Problém s alternátorem

Řešení problémů elektroinstalace, schémata, návrhy na změny
dodo555
Smart ACE
Příspěvky: 723
Registrován: stř 12 lis 2008, 14:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 »

normal to nie je ale ked zhasne tak je dobre, treba jazdit a sledovat
smart passion 52kW 2007
smart passion 52kW 2008
smart ebike
Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta »

Dobre,dekuji. A jak teda poznat,ze odchazi alternator? Nevim,jestli to odejde naraz nebo postupne?
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2184
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Winterwolf »

A co ho změřit :?:
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

Odejde regulátor, změřit to nejde, z ničeho nic podá ruku.
Uživatelský avatar
Pazour60
Příspěvky: 99
Registrován: pát 27 zář 2013, 13:20
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Pazour60 »

Kdyz to ctu, neslo by to denni sviceni napojit za alternator nebo regulator? Tam je napeti az po nastartovani, nebo ne? Ale je to napojeny na baterku, tak tam to +napeti bude asi porad.
Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta »

Ok,takze az odejde alternator-regulator(co vsechno v tom pidiauticku neni:) ) tak sviti kontrolka,nedobiji. Zastavim a menim altik. Ju?
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2184
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Winterwolf »

To záleží co ti odejde a jak máš šikovného autoelektrikáře.

Pokud odejde jen regulátor bude to levnější na opravu :wink:

Mimochodem pouze na baterii jsem s Renaultem 19 cabrio ujel přes 50km bez světel, topení a rádia :twisted:
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

vw passat II benzin pres 100 km :wink:
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Pazoure, proč vůbec chceš, aby Ti to denní svícení, které má 2 X 4W svítilo až po nastartování, to si tam můžeš dát vypínač a zapínat si to sám, nebo použít nějaký spínací obvod se Zenerovou diodou, která pozná, že už běží motor a alternátor ( v síti máš přes 14 V ). Já mám na COLTU klasická světla, která se zapnou automaticky, když zapnu klíček a dokonce nezhasnou ani při startování a myslím si , že mi to dopomohlo k tomu, že mám ještě původní baterku a je jak nová ( 8 let ). Za éry embeček se radilo právě před startováním (hlavně v zimě)zapnout nejdříve světla, aby s e probudila baterka.U SMARTA to denní svícení má jednu velkou výhodu,šetříme žárovky, které se blbě mění a hlavně se vyvarujeme co největší měrou vypálení spínače světel-páčka u volantu.
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3713
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Dá se to udělat tak nějak jako u Feldy - LEDky zapojit přes relé. Cívku relé zapojit jeden drát na + od zapalování, druhý drát na +, co přivádí + na magnet startéru. Když je startér v klidu, tak kostra prochází přes magnet startéru až k plusovýmu kabelu, protože na něm v tu chvíli není plus. Když se startuje, je tam přivedený +, takže - se ztratí, tudíž relé odpadne. Ve chvíli, kdy je spolehlivě nastartováno, ŘJ přestane startovat, přestane pouštět + do kablíku magnetu startéru, znovu se na něm objeví mínus, relé naskočí, DS se rozsvítí. Takže by to svítilo hned při zapnutí klíčku, při startování by to zhaslo a po nastartování se zase rozsvítilo.
MMCH, moje dodávka VW také svítí hned po zapnutí klíčku a při startování NEzhasíná.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Uživatelský avatar
Pazour60
Příspěvky: 99
Registrován: pát 27 zář 2013, 13:20
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Pazour60 »

Tak jo, už toho vymejšlení nechám :D, denní svítí, budu bádat nad něčím jiným :idea:
Odpovědět