Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Vážení zájemci o REGISTRACI, upozorňujeme Vás, že z důvodu opakujících se útoků ruského robota
jsme byli nuceni zablokovat registraci s emailovými adresami s příponou COM (včetně gmail.com)
Pokud se chcete registrovat s takovou mailovou adresou, zašlete zprávu na adresu "postmaster@smart-club.cz"!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ale jo, celkem v pohodě. Časem ale stejně budu muset dát páčku novou, je tam uvnitř sedřená izolace z vodiče, tuším modrého. Nebo jestli jde vyměnit, nevím, ale po rozebrání bych to asi nesložil. Páčku má Martínek a drž se, stojí 2700 kč.
To já moc dobře vím, musíš se podívat někde z druhé ruky, aukro nebo německý ebay - ta vypálená izolace je právě klasika, to je důsledek toho, že to nemá relé, vyměnit to jde, ale je to piplačka.
Všechno jde, ale musel bych páčku celou rozhodit. Jak píše Jindra, je to "piplačka". To bych mohl dělat v zimě, když nejezdím, pač by to bylo na víc večerů. A potom že bych řekl vnučce a radil jí, já jsem rád, když se se svými "hrabičkami" najím. Ta bužírka stojí u nás v Elkonu 8 kč/m. Používám jí v rybařině.
Smartklubáci zjistil jsem, že selhává sepínání potkávacích světel, i když třeba otevřené dveře pípáním hlásily, že světla svítí, ale nesvítí. Když otočím páčkou tak sepnou buď okamžitě a naplno svítí nebo musím kroutit páčkou i několikrát. Nemají zpomalovací efekt náběhu, žádné pohasínání nebo viditelně poškozená kabeláž apod. Tak jsem se pustil do pokusu o opravu.
Postupy co udělat jsem si převzal zde z rubriky od „hoboje“ v odkaze na patřičné stránky a stáhl. Dnes 27.12.14 jsem i lupou prohlížel kabeláž, sprejem na kontakty jsem všechno pečlivě vyčistil, nepomohlo to tak jsem sundal páku celou rozebral ji a též pročistil kontakty špína tam byla ale nic všechno zůstalo při starém. Je někde ještě nějaký jiný spínač??
Nechci se unáhlit s koupí a výměnou levé páky, co kdyby závada byla jinde. Zatím rozsvítit světla jdou by v náhozu chybují chvíli můžu jezdit a zkoušet opravit, až posléze ji vyměním. Sakra vše vypadá jako nové po svátku Nového roku to „šplíchnu“ ještě jednou.
Nesetkal se někdo s tímto problémem je trochu jiný než jsem na stránkách našel - myslím ty příznaky vedoucí k závadě?! Ale je fakt, že páčka se zahřívá ale horká nebyla.
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
ivo, sikovny jsi, tak si zkus pohrat vic - baterka - zarovka pripojit na kontakty od packy a tim dojdes k tomu, jestli je zavada v pacce.
potom (nebo snazsi v opacnem poradi - toto jako prvni) vzit kablik. najit minus (hnedy) a primym propojenim na dalsi kontakty zjistis, jesli jsou kabely v poradku - rozsviti se ti blinkry, parkovacky, potkavaci a dalkove. vic funkci ta packa nema. vyzkousej nekolikrat a mas hned jasno jestli jit do packy a vrtat se v ni. taky tam muze byt ulomeny kontakt nebo oslabeny. dal verim, ze si uz poradis sam.
a prover, jestli nemas napalenou nebo zoxidovanou pojistku
SMART MC01 0,8 CDI Pure 2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km) http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279SCHVÁLENO !!!
Já to zvýším, je to na 100% v té páčce , tam to hrozně trpí, nebo světla nemají spínací relé a celý proud prochází páčkou, je potřeba ji rozebrat, vyčistit a přihnout kontakty, případně přepájet takový kousek silnějšího kabílku uvnitř ,který se tím proudem , jak jsi zjistil , zahřívá, až se spálí izolace.Je to trochu piplačka, když se ti to nepovede, musíš koupit novou.
