Stránka 1 z 1

Špatný kontakt při startu 0,8 CDI

Napsal: úte 05 úno 2019, 08:15
od Zdenda
Dost často mi zlobí nějaký špatný kontakt při startu. Otočím klíčkem a startér ani nesepne. Měl jsem podezření na ojeté uhlíky na startéru, ale ty jsou téměř nové. Stačí souběžně s otočením klíčku klepnout něčím ( stabilně vozím malé kladívko ) ze spodu do bloku převodovky a hned to sepne a startuje. Všechny konektory na převodovce a na startéru jsem pročistil a prostříknul ( žádný náznak nečistot nebo oxidace tam nebyl ) .Mám podezření na nějaké relátko, ale je mi divné , že stačí ten malý ťukaneček do převodovky a hned to sepne.Tam snad žádné relátko nebo podobné ovládání není. Zlobí to hlavně za tepla. Mám Smarta teprv od léta a seznamuji se s ním. Zatím absolutní spokojenost, včetně startů za mrazu. Až na kvalitu všech plastů, viz popis demontáže světel kvůli rošení a problém upadávání příchytek skel na zdejším fóru, dále demontáž plastů dveří , které také nejsou nejpružnější a rády praskají a ulamují se zajišťovací pacičky, rozpadlý plastový jezdec stahovačky oken a pod.Tím vším už jsem si prošel.Na to se musí pouze za asistence horkovzdušné pistole. To už také vím. Ale tahle závada se těžko hledá. Nemáte s tím někdo zkušenost, na co se zaměřit ?

Re: Špatný kontakt při startu 0,8 CDI

Napsal: úte 05 úno 2019, 08:27
od Winterwolf
Podívej se na ten úplně nejslabší kablík co vede ke startéru jestli není po něm.

Re: Špatný kontakt při startu 0,8 CDI

Napsal: úte 05 úno 2019, 08:33
od Zdenda
Zkusím, dík za tip.

Re: Špatný kontakt při startu 0,8 CDI

Napsal: úte 05 úno 2019, 08:37
od JBC
Hele, já jsem měl kablík v pořádku, ale bylo potřeba párkrát vytáhnout a zastrčit ten konektor přímo na startéru - od té doby mám už asi dva roky pokoj. Při tom "ošoupávání oxidace" jsem do fastonu stříknul Kontaktol. A dokud to zlobilo, tak taky stačilo jen ťuknout.

Re: Špatný kontakt při startu 0,8 CDI

Napsal: stř 06 úno 2019, 18:56
od Zdenda
O.k. děkuji, zkusím.

Re: Špatný kontakt při startu 0,8 CDI

Napsal: pát 24 zář 2021, 10:34
od alda65
Mám dost podobný problém jak zakladatel vlákna.
Občas při startu cvakne v motoru a totálně se vypne elektrika ( i do rádia musím zadat znova kód). Když motor naběhne
blikají podsvícení displeje přístrojovky a rádia.
Dnes, při jízdě, krátce po nastartování začaly blikat kontrolky ABS, Ruční brzdy a probliklo žhavení. :shock:
Motor jsem vypnul, musel jsem deaktivovat imobilizér a šlo znovu nastartovat. Cca po 5 km jsem zastavil a vypnul motor a v autě zmizela elektrika :( .
pohnul jsem kousek autem a elektrika byla zpět :shock: . Trošku jsem zabojoval s převodovkou, aby se zařadil neutrál ...... auto pak normálně nastartovalo .....
Závada se začala projevovat poté, co jsem utíral olej s tlakové hadice vedoucí do eur ventilu, abych věděl odkud to teče. Našel jsem odizolovaný místa na váze vzduchu, které jsem zaizoloval. Ukonstření motor - kartel je v pořádku, pojistková skříňka suchá a v pořádku, startér byl vyměněný původním majitelem,.... nekontroloval jsem .....
Někde v okolí EGRu uniká olej ....... čerpám informace z vlákna a snažím se řešit, hledám kde koupit potřebné díly (tlakovou hadici má Martínek, ale ty dvě "kovový" nemůžu sehnat - možná proto, že nevím jak se jmenují).
Dneska jedu dát auto na vyvaření a pak budu hledat závadu v elektrice.
Kdyby jste někdo měl radu kde hledat budu rád.
Díky

Re: Špatný kontakt při startu 0,8 CDI

Napsal: pát 24 zář 2021, 10:58
od Winterwolf
koukni se ještě jestli máš dost utažené kontakty na baterce :wink:

Re: Špatný kontakt při startu 0,8 CDI

Napsal: pát 24 zář 2021, 20:02
od alda65
Kontakty na baterce drží, zkoušel jsem je jako první. Při běhu motoru jsem tahal za všechny dráty na, který jsem dotáhnul, bez výsledku.
Nevím co zkusit dál.