací ZDE!
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mám najeto přes 128 tis. km a spojka zatím zabírá slušně... jen občas při delších záběrech malinko vibruje, ale to bych zatím neřešil... zajímá mě otázka spíše, že si převodovka nemůže občas vybrat a pak se najednou rozhodne a s přidaným plynem to docela škubne jak se asi snaží situaci rychle zachránit a pustí najednou spojku... nemáte s tím někdo zkušenost?
ps: to špatné vybírání převod. stupně probíhá hlavně při pomalejších průjezdech kruhovými objezdy a nebo v serpentýnách-tam se tomu nemůžu nikdy vyhnout... na kruháči se to stává opravdu proti tomu jen sporadicky...
stává se mi to taky, respektive stalo se mi to asi třikrát že to najednou škublo na kruháku a narvalo tam rychlost, pravda že po výměně převodovýho oleje se to ještě nestalo ani jednou ale tak trochu tomu pomáham že nepřidávam plyn na kruháku a občas i podřadim před nim sám a pěkne si to dam na dvojku kterou se to nesnaží přeřadit a za kruhákem už si tam dam trojku
to co se vam deje souvisi s tim, ze nemate nohu na plynu v klidu, ale pridavate a ubirate. ridici jednotka potom nevi, co ma zaradit. mne se to deje pri pribrzdeni pred krizovatkou a ptoom snaze ji projet. dodnes sem si na to bohuzel nezvykl. je na to jediny "lek" pouzivat manualni razeni a dopredu si dat takovou rychlost, ktera je pro prujezd tim mistem idealni. ja mivam takovy problem jeste i pri prejezdu pres prahy. kdyz si nedam rucne dvojku, tak na neho vjizdim na 3 a potom radi a radi a konci na 1, kdy uz za mnou nervozni dalsi auto nevi, co se deje. proto je casto lepsi pouzivat manualni razeni nez se spolehat na automat.
SMART MC01 0,8 CDI Pure 2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km) http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279SCHVÁLENO !!!
Ano s tím naprosto souhlasím, kolikrát už sem si raději řadil sám, protože to bylo rychlejší a jistější - hlavně vyjíždění vysokého krátkého kopečku a ta noha na kruháčích mi opravdu cestuje během řazení dolů, takže už je mi to jasný... asi si budu pomalinku zvykat řadit sám, protože mi to přijde i kolikrát šetrnější pro motor... na dálku je to zbytečný, ale po městě když není ucpáno tal si myslím asi lepší varianta... díky moc z rady a objasnění
Máte recht. Sice nemám "automat" , ale ze začátku jsem dělal tu chybu , že jsem si podřadil např. před výjezdem z kruháku a přidal do toho plyn, tak to škublo. Proto jak říkáte , je dobrý si podřadit mírně s předstihem, podle toho jak je váš systém řazení schopný přeřadit a po přeřazení jít na plyn. Je to naprosto plynulý a šetrný.
Je to asi jedina vec ktera me
Taky v nekterych situacich radim rucne, ale pak zjistim ze mi to chybi a uzivam si razeni, vsem ujizdim a spotreba leze nahoru
Takze v ramci uspor jezdim na automat a obcas to skubne.
Je fakt, ze diky vahani prevodovky na krizovatkach si obcas o me ridici kolem obcas musi myslet veci
Ja už přešel komplet na manuální řazení a doporučuju všem. Řídící jednotka prostě nemůže vědět, kudy člověk zrovna jede a co bude za chvíli za kopec nebo zatáčku. Pak jsou z toho zbytečný zmatky, škubance atd...
Automat zapínám jenom ve složitých dopravních situacích nebo někde, kde to neznám a do poslední chvíle nevím, kam to "střihnu" na křižovatce
Taky jsem si tuhle koupil zmrzku do auta a pak je fajn zapnout Áčko.
Jeje tak ja to mam obracene. Kdyz je klid tak si hraju s razenim a uzivam si to. Kdyz musim cumet na kybl znacek, aut a chodcu, prechazim na automat, abych na razeni nemusel myslet.