Pánové, přečetl jsem si doplňovací informace na problém se sepnutím potkávacích světel a za ně – dík!! Nemusel jsem hloubat co ještě? Takže jsem zjistil, že co jsem pro opravu udělal snad kromě výměny pojistky bylo všechno to, co se dalo z mojí strany udělat, žádný další spínač světel na cestě kabeláží není - a na jemné letování již cit nemám. Včera 29.12. jsem byl rozhodnut, že vyměním pojistku a ještě jednou se na ovládací páčku světel a blinkrů„podívám“ . Přišel jsem k autu otočím páčkou a ejhle světla zapínala, jak mají a tak jsem „fázovitě“ (ne v tu samou chvíli) zapínal světla snad ještě třicetkrát a vždy sepnula. Dnes jsem to měl s výjezdem po Brně s několikerým stáním vozidla a zdá se, že páčka v zapínání světel opět funguje normálně!
Zřejmě sprej na kontakty potřeboval ještě nějakou dobu působit což mi po provedeném pročišování hned „nedošlo“ a pokládal jsem to pro danou chvíli za definitivní. Samozřejmě jsem spokojen, nicméně po 15. lednu 2015 ještě do této zprávy připíši, zda funkce páčky „osvěžené kontaktolem“ nebyla přechodným stavem a doufám že ne. Pojistku jsem pro všechny případy vyměnil!
20. 1. 2015 do této zprávy ještě vpisuji svůj zatímní poznatek! Tak to vypadá, že přepínání světel funguje již žádné napodruhé, napotřetí otáčení páčkou. Jakmile člověk zjistí tento technický problém a rozhodne se sám si odstranit závadu, (za kterou lze odebrat i řidičský průkaz, ztráta bodů), nebo se o to alespoň pokusit, jsou zde v této rubrice komplexní informace. Pokud není viditelně „natavena“ kabeláž tak by mělo následovat vyčištění kontaktů a pokud to nestačí, jak píše Jindřich pak koupit páčku novou cca za 2500Kč. „Kontaktol“ asi na chvíli pomůže, ale co do elektroinstalační zátěže je páčka se svými několikerými funkcemi, si myslím, tím nejnáročnějším spotřebičem! Takže ano je třeba počítat někdy i s výměnou.
Naposledy upravil(a) Ivojah dne úte 20 led 2015, 12:35, celkem upraveno 1 x.
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
No to právě už tu někdo psal, že to prostříknul a hurá světla přepínají, jak mají - a další příspěvek byl , už to zase nejde. Nejlepší je , když to nejvíc potřebuješ, tal to zrovna nejde. Ale uvidíš, třeba budeš mít štěstí.
Já jsem to několikrát měl rozebraný, vyčistil, opravil, nějakou dobu to šlo a pak najednou nic. Tak jsem si zamontoval denní svícení, abych nemusel mít ty světla pořád zapnutý a šetřím je pro případné svícení v noci.Pokud bys chtěl tu páčku vyměnit, doporučuje se koupit novou, ne nějakou olítanou z bazaru, do který nevidíš a pravděpodobně se bude blížit taky ke smrti.Nová stojí cca 2500,-Kč.
Tak jsem vyzkoumal, že v mém fortůčku jsou světla udělaná přes relátka. I klopená, i dálková. Teda ... ehm ... vyzkoumal. Prostě, když zapnu klíček a otočím páčkou na zapnutí tlumených, tak někde cvakne relé. Když přepnu na dálková, zase cvakne relé. Ale zřejmě to není relé od tlumených, když i nadále svítí.
Mám v autě automatické svícení, zřejmě origo Smart, protože se světla nerozsvěcejí po nastartování nebo při protůrování motoru na místě, ale rozsvítí se až po rozjezdu, při rychlosti asi tak 5 až 10 kmh. Když se rozsvítí automaticky, nejdou světla naklápět a nerozsvítí se rádio. Obě tyto funkce začnou fungovat teprve po zapnutí světel páčkou.
A všechny tyto moje kecy jsou jen tak pro info, kdyby někdo studoval, proč někomu páčka odejde a někomu ne.
Zajímavý je, že na mojem COLTu (Mitsubishi) mám taky denní svícení a taky mi nesvítí rádio, pokud to nepřepnu páčkou. Asi to pochází z jednoho zdroje, ale myslím právě že Mitsubishi a SMART má pár věcí stejnejch, nebo podobných.
Jindro, to asi neee, Colta jsme mel, to je Japonec Smart je Francouz v Nemecku splozeny .. spis mi pripada ze je to neco dodatkovyho montovanyho do autaku ruznych znacek:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_ Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
je videt, ze jsi jeste smarti zacatecnik
colt je bratr for foura.
stejne jako kangoo a mb citan
vw up a citigo
nove twingo a novy smart.
a dalsi auta ...
SMART MC01 0,8 CDI Pure 2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km) http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279SCHVÁLENO !!!