Stránka 1 z 2

Nová spojka, ale cuká.

Napsal: sob 29 bře 2014, 12:59
od Vladka
Zdravím všechy mám Smart ForTwo 0.8 CDI najeto 140 tis Km. Dostal jsem se do stádia kdy i já jsem musel nechat vyměnit spojku. Auto bylo 2 týdny v servise, dneska jsem ho vyzvedával s tím že je vše v pořádku a že vše funguje. Problém je hned na záčátku kdy chci vyjet z křižovatky tak auto strašně škubne, před výměnou se normálně hladce rozjel. Rychlosti 1,2,3 velice s autem škubou 4,5,6 už to tak hrozné není. Co bylo dělané: výměna spojky (spojková sada, seřízení manualně a poté na diagnostice) a výměna aktuatoru za jiný použitý. Jo a na palubce mi svítí trojúhelník ale diagnostika nic neukazuje.

Jsem už z toho na nervy prosím nevíte čím by to mohlo být. Díky moc všem

Napsal: sob 29 bře 2014, 15:47
od Winterwolf
Takhle se mi to chovalo také když jsem měl několik hodin odpojenou baterku,ale po cca 200km si to sedlo a bylo to o5 ok. Pravda, trojúhelník mi nesvítil.

..

Napsal: sob 29 bře 2014, 18:14
od Vladka
Ještě jsem zapoměl taky musím několikrát klepnout po klíčku aby mi nastartoval, chová se jakoby měl zařazeno A, nebo R . Po několika pokusech nakonec naskočí.

Napsal: sob 29 bře 2014, 18:46
od Markéta
Pod sedadlem řidiče jsou relátka - jsou buď špatný, nebo jen špatně nasazený. Může to být i utřepaný káblík ve svazku drátů. Je potřeba to všechno zkontrolovat 8)

Napsal: sob 29 bře 2014, 19:41
od JBC
Vrátil bych to zpátky do servisu.

Napsal: sob 29 bře 2014, 21:16
od panzer.dragon
JBC píše:Vrátil bych to zpátky do servisu.
taky bych to udělal, mě když vyměnili spojku tak to byla balada po výměně, hladký rozjdezdy, žádný škubání atd

...

Napsal: sob 29 bře 2014, 21:45
od Vladka
Nebo do jineho. v tomto servisu uz to bylo vraceno jednou. je to trochu lepsi ale porad to dela. tzn. jiny servis. Já jen jestli nevíte čím by to mohlo být...

Napsal: sob 29 bře 2014, 21:56
od Jindřich
V jakém servise si to měl, doufám, že specializovaný, kde někdo SMART umí.
To, že ti to mechanicky nastavili a pak upravili na diagnostice si zjistil jak ???Protože jestli ti to takhle někdo udělal, a udělal to správně, pak by to nemělo cukat. Proč ti měnili ten aktuátor, to je mi právě divný, vypadá to, že tvoje diagnostika se moc nesnáší s tím cizím "transplantovaným " aktuátorem.
Taky říkám - šup zpátky do servisu.Jinak si s tím můžeš pohrát sám, ale musíš vědět jak !!??
Ten klíček -nevím , jak s tím může souviset, řekl bych , že nijak, bůh ví, co ti tam ještě udělali.

.

Napsal: sob 29 bře 2014, 22:29
od Vladka
Nic proti servisu nemám. Už dlouhé roky tam necháváme spravovat auta co máme a měli jsme. Ale na tento typ auta jsou asi krátcí... Máte nějaké doporučení ohledně servisu na tento problém Ostrava, Opava, nebo někde jinde ?

Napsal: sob 29 bře 2014, 22:48
od Jindřich
Mohl by jsi ke GREGOVI do Ostravy, nepíšeš, proč ti měnili ten aktuátor ????? *posádka*

Napsal: sob 29 bře 2014, 23:17
od Vladka
první podezření na špatnost tohoto dílu. Mám tam nejdříve zkusit nahodit ten starý.?

Napsal: ned 30 bře 2014, 04:55
od hoboj
asi bych jeste zkusil vymenit olej v prevodovce, doporucil bych Valvoline May AFT cena do 300 (asi 1,4L) je to olej do "vybehanych prevodovek"
Uz jsem zazil ze auto blblo a diagnostika nahlasila chybu spojky a bylo to jen tim olejem.

nezda se mi ze pri sviticim trojuhelniku diagnostika nic neukazuje - jedna se o Mercedes diagnostiku nebo nejakou universalni? tou universalni by ale zase neslo tu spojku (nastaveni treciho bodu) nastavit.

ze by si originalni diagnostika nerozumela s nejakym dilem mi pripada jako nesmysl - teda pokud je funkcni

Napsal: ned 30 bře 2014, 11:01
od xlukas.cz
jo jo, davate auta co servisu, ktere na ne nejsou specializovani. trvate si na svem, ze je to auto jako kazde jine a potom se divite, ze vam to nefunguje a nevite si rady :wink: :?
kdyz vam doporucujeme specializovane smarti servisy, tak nad tim ohrnujete nos, ze jsou daleko. ale nestalo by vam to za to met auto opravene a bezproblemu pojizdne?

Napsal: ned 30 bře 2014, 21:42
od Jindřich
Zkus vrátit ten starý aktuátor, musíš ho posunout tak ,
aby se skoro dotýkal ramena spojkového ložiska, lepší je nějaká minimezera, utáhni a pak to vyzkoušej.Když se dává jiný aktuátor, musí se nechat řídící jednotka v tvém autě, aby si ho tzv" očuchala" .T o umí diagnostika Mercedes Star 3, pokud ji ten tvůj autoservis má, nebo to uděláš tak, že po namontování jiného aktuátoru tak, jak jsem ho popsal, zvedneš auto na špalky (obě zadní kola) tak aby se mohli otáčet.
Nastartuješ zařadíš 1 a přidáš plyn, jako by jsi se rozjížděl a pak zhruba 10 x řadíš mezi 1 a 2 a zpátky. Pak to chcípneš a jedeš vyzkoušet- samozřejmě to sundáš z těch špalků.Řídící jednotka potřebuje najít počáteční bod, koncový bod a v podstatě křivku posunu toho táhla,co je zastrčený v převodovce a rozevírá a zavírá oba přítlačné talíře, co svírají spojkovou lamelu.
Teď to už nedělej, nech to na ráno. *VV* *VV* *VV*

Napsal: čtv 03 dub 2014, 11:49
od Jindřich
Asi zase jeden, co se už nikdy neozve!!! 8EX