Rada pro tento měsíc

Náhradní díly, servisy, kontakty ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3432
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Rada pro tento měsíc

Příspěvek od JBC »

DUBEN 2021

Vážení přátelé,
na základě špatné zkušenosti jednoho kolegy smartisty jsem dospěl k názoru, že by nebylo špatné každý měsíc napsat příspěvek, který bych nazval nějak jako "Rada pro tento měsíc" - nebo nějak jinak, pokud mi poradíte vhodnější označení.
Jako první "Radu pro tento měsíc" bych si dovolil nabídnout toto:

Ke každému autu je potřeba mít NEJMÉNĚ dva klíče! Jednak se u starších smartů (450, 452) stává, že "uplave kód". Když Vám uplave z toho jediného klíče, který máte, jste nahraní, auto nijak nerozhýbete. Buď musíte zaplatit cestu někoho, kdo k Vám přijede s diagnostikou a auto s klíčem znovu spáruje, nebo musíte auto naložit a odvézt ho do servisu, kde Vám to udělají.
Oboje je komplikované, zdlouhavé a DRAHÉ. Jednodušší je vytáhnout druhý klíč, auto s ním nastartovat a neprodleně s ním dojet do servisu, kde Vám znovu spárují i ten první klíč. Při návštěvě servisu musíte s sebou mít všechny klíče, které chcete spárovat, nejde spárovat dnes jeden a zítra druhý. Při párování se vždy nejdříve všechny vymažou a pak se zase všechny nahrají. Při jednom programování. Pokud s tím jedete do Mercedesu, musíte s sebou mít také velký techničák a občanku!!
Druhým problémem je, že když ztratíte svůj jediný klíč, ztratíte tak "zuby". V Mercedesu dokáží vyrobit kompletní klíč i se zuby (podle VIN), ale dlouho to trvá, musíte s sebou zase mít techničák a občanku a při převzetí klíče i auto. (V Německu musíte mít auto s sebou i při objednávání klíče, i při převzetí.) A kromě toho si připravte částku okolo 4.000,- Kč - za jeden klíč.
Je lepší mít normálně druhý klíč, podle kterého se náhrada za ten ztracený dá snadno vyrobit. A nebojte, pokud někdo ten ztracený klíč najde, tak pokud jste vyrobili nový a dali ho spárovat s autem, tak ten ztracený se novým párováním vymaže. Nálezce tak sice dokáže Vaše auto odemknout, ale nemá šanci s ním odjet.
Také se dá zajít do zámečnictví a nechat si vyrobit samotnou planžetu, bez elektroniky, jen abyste měli doma v šuplíku záložní "zuby". Podle nich Vám "zuby" vyřeže skoro každé zámečnictví. (Pro staré modely 450 a 452 je profil klíče shodný se starými Mercedesy, takže náhradní "zuby" vyrobí každé druhé zámečnictví, do 200,- Kč.)
Vůbec nejlepší je mít klíče tři ...
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
Pazour66
Příspěvky: 198
Registrován: sob 23 dub 2016, 07:54
Bydliště: Blansko

Re: Rada pro tento měsíc

Příspěvek od Pazour66 »

Prvního Smarta jsem koupil s jedním klíčem, samozřejmě jsem ho zamknul uvnitř, vloupal jsem se plastovým oknem, v bazaru jsem sehnal za litr další, ale ten nešel podle Cardy spárovat. Další auto mělo dva, snad žádnej neztratím. U Číňanů to tak drahý není, ovšem jestli by to do něho šlo přehrát CZK 204.97 20%OFF | jingyuqin 3 Buttons Remote Car Key For Mercedes Benz Key Smart Fortwo 450 Forfour Roadster Chiave 433MHz Auto Key Fob Blade
https://a.aliexpress.com/_mr7bQkP
Smart coupe Passion, 0,7, 45 kW 2005 O--O
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3432
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Rada pro tento měsíc

Příspěvek od JBC »

Ty čínský klíče fungujou, už je to několikrát vyzkoušené.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15460
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Re: Rada pro tento měsíc

Příspěvek od xlukas.cz »

Jsi zlaty!
Az ted mne docvaklo, ze mam mit nekde nahradni klic, kdyz mne, ten co pouzivam, nefunguje. Ja sem totiz dva mel.

:-)

Dekuju
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2055
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Re: Rada pro tento měsíc

Příspěvek od Winterwolf »

Jelikož je léto a k létu patří vítr na plešatějící hlavě , u někoho ve vlasech :twisted: tak přidám svou trošku do mlýna co se týká hadraplánů.
shrnul bych to do 3 základních úkonů ať se to dá dočíst :mrgreen:

Čištění, impregnace
Jestliže auto používáte denně chce to alespoň 2 za rok střechu pořádně vyčistit a naimpregnovat. Výběr vhodného prostředku nechám na Vás, mě se nejlépe osvědčila ruční myčka a I když se najde mnoho článků, které tvrdí, že je to špatně tak 10+ let co mám doma hadráky parkující celoročně venku jsem nezjistil proč je to problém… jednou za 1/4 roku dojedu na myčku, zvolím tlačítko mytí s mikropráškem a střechu protáhnu několikrát za sebou ideálně do kříže ( zepředu dozadu, od řidiče ke spolujezdci) poté jen čistou vodou a minimálně 3x tolik tahů jako s mikropráškem abych ho dostal všechen ven. Pak do podzemních garáží aby střecha neschla na sluníčku.
Druhý den přijde na řadu impregnace – použít se dá jakákoliv na bundy pro motorkáře nebo special na střechy kabrioletů.

Celkem je to práce na půl hodinky ( schnutí střechy není práce :D )


Mazat,mazat,MAZAT
Jak lyžiny tak jezdci střechy jsou plastové takže a plast stářím křehne a když jezdec praskne je to , slušně řečeno, velmi nepříjemné a dost drahé… Pokud střechu používáte tak jako já = neprší nebo nemrzne jde dolu tak to chce každý měsíc kontrolovat stav jezdců a maziva. Mě se nejvíc osvědčila grafitová vazelína na nože sekaček protože se na ní neváže prach ani jiný bordel. A teď jak na to :D Sundat střechu až dolu, vyndat bočnice ty pořádně prostříkat čističem na brzdy a otřít všechno mazivo. Usušit a nanést nové mazivo.

Práce na 15 minut a střecha se vám odmění dlouhou službou.

Motorky
Většina F2 má 1 motorek na pohon střechy,ale najdou se i se 2 motorky. Každý motorek drží 3 šrouby v rámu střechy. Je dobré jednou za 1/2 roku tyto motorky vyndat a vyčistit , vždy při zavřené střeše. Povolit, odpojit vyčistit a vrátit zpátky. Šroubky je dobré natřít lepidlem na spoje, ale ROZEBIRATELNÝM. Když mám motroky 2 ( první roky výroby) tak to same s druhým motorkem. Alespoň jednou za měsíc je dobré se podívat a zkontrolovat jestli šroubky jsou utažené, popřípadě dotáhnout. Tím se předejde nepříjemnému přeskakování při dovírání střechy a nutné výměně lanovodů a ozubených koleček.
Smart Cabrio 0,7T 45Kw GrandStyle 2006
Obrázek

WWW.FAKTDOBRYVINO.CZ

Lukáš
Uživatelský avatar
Pazour66
Příspěvky: 198
Registrován: sob 23 dub 2016, 07:54
Bydliště: Blansko

Re: Rada pro tento měsíc

Příspěvek od Pazour66 »

Ještě, že jsem si koupil místo cabria elektrokoloběžku :D :D :D
Smart coupe Passion, 0,7, 45 kW 2005 O--O
Uživatelský avatar
Pazour66
Příspěvky: 198
Registrován: sob 23 dub 2016, 07:54
Bydliště: Blansko

Re: Rada pro tento měsíc

Příspěvek od Pazour66 »

https://pazour60.rajce.net/
Tak tady je jednosedadlový cabrio, druhá kára by se do garáže nevlezla :D
Smart coupe Passion, 0,7, 45 kW 2005 O--O
Odpovědět