Stránka 2 z 2

Re: tri carky - dalsi reseni

Napsal: pát 15 led 2021, 11:16
od Pazour66
Pazour66 píše: stř 09 srp 2017, 16:43 OPRAVENO! *okurka* (-:*:-) ku.va hnát, ulomenej drát a těsně u konektoru. Ve svazku jsou tři, zapojený jen dva. Přístup na prd, musel jsem na zvedák ( nevěřili, že jde Smart zvednout ), uříznout kus konektoru, spojit čokoládou, omotat izolačkou a "stáhnout drátem", jak správnej českej kutil. Apropó, už to nehlásí tu P0715 , to je vadný proudový obvod snímače otáček turbiny, jak je uvedeno v diagnostice, proč to tohle psalo u této závady, nevím.
A je to tu znova i u druhýho. Při dobržďování trojkou, se ty tři mršky objevily a nešlo nic zařadit, po vypnutí motoru ani nastartovat. Chyba P500 a 702. Po vymazání bez problémů, řadí, čísla ukazuje. Beru to jako momentální indispozici, uvidíme dál :roll:

Re: tri carky - dalsi reseni

Napsal: úte 19 led 2021, 14:12
od Pazour66
Tuhle jsem se zahrabal na polňačce, dřel jsem spodkem, tak musím mrknout, jestli se ten konektor nepohnul, nebo něco jinýho.

Re: tri carky - dalsi reseni

Napsal: pát 22 led 2021, 09:35
od Pazour66
Tak jsem to zvednul, konektor v pořádku, celej spodek vypadá podstatně lépe než u kangáča z roku 2008 :shock:

Re: tri carky - dalsi reseni

Napsal: stř 27 led 2021, 16:43
od Pazour66
Další poznatek. Dneska jsem se vydal do hor, u nás suchý silnice, tam marast. Jel jsem se světly, mám orosenou levou parabolu, tak aby to teplem trochu vyschlo. Vjedu na vodu a při 4 zas tři čáry. Po vymazání 10 km bez problémů. Při odjezdu z chalupy po 5 km na 200 m to zas 3x kleklo. Na displeji šestka a furt to při zapnutí zapalování dole klechtalo. Poruchu 500 a 702 jsem vynuloval, ale už jsem jel na denní svícení a dojel bez problémů. Měl jsem i vyhozený sedadlo, abych se mrknul na říd. jednotku, u sedmistovky jen je jedna krabička, na rozdíl od 600 a sucho a čisto. Tak si myslím, že bude dole něco načnutýho a při větším odběru (světla), to nemá už sílu správně řadit. Ještě mrknu na pojistky, nebo, že by kuna?

Re: tri carky - dalsi reseni

Napsal: stř 27 led 2021, 23:40
od JBC
Aby to nemělo sílu řadit, tak bys musel mít třeba vadnou kostru motoru.
Jakou rychlost to zařadí určuje řídící jednotka motoru. Může být něco na ní, nebo vadný kontakt.
Ale je taky pravda, že to může být v SAM - např. studený spoj, protože ta posílá napájení pro ostatní jednotky v autě.

Pokud to ale je závislé na mokrosti nebo suchosti jízdy, tak bych spíš hledal pod autem, než v něm.

Re: tri carky - dalsi reseni

Napsal: čtv 28 led 2021, 08:58
od Pazour66
Optám se blbě, co to je SAM? :oops:
Na prvním autě jsem jezdil i s třema čárkama, akorát jsem neviděl, co je zařazeno za rychlost, teď když tam jsou, tak nic. Za jízdy vyskočí, zůstane zařazeno, když přidám plyn, tak jak v neutrálu. Čísla se objeví, až po vymazání poruch. Ještě se stává, že při zařazení zpátečky skočí 0, to musím silně sešlápnout brzdu a pak po opětovném zařazení skočí R.
Je někde el. schéma, jak dráty vedou, na sedmistovku, 2005, 45kW?

Re: tri carky - dalsi reseni

Napsal: čtv 28 led 2021, 12:57
od JBC
SAM je hlavní řídící jednotka nad kolenama řidiče. Do roku 2003 byla jiná, jmenovala se ZEE. Když v autě byla ta stará, byla ještě krabička s pojistkama a relé pod sedadlem řidiče, když už máš SAM - od 2004 - tak pod sedadlem nic není.
Že nejde dát zpátečka - jestli se nepletu, tak brzdovej spínač má dvoje kontakty - jedny spínací a jedny rozpínací. Může se tak stát, že Ti sice brzdový světla svítěj, ale pokyn pro ŘJ, že může zařadit, nepřichází. Tomu by odpovídalo to, že na brzdu musíš silně zatlačit.
Schéma nemám.

Re: tri carky - dalsi reseni

Napsal: čtv 28 led 2021, 15:30
od Pazour66
Dík, SAMa jsem ještě neprozkoumal, ale pod sedadlem mám černou kostkou s jedním konektorem se svazkem drátů. Mrknu kam to vede.

Re: tri carky - dalsi reseni

Napsal: čtv 28 led 2021, 19:39
od JBC
Kostka pod sedadlem je snímač bočních zrychlení, kvůli ESP - měří zrychlení a asi i odstředivou sílu, aby se to mohlo porovnat s ryclostí jízdy, úhlem natočení volantu atd.

Když budeš zkoumat SAMa, tak ho rozdekluj a lupou nebo mikroskopem prohlídni cínové spoje tam, kde jsou přiletovaný piny konektorů, hlavně na konektorech N11-3 a N11-5. Abys věděl o čem mluvím, mrkni do TOHOTO ČLÁNKU!

Re: tri carky - dalsi reseni

Napsal: pát 29 led 2021, 08:30
od Pazour66
Provedu :wink:

Re: tri carky - dalsi reseni

Napsal: pát 26 úno 2021, 09:15
od Pazour66
SAMa asi nedám, sice jsem oddělal i ten pant, visí to na těch konektorech, ale přístup na prd. Vzadu jsem našel prodřenou izolaci svazku o přepažku z umělé hmoty, není tam vidět, jestli to je až na dráty, zkusím zaizolovat.

Re: tri carky - dalsi reseni

Napsal: pát 26 úno 2021, 11:54
od JBC
To je jen o tom, že si netroufáš, máš obavu, jestli to dáš zpátky. Dáš to! Ty konektory nejdou ani jeden prohodit, takže splést to nemůžeš!
Prostě vytáhni konektory a když Ti nic jiného nezbude, tak to prostě dáš!
Bacha, zadní dva konektory mají takovou tu zajišťovací páku, co se páka musí odjistit a pak ta páka vyklopit asi o 90 stupňů - jako na tachometru.

Re: tri carky - dalsi reseni

Napsal: pát 26 úno 2021, 16:19
od Pazour66
Možná to dělal ten přídavnej kompjutr, na káblu, co šel z OBDll je asi nalomený USB, co do něho šlo. Jak jsem ho zkoušel v Kangáču kvůli teplotě vody, tak taky skočila 2x porucha P500, nešly stěrače, blinkry a rozsvítila se kontrolka airbagů. Je tam natočenejch 100000km a kupoval jsem ho novýho. S elektrikou nikdy žádnej problém, až jsem tam dal ten počítač. Už je v popelnici, uvidíme, doufám, že to bylo tím :mrgreen: