Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Vážení zájemci o REGISTRACI, upozorňujeme Vás, že z důvodu opakujících se útoků ruského robota
jsme byli nuceni zablokovat registraci s emailovými adresami s příponou COM (včetně gmail.com)
Pokud se chcete registrovat s takovou mailovou adresou, zašlete zprávu na adresu "postmaster@smart-club.cz"!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Neseřizoval jste už někdo světla? Mám model SMART FORTWO 451 kde jsou asi 4xH7. Bohužel někdo přede mnou měnil jednu žárovku, dal jí tam blbě /pootočil/ a pak to zkoušel dohnat výškově těma imbusama. Nevíte někdo co se kterým imbusem seřizuje. Našel jsem seřízení na staré reflektory, ale tam je to jinak.
světla se sežizují zevnitř pod volantem na levé straně elektricky, pokud nepoužiješ na manuální štelování regloskop tak to stejně neuděláš správně
nemám rád tdičkáře, protože moje tédéíčko 5l při 200km/h nežere a stejně benzín je benzín i když někdy tu naftu mám rád přece jenom čtyř litrovej benzín má víc chutě než dvoulitrovej commonrail
Nato jsem přišel taky. Jde o to, že jedno svítí zřejmě jak má a druhé bylo rozjebáno po výměně žárovky. Jde mi ale o to čím otočit. Jinak cca se to nechá nastavit. Mám na vratech u garáže značky z předchozích aut a danou vzdálenost a sedí to. Aut jsem měl již několik , vždy nově koupené a hned jsem dodělal značky, mám se čeho držet. Jde o to čím se co seřizuje.
tak to nevim, ale smart svítí o dost výš než ostatní auta v nastavení 0 na mě každej bliká.
pokud to máš rozsvícené proti něčemu a nečím zkusíš pohnout tak to uvidíš jestli je to uchycení světla nebo štelování ne?
nemám rád tdičkáře, protože moje tédéíčko 5l při 200km/h nežere a stejně benzín je benzín i když někdy tu naftu mám rád přece jenom čtyř litrovej benzín má víc chutě než dvoulitrovej commonrail
Také jsem to tak domyslel. Na tlumený jsem zkoušel šestihran nad tlumeným, tím jsem to srovnal. Potom je ještě jedno nastavení a je zastrčený pod blatníkem, ale je na druhé straně, než je dálkový. Tam se ale asi nic neměnilo, tak by to mělo sedět. Je pravda, že to svítí hodně nahoru. Právě bych to raději sundal a zvednout se nechá elektricky. Nějak jsem to nastavil, ale tak mám rád, když mi to někdo vyvrátí , nebo potvrdí.
pak jde taky o to jestli ty předchozí auta měli stejně vysoko nebo nízko světla aby se dali porovnávat ty značky ne?
tohle je velké teorie musím to někdy vyzkoušet
nemám rád tdičkáře, protože moje tédéíčko 5l při 200km/h nežere a stejně benzín je benzín i když někdy tu naftu mám rád přece jenom čtyř litrovej benzín má víc chutě než dvoulitrovej commonrail
Jara píše:To je to co jsem potřeboval slyšet. Děkuju J.
Ještě bych doporučil na seřízení kvalitní žárovky.
Když jsem seřizoval světla v garáži na rysky, tak to sedělo, přesto při pohledu ze předu jedno světlo stále oslňovalo a nemohl jsem to dohnat. Nakonec jsem žárovky vyhodil a dal namátkou nové Osram Night Breaker a všechno v pohodě i při kontrole na STK.
Jde o to, že levnější žárovky svítí také dost, ale vlákna nemají správnou geometrii a v parabole se pak špatně láme světlo a to v podstatě snižuje účinnost světel.
Mam problem u leveho svetla, nefunguje imbus na serizovani svetla (stale sviti do zeme).
Kdyz s nim tocim vidim skrz plast (prosvecuje kdyz sviti svetlo), ze se uvnit pomalu pohybuje jakysi valecek, ktery by mel asi pohybovat parabolou, ale parabola se s nim nehybe.
Kdyz svetlo rozeberu, tusite jak to v nem vypada? Jestli to neni nejake vyskocene z toho posuvu, staci nacvaknou zpet?
Ptam se proto, jestli si mam rovnou poridit jine svetlo (jestli je to vazne), protoze dvakrat sundavat predek se mi nechce. Mam pred nim jeste chromovy ram, o to je vetsi prace vsechno odstrojit. Budu strikat jeden blatnik, spojil bych vsechno najednou.
Tak vyreseno, pokud jste jeste nikdo nemel rozebrane svetlo a nefunguje vam stelovani, muze se stat ze po nejakem narazu do reflektoru, aniz by se rozbyl, nebo vymetete hodne velkou diru, ktera vas hodne mrzela, muze dojit k vycvaknuti paraboly a pak muzete se stelovacimi imbusy ze zadu na svetle kroutit jak chcete a svetlo bude stale svitit do zeme.
Takze postup je jednoduchy.
Sundat predek, vyndat cele svetlo, vycvakat sklo (plexi) a parabolu docvaknout zpet do pojezdu v tele reflektoru.
Jsem trochu zvědavý ohledně seřizování světel a chtěl bych se dovědět něco více, že se světla seřizují dvěma šestihrany na lampách – na výšku a do stran to je mi známo upravovali mi je při STK i v tématu zde je to zaznamenáno, ale ještě na lampách mají být nějaké motory, které by též snad průběžně měly nastavovat nějaké úhly svícení. To jsem zde našel někde v zobrazené příloze „jak na vodítka“. Měnil jsem žárovku potkávacího světla u pravého světlometu, a jak jsem zkoušel bez nastartování motoru, jestli svítí tak mi na straně reflektoru kde jsem žárovku vyměňoval chvilku něco vrčelo. Neví někdo o jaké úhly nastavení v případě, že jsou tam fakt motory (nejsem si jistý parabolu jsem sundanou neměl) jde? Ale na straně druhé kdyby tam byly a měly funkci směrově držet kužely světla ve stabilním nastavení, tak proč mi je pomocí flexibilního šestihranu vstupem po odstranění mřížek přesně nastavovali? Ten nápad v příspěvku od Jary, že si po STK poznačím v garáži na vrata záchytné světelné body je dobrý.