3 proužky,neřadí a nestartuje.0.8 cdi

Řešení problémů převodovky, spojky, řazení
Jirka66

3 proužky,neřadí a nestartuje.0.8 cdi

Příspěvek od Jirka66 »

ahoj pánové. Potřeboval bych poradit jsem uplně v koncích. Koupil jsem nepojízdného smarta Fortwo o,8 cdi, r.v.2001 naj.160000KM. Otočím klíčkem na palubce se rozsvítí kontrolky a uprostřed 3 proužky. v motoru slyšim bzučet naftovou čerpadlo a pod sedačkou sepne asi žhavící felé a další relátka.Dále vyjede aktuator. To je vše co se stane. Po otočení klíčku do polohy 2(start) se nestane vůbec nic.Po vypnutí klíčku aktuator zustane vysunutej a sám se nevrátí. Jelikož mám jiného smarta už asi 8 let tak se v nich malinko!!! vyznám. Tak že Vyndané sedačky a koberce uplně suché.Zkontrolované všechny konektory Brzdový spínač,konektory pod sedačkou,aktuator,potenciometr zařazené rychlosti,motor řazení,čidlo nad motorem řazení ,oba konektory na řídící jadnotce,řadící páka atd. Ještě k tomu jsem všechny tyto věci postupně vyměnil z druhého pojízdného smarta. Na diagnostice zjištěna závada 1857 čidlo teploty převodového oleje zkrat na kostru. Na převodovce žádné čidlo nemám. Je to to nad tím motorem řazení? Já myslím že je to nějaké čidlo otáček. Jestli někoho něco napadne tak budu rád za každou radu.
kuher
Smart ACE
Příspěvky: 951
Registrován: čtv 09 črc 2009, 20:57
Bydliště: Č.Třebová

Příspěvek od kuher »

Toto téma už tu je, si to pročti. Jen krátce, pokud se rozsvítí už při pokusu o start, nejspíš bude závada na řadící páce, spínací skříňce, ale je tam nesčetně možností. Chtělo by to na diagnostiku.:roll:
Fortwo 0,8 cdi 2002
Jirka66

Příspěvek od Jirka66 »

Na diagnostice jsem byl. Hlásí pouze jednu závadu a to 1857. čidlo teploty převodového oleje. Podle mně tam žádné takové čidlo není. řadičku jsrm měl dvakrát rozebranou a nic jsem tam nenašel. Zkusím jí prohodit z toho druhýho auta. To je jediný co jsem neudělal. Pak uz zbejvá to jedině odtahnout na Chodov. Což mi je trochu proti srsti protože mám autoservis a 20 let nedělám nic jinýho než že opravuju auta. Holt bohužel Smart je něco jinýho než ostatní auta. A ještě něco, když rukou zmačknu startovací relé pod sedačkou řidiče,tak motor normálně točí. ale nechytne.
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

zkus alternator, jestli se toci :wink:

jinak ten senzor je tady
http://i385.photobucket.com/albums/oo29 ... Engine.jpg


ale prijde mne to spis jako blbost ...
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Jirka66

Příspěvek od Jirka66 »

Alternátor se točí. A ten obrázek jsem už taky viděl ale to čidlo tam není. A co jsem viděl tak ho tam nemá žádnej smart. Nebo takhle. Určitě ho nemá CDI a 600. Nevim jak 700. Ale jinak díky za snahu. Je mi divný ze mi bzučí naftový čerpadlo, cvaknou všechny relátka pod sedačkou svítěj všechny kontrolky a když chci startovat tak nic. a když ručně zmačknu to startovací relé tak mi motor normálně točí ale nechytne, A ještě mi je divný že když vyndám aktuator, ručně ho zamáčknu a vratim zpátky do auta, tak po zapnutí klíčku mi vyjede (což je doufám správně) a po vipnutí klíčku mi nezajede zpátky.
kuher
Smart ACE
Příspěvky: 951
Registrován: čtv 09 črc 2009, 20:57
Bydliště: Č.Třebová

Příspěvek od kuher »

Já si myslím, že actuátor by měl být zasunutý, až do doby, když dostane povel od řadičky a motorku voliče, že je natočen na požadovanou rychlost. Potom dojde k vypnutí spojky a zařazení. Tam máš v paměti nějakou chybu, proto ji vyhazuje na displey a tudíž, když nemáš N neutrál, nejde startovat. Bude tam podle mého závada v čidle rychlosti, nebo motorku voliče.
Fortwo 0,8 cdi 2002
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

neni to nahodou naopak?
ze je aktuator porad vystrceny (mimo to, kdyz se vypne motor a vytahne klicek) a jen kdyz se jede, tak se zastrci.

tri carky znamenaji neco kolem prevodovky.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
kuher
Smart ACE
Příspěvky: 951
Registrován: čtv 09 črc 2009, 20:57
Bydliště: Č.Třebová

Příspěvek od kuher »

