Problém s alternátorem

Řešení problémů elektroinstalace, schémata, návrhy na změny
Impac
Příspěvky: 36
Registrován: úte 30 říj 2007, 17:40
Bydliště: Tábor

Problém s alternátorem

Příspěvek od Impac »

čau lidičky, mám takový problém. Auto bylo na opravě (repase motoru) a byl měněn alternátor za originál ze Smart centa. To by bylo vše v pořádku až do té doby než bylo zjištěno že po nastartování altík nedobíjí, tudíž svítí i kontrolka. Jakmile prošlápnu plyn, tak cvakne relátko pod palubkou a začne to dobíjet. Alternátor byl tedy poslán na reklamaci a vrátil se z vyjádřením že je v pořádku. Má otázka tedy zní, nesetkal jste se s tím někdo? a Druhá otázka Nevíte prosím někdo o někom v okolí Tábora (Jižní Čechy) kdo mrňouskům opravdu rozumí? Díky za reakce
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Tipy na Smartí servisy máme tady http://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=1008
Nejsou alternátor či baterie špatně ukostřeny ? Ten altík je po repasi nebo nový ?
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
hoboj
Smart ACE
Příspěvky: 652
Registrován: úte 05 kvě 2009, 15:53
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od hoboj »

Kostra motoru ? Pry dost casto odchazi.
ForTwo 450/2003 - 700ccm /Benzin + LPG / hlavne zimni provoz
ForTwo 453/2015 - 999ccm /Benzin (prozatim :) :) )
Impac
Příspěvky: 36
Registrován: úte 30 říj 2007, 17:40
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Impac »

DYK77 píše:Tipy na Smartí servisy máme tady http://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=1008
Nejsou alternátor či baterie špatně ukostřeny ? Ten altík je po repasi nebo nový ?
Altík je nový a origo SMART
Uživatelský avatar
houzar
Smart ACE
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 26 lis 2006, 10:18
Bydliště: Nerudova 22;TŘĚŠŤ 58901

Příspěvek od houzar »

jen tak z momentální zkušenosti :proměřil jsi to dobíjení v autě nebo ve vymontovanám stavu? Protože- u Citroena před několika dny po nastartovámí svítila kontrolka dobíjení já proměřil a vše v cajku zjistil jsem že po nastartování se klíček spínací skříňky pořádně nevrátí do polohy jízda stačilo jen lehce pohnout na doraz a kontrolka zhasla nebo kontrolka altu je stále pod proudem a je kostřena přes spínací skříňku-vyzkoušej.
Formule H vysočina

mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
hoboj
Smart ACE
Příspěvky: 652
Registrován: úte 05 kvě 2009, 15:53
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od hoboj »

Pochybuju ze to ma Citron jinak, normalne je to tak, ze kontrolka nabijeni je jednou stranou pripojena k +12V za spinackou a druhy kontakt zarovky je pres diody v alternatoru ukostreny. Tim jak motor nastartuje a altik dostane urcite otacky, tak se tom kontaktu objevi +12V (altik dobiji) a zarovka zhasne. Toho se nekdy vyuziva k zjisteni nastartovaneho motoru, treba u preruseni proudu do starteru po natartovani, dalkoveho startu atd.
ForTwo 450/2003 - 700ccm /Benzin + LPG / hlavne zimni provoz
ForTwo 453/2015 - 999ccm /Benzin (prozatim :) :) )
Uživatelský avatar
houzar
Smart ACE
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 26 lis 2006, 10:18
Bydliště: Nerudova 22;TŘĚŠŤ 58901

Příspěvek od houzar »

hoboj píše:Pochybuju ze to ma Citron jinak, normalne je to tak, ze kontrolka nabijeni je jednou stranou pripojena k +12V za spinackou a druhy kontakt zarovky je pres diody v alternatoru ukostreny. Tim jak motor nastartuje a altik dostane urcite otacky, tak se tom kontaktu objevi +12V (altik dobiji) a zarovka zhasne. Toho se nekdy vyuziva k zjisteni nastartovaneho motoru, treba u dalkoveho startu.
pravdu máš aqle já popisuju ůplně něco jiného
Formule H vysočina

mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
hoboj
Smart ACE
Příspěvky: 652
Registrován: úte 05 kvě 2009, 15:53
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od hoboj »

V tom pripade pardon :D sem to spatne pochopil
ForTwo 450/2003 - 700ccm /Benzin + LPG / hlavne zimni provoz
ForTwo 453/2015 - 999ccm /Benzin (prozatim :) :) )
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Problém s alternátorem

Příspěvek od Pajik »

Impac píše:čau lidičky, mám takový problém. Auto bylo na opravě (repase motoru) a byl měněn alternátor za originál ze Smart centa. To by bylo vše v pořádku až do té doby než bylo zjištěno že po nastartování altík nedobíjí, tudíž svítí i kontrolka. Jakmile prošlápnu plyn, tak cvakne relátko pod palubkou a začne to dobíjet. Alternátor byl tedy poslán na reklamaci a vrátil se z vyjádřením že je v pořádku. Má otázka tedy zní, nesetkal jste se s tím někdo? a Druhá otázka Nevíte prosím někdo o někom v okolí Tábora (Jižní Čechy) kdo mrňouskům opravdu rozumí? Díky za reakce
Jestli dojedes do Budejic, tak je typek, co Smarty dela, doptas se v autobazaru Carcentrum1 - http://www.carcentrum1.cz
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Impac
Příspěvky: 36
Registrován: úte 30 říj 2007, 17:40
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Impac »

houzar píše:jen tak z momentální zkušenosti :proměřil jsi to dobíjení v autě nebo ve vymontovanám stavu? Protože- u Citroena před několika dny po nastartovámí svítila kontrolka dobíjení já proměřil a vše v cajku zjistil jsem že po nastartování se klíček spínací skříňky pořádně nevrátí do polohy jízda stačilo jen lehce pohnout na doraz a kontrolka zhasla nebo kontrolka altu je stále pod proudem a je kostřena přes spínací skříňku-vyzkoušej.
jelikož bylo auto po opravě nějdřív zkompletováno, tak bylo dobíjení měřeno v autě.
Impac
Příspěvky: 36
Registrován: úte 30 říj 2007, 17:40
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Impac »

tak opraveno. Špatná kostra - díky za reakce
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

kde?
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Impac
Příspěvky: 36
Registrován: úte 30 říj 2007, 17:40
Bydliště: Tábor

Příspěvek od Impac »

DYK77 píše:kde?
tak to ti nepovím, dával jsem to známému
spoofland

Příspěvek od spoofland »

Zdar, potreboval bych poradit koupil jsem smarta a neustale svitila kontrolka dobijeni, baterie vydrzi cca 5dni (je nova), takze nasledoval slozitejsi proces vymeny alternatoru.

Puvodni co tam byl mel 65A ten co jsem koupil ted a ma tam byt i dle Mercedes servisu je 75A. Akorat tam jsou 3 kable ktery jsem tam zapojil
a chtel jsem se zeptat jestli nekdo neprovadel neco podobnyho protoze nevim jak ty kabely maj bejt a dobijeni baterky sviti zase.

Kostra proverena a je vporadku. Netusim cim by to mohlo byt. Alternator asi vyndame znova zitra.
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

diky, ze sis zkopiroval prispevek.

pomohl by ti k zapojeni tento obrazek?
Obrázek
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět