Potíže s rozjezdem po zastavení

Řešení problémů převodovky, spojky, řazení
Uživatelský avatar
radeck
Příspěvky: 37
Registrován: pát 14 bře 2014, 13:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od radeck »

Tak dnes rano som siel do Mercedesu a na velke prekvapenie auto fungovalo uplne bez problemov. Kontrolka motoru ale svietila stale. Po diagnostike je vysledok VADNY AKTUATOR. Chybu zmazali, takze teraz nic nesvieti a auto chodi, ale vraj ten aktuator treba vymenit.
Je to mozne, aby sa to zrazu samo opravilo? Nebude to skor nieco ine? Napadlo ma, ze v ten den ked to zacalo blbnut bol velky lejak, tak ci nemohla ta voda nieco sposobit. Kable okolo aktuatoru mechanik pozrel na zdvihaku a vraj su v poriadku, ale bolo to len tak narychlo. Jednoznacne mi tvrdil, ze to je ten aktuator a po vymene bude vsetko OK. Co si o tom myslite?
Smart ForTwo 2002, 0.6/40kW, GO by Greg
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

No, už ti to přeci psala Markéta, jestli ti nenateklo pod sedačku, kde jsou relátka, teď to vidím jako pravděpodobný, nějaká závada v elektrice to bude, nedovedu si představit, že se aktuátor mechanicky rozbije tak, že jednou funguje a podruhý ne. UŸ vidím jak mechanik kouká zespodu na aktuátor a vidí, že je tam všechno v pořádku, četl si, co psal JBC, co musel udělat např.s konektorama, že je někde špatný dotek, to nemůže poznat sebelepší mechanik ani od Mercedesu. :D
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
marko583
Smart ACE
Příspěvky: 508
Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marko583 »

aktuator je mechanicka zalezitost ovladana elektricky... ak raz ide, a inkoedy nie, nemoze byt chyba v nom. 90% chyb pri radeni su vadne cidla, alebo kabelaz.

ale paci sa mi obchodnicky pristup, ze treba vymenit najdrahsiu vec celku... a ked sa zavada nevyriesi, budu hladat chyby v elektrike?
Smart Roadster Coupe 2003 - ano, je to tak, pokorili sme 230.000 km. povodny motor, prevodovka a dokonca aj aktuator... Akurat spojka sa odporucala do vecnych lovist pri 210.000 km a 10 rokoch prevadzky. A odisiel uz aj starter, ci alternator a preventivne je tam aj nove turbo.
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde :-)))
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...

Kto brzdi, prehrava...
Uživatelský avatar
radeck
Příspěvky: 37
Registrován: pát 14 bře 2014, 13:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od radeck »

No ved prave to sa mi nezdalo. Ak by bol zly aktuator, asi by sa len tak sam od seba nespravil. Neviem, ale nerad by som vyhodil 300-400 eur a potom zistil, ze zbytocne. Asi musim pockat kym zas bude nejaky lejak, ci sa to zopakuje. Ta elektrika mi vychadza najlogickejsie. Kolegyni tak na Peugeote tiez pri dazdi samo zatvaralo a otvaralo el. okna.
Inak, moze sa s tym autom teraz chodit akoby nic, alebo sa riskuje nejake poskodenie niecoho? V autach som fakt uplny laik, viem akurat soferovat a natankovat :D
Smart ForTwo 2002, 0.6/40kW, GO by Greg
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

dukladne si prostuduj tyto temata
http://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtop ... ht=silikon
http://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=576

a sahni si pod koberce ridice a spolujezdce jestli tam nemas mokro.

pokud mas u ridice mokro, tak si jeste navic koledujes o to, ze ti to prestane radit a budes muset vymenit i brzdovy spinac, ktery funguje pro elektroniku jako spojka :wink:
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
radeck
Příspěvky: 37
Registrován: pát 14 bře 2014, 13:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od radeck »

Dik za linky, nastudoval som. Hned to aj skontrolujem. Ked som to tak cital spomenul som si, ze po kupe som nasiel mokro na kryte motora a na spodnej strane koberca v kufri. To bolo ale auto po tepovani, tak som myslel ze to tam len nestihlo preschnut. Nakoniec to asi fakt bude to zatekanie.
Smart ForTwo 2002, 0.6/40kW, GO by Greg
Uživatelský avatar
radeck
Příspěvky: 37
Registrován: pát 14 bře 2014, 13:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od radeck »

