demontáž volantu

Šasí, tridion, panely, střecha, ...
Frenk
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 27 lis 2014, 22:44
Bydliště: Praha

demontáž volantu

Příspěvek od Frenk »

Zdravím,
nic vyhovujícího jsem tu ohledně tohoto nenašel.
Chci sundat volant abych ho srovnal (mam ho na křivo při rovnejch kolech a vadí mi to :-) )

Jak na to ? Koukam je tu zapuštená hvezdička ke který se nemužu dostat, je hluboko, musím jí povolit nebo se to sundavá jinak ?

Děkuju
2 x For Two 0.8 CDI rok 00
Roman Milo
Příspěvky: 307
Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Roman Milo »

Volant se nesrovnává přesazením, zajeď si na geometrii, tam ti ho srovnají na spojovačkách při seřizování sbíhavosti.
Frenk
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 27 lis 2014, 22:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od Frenk »

....rozumím, myslel jsem, že toto bude pro me jednodušší :-)
2 x For Two 0.8 CDI rok 00
Roman Milo
Příspěvky: 307
Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Roman Milo »

I kdyby to bylo jednodušší, po přesazení bys měl na každou stranu jiný rejd, na jednu menší, na druhou větší.
Frenk
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 27 lis 2014, 22:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od Frenk »

:shock:
2 x For Two 0.8 CDI rok 00
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3710
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Co když předchozí majitel volant opravdu přesadil? A vyrovnáním na rejdových tyčích by se to ještě o trochu víc rozje..lo? To chce opravdu vyzkoušet, o kolik jde točit doleva, o kolik doprava atd.

Každopádně, pokud bys trval na pokusech o sundání volantu, je to opravdu ta "hvězdička" - stačí Ti na to standardní ohnutý Torx do L, když ho tam strčíš tou dlouhou stranou. A hlavně - nejdřív si volant nějak srovnej, pečlivě si poznač polohu a ten šroub povoluj tak dlouho, až narazí hlavou a nepůjde dál povolovat. Tím se zaaretuje podvolantový kroužek k volantu, takže se zabrání rozházení (nebo ještě většímu rozházení) volantu s kroužkem.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Frenk
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 27 lis 2014, 22:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od Frenk »

Skvelý moc dekuju za radu
2 x For Two 0.8 CDI rok 00
Lub.Ch
Příspěvky: 18
Registrován: pát 31 říj 2014, 09:09
Bydliště: Šluknov

Příspěvek od Lub.Ch »

Tak já se přidám k problému s volantem :evil: *SOS* Volant byl nasazen na křivo (pootočen ve směru doleva), nefungoval klakson a byl neaktivní airbag. Klakson je v pořádku a troubí, problém je ve volantu. Airbag je v pořádku, problém je v přívodu do volantu. Volant jsem sundal vcelku snadno. Torxem X35 povolit šroub ve spodu volantu a vysadit volant směrem na řidiče *1* Po odpojení konektoru ve volantu jsem zjistil, že ty čtyři kabliky co vedou k volantu jsou v pořádku, ale káble ve volantu nemají odezvu 8X/ Po delším elaborování a několika pokusech se mi podařilo dostat ven plastový svodek volantu, ten co je na volantové tyči a dostat se dovnitř volantu *okurka* V tom plastu je namotán jako pružina v budiku plastová 1 cm široká a 1 m dlouhá a 0,3 mmm tlustá páskovina v níž jsou zataveny 4 měděné cesty. To je jako pokračování čtyř kabliků od konektoru ve volantu. Zjistil jsem, že ta plastová páskovina je utržená a to je důvod nefunkčního klaksonu a airbagu :?: Dva dny jsem přemýšlel a pokoušel jsem se najít způsob opravy a na nic jsem nepřišel ]:-( Prý jediný způsob opravy je vyměnit celý volant za nový :shock: *SOS* Má někdo z vás zkušenost s touto závadou a nevíte někdo jak to opravt? *SOS* Případně dá se sehnat ten kousek volantu s tou plastovou páskovinou? :?: :?:
Luboš; Smart ForTwo I; r.v.2002; 600ccm benzín; 40kW
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

Při sundání volantu a pootočení s kroužkem se musí odpočítat otáčky kroužku aby když jsou kola rovně byl kroužek namotaný na prostředek jinak dojde k přetržení.
Samostatně se nový myslím nedodává, budeš muset zkusit sehnat starší, buď u Grega, Auto Rudná, na bazoši někdo inzeruje díly někde od Vyškova a ze Strakonic.
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3710
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

A když rozebereš ten kroužek, odkud jsi vytáhl ten pásek, tak tam je takový děravý kotouček, který při sestavování musí mít správnou polohu těch dírek a ještě tam je "převodovka" - a takové jedno ozubené kolečko, ve kterém jsou magnety, myslím že 4, které se po jedné otáčce volantu pootočí asi o 1/4 otáčky a tím přesune ty svoje magnety vůči snímačům, které jsou na plošném spoji pod tím kolečkem a to kolečko musí být ve středové poloze. Takže:
a) pásek uprostřed otáček
b) magnetické kolečko uprostřed otáček
c) správná poloha děrovaného kotoučku
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

Nejsem si jistej, nemám ten kroužek teď před sebou, ale ty dírky a magnety jsou až u auta které má ESP, řeší se kroužek z 2002 a tam si myslím že to není. /:-I
Lub.Ch
Příspěvky: 18
Registrován: pát 31 říj 2014, 09:09
Bydliště: Šluknov

Příspěvek od Lub.Ch »

"Převodovku" a ozubené kolečko jsem tam neobjevil. Mám tam jen ten plast spodku volantu a v něm ten přetržený vodivý plastový pásek. Správné usazení volantu a odpočítání si otáček je v pohodě, to se mi povedlo. Nevím jak opravit, nebo čím nahradit ten přetržený pásek 8EX Přijde mi divný měnit celý volant, když je jen přetržený kablik :cry: U všech ostatních aut co mi prošli rukama není problém takové věci opravit, ale taky *zoufalec* 8EX -O
Luboš; Smart ForTwo I; r.v.2002; 600ccm benzín; 40kW
Lub.Ch
Příspěvky: 18
Registrován: pát 31 říj 2014, 09:09
Bydliště: Šluknov

Příspěvek od Lub.Ch »

Jo dobrá poznámka :lol: Ve Smartí není EPS, zaplaď pánbůh, ještě to k tomu :mrgreen:
Luboš; Smart ForTwo I; r.v.2002; 600ccm benzín; 40kW
Lub.Ch
Příspěvky: 18
Registrován: pát 31 říj 2014, 09:09
Bydliště: Šluknov

Příspěvek od Lub.Ch »

Mám to celé rozebrané. Ten plastová čtyřkablik je přetržený 5 cm od pinu v tom vnitřním plastu. Přesně v místě co končí šedivé prodloužení pinu (tvrdý zakulacený plast fungující jako pružící vymezovač). Dá se ten pásek spájet k sobě? Je to plast ve kterém je měděná vodivá cesta. Jak to potom zaizolovat? Klasickou pájkou si na to netroufnu, je to moc titěrný a nenapadá mě jak to odizolovat.
Byl by tu někdo zručně šikovný, co má s tímto druhem práce zkušenosti a byl by ochoten pomoci? *SOS* :lol:
Luboš; Smart ForTwo I; r.v.2002; 600ccm benzín; 40kW
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

ja sem to nevidel, nema predstavu, jak to vypada, proto se zeptam hloupe.
neda se ten pasek nahradit kablikem? neco ve smyslu te zatocene telefonni snury.
netusim, kolik je tam mista .......
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět