Radenie rychlosti na volante

Řešení problémů převodovky, spojky, řazení
lmt

Radenie rychlosti na volante

Příspěvek od lmt »

Ahoj vsetci chcem si dorobit radenie rychlosti na volante namiesto hukacky ako sa to predava na smartkits. Nechcem to kupovat, ale urobit si to sam. Nemate nahodou niekto schemu zapojenia toho 12 pinoveho konektora do riadiacej paky? Aby som to nemusel zdlhavo merat :))))) mam smart F2 r.v. 99...nie automat.
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Řazení na místo houkačky ? Kde to mají, to by mohlo být zajímavé :)
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
lmt

Příspěvek od lmt »

tu :)

http://www.smartkits.net/catalog/produc ... ucts_id=29

ale uz to tu na fore niekde bolo
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

To vypadá šikovně , kdybys to dělal, pořádně to zdokumentuj :wink:
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
hoboj
Smart ACE
Příspěvky: 652
Registrován: úte 05 kvě 2009, 15:53
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od hoboj »

nejak se mi tam nezobrazuji obrazky, a co vam?
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Taky ne, ale chodilo to :?
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
lmt

Příspěvek od lmt »

takze obvod je hotovy ..uz len namontovat do auta....hned ako budem mat vysledky zverejnim....
hoboj
Smart ACE
Příspěvky: 652
Registrován: úte 05 kvě 2009, 15:53
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od hoboj »

lmt píše:takze obvod je hotovy ..uz len namontovat do auta....hned ako budem mat vysledky zverejnim....
Tak jak to dopadlo :D
ForTwo 450/2003 - 700ccm /Benzin + LPG / hlavne zimni provoz
ForTwo 453/2015 - 999ccm /Benzin (prozatim :) :) )
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2174
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Winterwolf »

Jsem asi slepý nebo unavený,ale nikde jsem nenašel jestli jste někdo už přidělával do Smartíka pádla pod volant.

Stačí mi jednotka a padla pod volant nebo co vše je k tomu potřeba :?:

Rychlost přeřazení se rovná rychlosti při "manuálním " módu :?:

Díky
Lukáš
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2174
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Winterwolf »

Tak jsem nasel a kaslu na to :?
pbxpbx

Příspěvek od pbxpbx »

Použitý 3-ramenný volant s pádly na eBay.de prodán za 400 éček :shock: Měl jsem zálusk, ale kousek pod 200 už jsem si ho nechal zajít. Prodávájící ho ke všemu prodával jako "defektní", protože si nebyl jist jeho funkčností.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 1044527154
tola
Příspěvky: 48
Registrován: stř 06 úno 2013, 08:52
Bydliště: Zásada
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tola »

Jak je vůbec zapojený řazení v řadičce. Slským rozumem předpokládám, že tam je jen spínač, který dostává impulsy od "nahoru / dolu" Tj dva spínače a do nich uká řadička.
Napadlo mě, že bych dal na volant mikrospínače a prostě natáhl prodloužení od těch spínaču v řadičce, teda pokud tam jsou a není tam nějaký elektronický masakr, jak se dá očekávat? :-)
For Two, 2001, 0,8CDI
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

ano, par lidi, si to tak udelalo.

radicku sem mel rozdelanou pred 3 rokama, z voziku ale ... nenastudoval sem ji :-(
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
mazby
Příspěvky: 11
Registrován: ned 23 říj 2016, 09:20
Bydliště: Brno

Re: Radenie rychlosti na volante

Příspěvek od mazby »

Zdravím,
první, co mě vadilo při koupi mé ojetiny bylo řazení.
Šátrat při manuálním řazení rukou po páce daleko od volantu mě u tohoto auta připadalo nepraktické.
A to proto, že od páky nevede žádné mechanické táhlo k převodovce ale jen dráty a není proto potřeba její polohu
přizpůsobovat pohonnému agregátu.
Pádla pod volantem se mě líbí ale nemám možnost doma povolit v ŘJ tuto funkci.
Tak jsem si udělal malou řadicí páčku pod volant (proč to dělat jednoduše, když to jde složitě).
Napřed bylo potřeba demontovat stávající řadicí páku. Se 4 šrouby s vnitřní hvězdou jsem udělal krátký proces.
Daly se povolit kleštěmi a posléze nahradit šrouby s inbus hlavou (přes díry, vyseknuté v koberci, se pak dá
celá páka kdykoliv odmontovat i bez pracného odstraňování koberce a sedadla).
Na konci řadicí tyčky je magnet, který se pohybuje nad plošným spojem s Hallovými snímači.
V každé poloze páky se nachází jeden tento snímač a přes tranzistor a ochranné obvody tak ŘJ získá informaci
o tom, co se po ní chce aby zařadila.
Reversní inženýring - honosné pojmenování nepříjemné činnosti, které následovala: zkoumáním osazeného plošného spoje
a měřením reakcí při přibližování magnetu ke snímačům zjistit chování zařízení a nakreslit schéma zapojení.
Podle toho pak navrhnout rozhraní pro připojení externí řadicí páčky.
Ze schématu je patrná snaha výrobce o minimalizaci průniku rušení ze sítě auta a ochrana prvků, připojených na dráty ven
před možným přepětím (ochranné odpory, zenerovy diody, kondenzátory).
Rozhraní jsem proto udělal galvanicky oddělené, přes optrony, připojené paralelně ke stávajícím Hallovým
snímačům.
Od tohoto rozhraní je přes konektor připojený kabel, vedoucí k pravé páčce u volantu.
Na kruhovou vypouklinu v plastu je přišroubovaný kulatý držák řadicí páčky. Otvorem v něm je protažen druhý
konec kabelu s konektorem. Páčka se do tohoto držáku přišroubuje 1 šroubem.
Řadicí páčku jsem vyfrézoval ze slitiny Al, jsou v ní dutiny pro ploš. spoj se součástkami a pro tlačítka.
Pro zachování spolehlivosti jsem také použil Hallovy snímače. Jsou tři. Pro střední polohu (1), pro nahoru (+) a dolů (-).
Jsou spínány výkyvnou páčkou s magnetem na konci. Páčka je uložena ve 2 valivých :D ložiskách, její střední poloha
je udržována dalšími 2 + 2 neodymovými magnety a koncové polohy jsou odhlučněny gumovými dorazy.
K vyřazení rychlosti (poloha N) a k přepnutí na (A) jsou použita mechanická tlačítka.
Zpátečku nelze od volantu zařadit, musí se použít původní páka.
K řazení lze používat obě páky, ne však současně. Ta nepoužívaná musí být v poloze (N).
Při jízdě držím volant a dle potřeby prstem vychýlím páčku nahoru nebo dolů. Za krátkou dobu jsem si na to tak zvykl,
že režim (A), natožpak původní páku už vůbec nepoužívám.

Pár fotek + schéma původní páky jsem dal na Rajče:

https://mazby.rajce.idnes.cz/Smart_450_razeni
Fortwo 450, 0,8 cdi, r.v. 2005
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2174
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Re: Radenie rychlosti na volante

Příspěvek od Winterwolf »

To muselo dát práce....

Mě osobně to nepřijde úplně praktické,ale pokud ti to vyhovuje tak *1*

Spíš bych se zaměřil na to jak zrychlit proces řazení aby to netrvalo tak dlouho viz slovo klasika
Odpovědět