Ventilátor topení nejede ani na jednu polohu

Řešení problémů elektroinstalace, schémata, návrhy na změny
Odpovědět
Horizontař
Příspěvky: 14
Registrován: ned 28 čer 2015, 09:39
Bydliště: Přerov

Ventilátor topení nejede ani na jednu polohu

Příspěvek od Horizontař »

Poradí mi někdo?Ventilátor topení mi nejede ani na jednu polohu a teď po ránu to bude potřeba.Už mám s tím autem jen samé problémy.Jestli to není levá páčka pod volantem na světla (jednou svítí po chvilce nesvítí)tak je to aktuátor nebo něco s ním spojenýho (pohodě jedete pak zatavíte na křižovatce a už se nejde rozjed) onehdá to bylo palivové čerpadlo teď zase ventilátor topení.Není tady borec v okolí Přerova ,Olomouce,Kroměříž,co by si to auto vzal a dal ho do kupy?Já už na to nemám nervy a hlavně to nemám kde opravovat.Dík za každou radu.
0,8 CDI, 2001
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Ventilátor topení nejede ani na jednu polohu

Příspěvek od JBC »

V mém případě se to projevovalo stejně - byl to ohořelý konektor na přepínači ventilátoru!
Do přepínače přicházejí tři dráty s plusem (+) - od spoda je nejdřív přívod (+) přes velký předřadný odpor, pak je přívod (+) přes menší předřadný odpor a pak je full (+) a z přepínače odchází jeden kontakt do motorku. Mě vyhořel ten odchozí kontakt, takže nefungovala ANI JEDNA RYCHLOST.
Zkoušel jsem to očistit a opravit, ale vydrželo to jen asi měsíc. Nakonec jsem musel koupit nový přepínač a opravnou sadu - konektor, který se na ten přepínač nasazuje s kabelovýma fousama - kabely přestříhat a naletovat to nové.

Blbý je, že se kvůli tomu musí rozebrat celá středová konzole, možná že i celý pult palubky se musel nadzvednout - to už si nepamatuju. Na rozdíl od toho si ale velice dobře pamatuju, že místo přepínače do Fortůčka mi dodali přepínač do Roadstera, který je ÚPLNĚ STEJNÝ, akorát má zapojeno o jednu polohu víc - je potřeba z předposlední polohy vytáhnout kontakt s kabelem a na jeho místo posunout kontakt poslední, u kterého je nejtlustší drát. Prostě porovnat staré s novým a na novém přeházet dráty podle barev a tloušťky.

Pokud Ti světla chvíli svítí a chvíli ne, máš možnost páčku zkusit opravit/vyčistit - návod se na internetu určitě najde, nebo koupit novou. A aby se Ti ta nová "neošoupala", můžeš si udělat automatické rozsvěcení světel. Dodělával jsem to do Crossblade (má ZEE, jako Tvoje auto) a podařilo se mi to bez jakéhokoliv násilného zásahu do elektroinstalace a přišlo to na 500,- až 600,- CZK komplet. Dobrý na tom je, že parkovačky a klopený rozsvítí relé v tom modulu, takže se nenamáhá páčka. Akorát, dokud nezapnu páčku, tak nejdou dát dálkový. Ale i když páčku zapnu, tak proud do klopených dál jde z relé modulu a k tomu se paralelně přidají kontakty v páčce, takže páčka stejně není plně zatížená. No a dálkový jsou u Crosse zapojený přes pomocný relé, takže se páčka neopotřebovává ani při jízdě na dálkový.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Odpovědět