Tak som to vcera pozeral, ale nikde ani stopa po vode. V kufri, pod sedackami aj pod nohami sucho.
Akurat pod kobercom na mieste vodica som nasiel zlozene nemecke noviny. Lave zadne plastove okienko je uz pretesnene silikonom od predchadzajuceho majitela.
Je mozne, ze by to uz behom tyzdna co stalo v garazi komplet preschlo? Teploty neboli nic moc.
Smart ForTwo 2002, 0.6/40kW, GO by Greg
Uživatelský avatar
marko583
Smart ACE
Příspěvky: 508
Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marko583 »

pozri si konektory snimacov v prevodovke a aktuatore. dohromady su 3 ci styri a kabelaz k nim...

http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/ro ... ators.html
Smart Roadster Coupe 2003 - ano, je to tak, pokorili sme 230.000 km. povodny motor, prevodovka a dokonca aj aktuator... Akurat spojka sa odporucala do vecnych lovist pri 210.000 km a 10 rokoch prevadzky. A odisiel uz aj starter, ci alternator a preventivne je tam aj nove turbo.
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde :-)))
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...

Kto brzdi, prehrava...
Uživatelský avatar
radeck
Příspěvky: 37
Registrován: pát 14 bře 2014, 13:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od radeck »

Skusim, ale neviem ci sa nejak dostanem pod auto.
Este som dnes postrehol jednu vec a to ze ked na N zapinam svetla alebo zatvaram okna, padaju mi otacky z 1000 na cca 600-800.
Je to citit aj bez pohladu na otackomer, celo auto zarezonuje. Na inych autach som nieco podobne nikdy nepostrehol. To asi tiez nebude OK, co?
Smart ForTwo 2002, 0.6/40kW, GO by Greg
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

to je v poradku.
zatezujes alternator a ten obsah motoru neni tak silny na volnobeh jako jine ctyrvalcove auta.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
radeck
Příspěvky: 37
Registrován: pát 14 bře 2014, 13:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od radeck »

Aha, tak potom OK, ukludnil si ma :)
Smart ForTwo 2002, 0.6/40kW, GO by Greg
Roman Milo
Příspěvky: 307
Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Roman Milo »

Řekl bych že baterka bude na pokraji životnosti, veškerý odběr tahá alternátor a to mu taky moc nepřidá.
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Já myslím,že to není zas tak normální, když klesnou volnoběžné otáčky,protože byla zapnuta nějaká zátěž, auto si samo přidá plyn a otáčky dorovná.Znovu mi je podezřelý to čidlo snímání otáček - řídící jednotka neví , že klesly otáčky, zrovnatak jako že neví, že přidáváš plyn a mělo by se to rozjíždět-jak jsme to řešili u tvých minulých příspěvků, jenže pokud nevíš, kde ten snímač je , tak s tím nic neudělášm , pod auto ani hlavu nestrčíš. *posádka*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
radeck
Příspěvky: 37
Registrován: pát 14 bře 2014, 13:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od radeck »

Pod auto sa fakt nedostanem, takze zatial to vzdavam.
Auto jazdi bez problemov tak to budem nejaky cas sledovat ci a za akych podmienok sa to este objavi. Hlavne som zvedavy na dalsiu jazdu v dazdi.
Smart ForTwo 2002, 0.6/40kW, GO by Greg
Uživatelský avatar
radeck
Příspěvky: 37
Registrován: pát 14 bře 2014, 13:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od radeck »

Tak som auto opat zobral do dazda a po nejakych 4-5 km sa problem objavil opat.
Akurat uz nesvieti kontrolka motoru, inak vsetko po starom.
Ta voda s tym musi mat suvis, kedze za sucha auto jazdilo uplne bez problemov.
Pozeral som ci niekde nezateka, ale vsetko je suche, takze ta voda tomu skodi zrejme niekde zospodu, ked strieka od kolies. :?
Kde je ten snimac otaciek? Je mozne ze sa nan dostane voda zospodu?
Smart ForTwo 2002, 0.6/40kW, GO by Greg
Odpovědět