Stránka 1 z 1

záhada nabíjení

Napsal: pon 06 kvě 2019, 11:04
od bigmojito
zdravím, Smártík (0,8cdi) mi přestal dobíjet, tak jsem nechal zrepasovat alternátor, vyměnil baterii i řemen a stále nedobíjí. Nějaká rada? Už mám chuť ho hodit ze skály :?

Re: záhada nabíjení

Napsal: pon 06 kvě 2019, 13:44
od JBC
Pokud je mi známo, ve Smartech se vyskytuje asi 6 různých alternátorů - s jedním tlustým kabelem, dvěma - tlustým a tenkým, nebo až třemi kabely - tlustým a dvěma tenkými. Pokud máš alternátor s více než jedním (tlustým), zkus zkontrolovat ty tenké vodiče - jestli nejsou volné konektory na alternátoru, jestli na nich není oxidace, nebo jestli některý z nich není zlomený. Je to strašná práce, ale podíval bych se nejdřív tam.

Taky můžeš mít v čudu kostru motoru - při startování se okruh uzavírá přes lana ruční brzdy (nebo nějakou jinou oklikou). Na startování to stačí, protože se počítá, že při startování jde z baterie nižší napětí a startér a zapalování jsou na to konstruovány, ale na dobíjení ta kostra "oklikou" nestačí. Kostřící kabel může být nepoškozený, ale může být oxidace pod šrouby, kde je připojen.

Taky jsem viděl auto, které mělo problém s dobíjením a startováním - tam to bylo způsobeno tím, že tlustý kabel měl vpředu 20 cm od baterie porušenou izolaci, "nabobtnal" a když se izolace rozřízla, tak byl uvnitř shnilý - asi se tam dostala nějaká vlhkost nebo sůl a když se oškrábalo to bílé, "shnilé", tak byl kabel prakticky přerušený - proud procházel jen skrz tu "rez".

Re: záhada nabíjení

Napsal: pon 06 kvě 2019, 18:25
od Winterwolf
A mimo auto ti ten alternátor funguje :?:

Re: záhada nabíjení

Napsal: pon 06 kvě 2019, 20:09
od JBC
Máš radu, jak to vyzkoušet bez zkušební stolice?

Re: záhada nabíjení

Napsal: pon 06 kvě 2019, 20:47
od Winterwolf
Připevnit ke stolu,řemenici roztočit vrtačkou, zapojit do okruhu s baterií a meřákem. Nemusíš dostat 12v ale budeš mít jistotu že z něj něco leze. Pak můžeš hledat chybu v autě. Dělal jsem to takhle ještě když jsem měl R19. Pokud se nepletu tak klec je - , silný drát + a ten slabý je pro kontrolku dobíjení. Alespoň tak to bylo na Renaultu!

Re: záhada nabíjení

Napsal: úte 07 kvě 2019, 07:17
od JBC
Ano i ne - ten slabý drát přivádí budící napětí od baterie - při prvním roztočení potřebuje alternátor "nahodit", pak si často vystačí sám, některé se musí znovu "nahodit" po výrazném poklesu otáček. Ano, často je to zapojeno přímo přes kontrolku dobíjení. Proto se u některých aut stává, že když shoří kontrolka, tak to auto nedobíjí, protože alternátor se "nenahodí". Často také bývá, že žárovka v kontrolce dobíjení má jiné parametry, než ostatní žárovky v přístrojovce - např. zatímco ostatní žárovky jsou 1,2 W, dobíjecí je 1,0 W. Nebo jsou stejné 1,2 W, ale někdo tam omylem dá 1,5 W.
Sakra, nemohla by tohle být jedna z příčin, proč to Bigmojitovi nedobíjí?

Re: záhada nabíjení

Napsal: pát 10 kvě 2019, 10:28
od bigmojito
Všem moc děkuji za příspěvky. Nemáte někdo zkušenosti se spolehlivým (nepředraženým) servisem v Praze? Jelikož to už je asi nad moje síly/nervy.

Re: záhada nabíjení

Napsal: pát 10 kvě 2019, 10:32
od Winterwolf
Koukni se alespoň jestli se ti rozsvítí kontrolka dobíjení když zapneš klíček do 1 polohy.

Servis 1

Servis 2