To je má doměnka, já měl v pejdeli čidlo a motorek stavění, tak mi to také vyhazovalo chybu, nevěděl, co má zařadit. Po vypnutí a opětovném zapnutí, dokud nenaskočil N, tak nešlo nahodit. Někdy to trvalo i déle, než naskočil neutrál.
Fortwo 0,8 cdi 2002
Jirka66

Příspěvek od Jirka66 »

Jenom že já jsem všechno postupně měnil z fungujícího auta jak čidlo rychlosti tak motorek řazení i aktuator a celou tu jednotku s těma relátkama pod sedačkou.Já spíš pořád nechápu proč mi to furt hlásí závadu 1857 čidlo teploty oleje přev. když tam žádný neni. To už jsem zjistil dělalo se to do r.v. 2000 pak už ne.Já snad ještě zkusim přehodit celou tu řadičku. To je poslední možnost. Ještě jsem teda zjistil že mám prasklé oba zadní kroužky ABS. Na evilution.uk teda píšou že by to mohlo mít souvislost ale to mi připadá jako úplná hovadina.
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

krouzky se ti projevi pri jizde. ale ty nemuzes nastartovat.
no ... asi bych zacal uvazovat o zavade v elektroinstalaci - nejaky zoxidovany (preruseny) kabel. co ty na to?
mas toho uz hodne nastudovaneho. kdyz ten snimac prestali davat (maji pravdu, ze je zbytecny), zrusili i ten drat co k nemu vedl nebo ho tam nechali?
a ... pojistka to urcite nebude, ze?

jeste dotaz: kdyz kvedlas radici pakou, tak se neco deje? jakoze jestli radi na miste. zpatecka - neutral - 1, 2 a zase zpatky. zkus pres diagnostiku nastavit aktuator, jestli to pujde a potom udelat test razeni prevodovky. to si prevodovka sklada jednu rychlost za druhou navrch a dule. tak zkusit. jestli se to podari. a jestli bez chyb.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Jirka66

Příspěvek od Jirka66 »

Ten drát zrušili ten tam neni. Kabely rozpletené a zkontrolované. 5adička vůbec nereaguje akorát při R se rozsvítí vzadu zpátečka. Ale já už asi tuším co s tím je. Zjistil jsem že v autě je udělanej čip od firmy SW EXCLUSIVE. V motoru ja nálepka,je tam tachometr né do 140 ale do 200km/h a v německém techničáku zapsané zvýšení výkonu na 40KW. Na německém smartforu jsem se dočet že nějakej fešák z německa má ten samej problém taky mu to hlásí chybu 1857 to čidlo a taky tam má ten čip. Ten čip se montuje od r.v.1999 takže je asi upravenej na starý softwer kde ještě bylo to čilo na převodovce. Proto to asi hlásí ty hovadiny. Prosim tě já si to jenom myslim nechci vás tady krmit nějakejma blbostma. Tak že si myslím že jediný co zbývá je vysrat se na nějakej čip a zkusit tam nahrát orig. softwer. Jestli to vůbec půjde. Co si o tom myslíte chlapci.? Budu vděčnej za každej názor nebo nápad.
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

jako jo. prehrat se to da, ale je to skoda. cena cipovani od nejakych 5000,- a ten vykon je tam poznat hlavne na krouticim momentu, kdy to auto skutecne tahne oproti linemu cdi, kdy do tahleho kopce na 5 90 a nezrychluje.
napis do sw exkluzive a napis jim, ze mas auto cipnute od nich a hlasi to tuto chybu. ze jsi zjistil, ze je to minimalne druhy pripad, tak co s tim mas delat. treba ti poradi co a jak.
v podstate potrebujes upgrade na noversi verzi sw.

neni to o otravovani. uz te asi stvu, ze reaguju jen ja. jenomze tu takovych lidi moc neni a kdo to zna, tak ma servis a taji si to pro sebe.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Jirka66

Příspěvek od Jirka66 »

Naopak já jsem rád že aspon někdo komunikuje. Tak by to mělo bejt od toho ty fora jsou. Je to škoda to určitě ale psát do ty firmy to by bylo na hodně dlouho. Já to zkusim ještě jednou do toho T SERVISU a uvidím. Oni uměj velký věci. Když jim řeknu že je tam ten čip tak si s tím třeba nějak poraděj. Včera večer jsem k tomu přišel otočil jsem klíčkem rukou jsem zmáčknul to startovací relé pod sedačkou a to auto na cvrnknutí chytlo a běželo. No nic pak dám vědět jak to dopadlo.
hoboj
Smart ACE
Příspěvky: 652
Registrován: úte 05 kvě 2009, 15:53
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od hoboj »

http://www.evilution.co.uk/index.php?id=495

posledni na strance, podle toho ho maji i 6ti stovky
ForTwo 450/2003 - 700ccm /Benzin + LPG / hlavne zimni provoz
ForTwo 453/2015 - 999ccm /Benzin (prozatim :) :) )
Jirka66

Příspěvek od Jirka66 »

To maj, ale pouze do roku výroby 2000.
Odpovědět