Klíč k vozu

Náhradní díly, servisy, kontakty ...
Odpovědět
kudlanka

Příspěvek od kudlanka »

aha.. to nema kazdy smart stejny klic? :shock: :) to me taky uz napadlo. ze to vystrihnu vetsi.. mno jsem zvedava jestli to opravim.. :lol: *smart*
Naposledy upravil(a) kudlanka dne sob 06 lis 2010, 20:24, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Ja mam klic s jednim cudlem.

Muzes to kudlanko vyfotit a dat sem fotku, jak vypada ta tvoje dira po cudliku ? Podle toho vymyslime, jak to nejlepe udelat.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
kudlanka

Příspěvek od kudlanka »

vy jste tady nejlepší.. odemykani funguje.. teda zatim to nemam opravene ale vzala jsem si cele to gumove plato z ovladace, a funguje to ale musim to pak nejak vychytat a upevnit to tam protoze ted jsem mela trosku problem.. jsem nemohla trefit ten kontakt ale nakonec se povedlo.. kazdopadne je to super.. radsi chodit s tim platem nez odemykat tim mikro pliskem a trnout kdy mi spadne a uz ho nenajdu.. fotku kdyz tak hodim az budu mit volno,(jelikoz mam pred sebou 7 ctrnactihodinovych sichet.. :( ) kdyby jste meli jeste tipa jak to tam upevnit.. kazdopadne vam moc moc moc dekuju za rady.. moc jste mi pomohli.. *trsám* :D
kudlanka

Příspěvek od kudlanka »

tak klíč opraven. Taka mi to tam nějak připájil dal čudel z ovladače a přelepil.. :D snad to vydrží..
Uživatelský avatar
Matrix
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 29 dub 2010, 05:48
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Matrix »

Moje oprava tlačítka klíče
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

nakódovat klíč - imobilizer k vozidlu

Příspěvek od Ivojah »

Jak jsem se zmínil ve svém příspěvku v rubrice OSTATNÍ a tam – spolehlivost Smarta, chci se zajímat o zprovoznění druhého klíče – imobilizéru k autu. Mám dva klíče a jeden z nich jsem z mojí vlastní „blbosti“ nikdy nevyzkoušel, ačkoliv na delší cesty, které jsme podnikali s manželkou jsem vždy brával i druhý klíč „pro případ“ až po dvou letech při čtení v obsahu fóra jsem se ho rozhodl vyzkoušet – ani nehlesl. Pak jsem si přečetl znovu v TIPECH – klíč k vozu a v OSTATNÍM – nový klůč, všechny příspěvky a nic moc nevyřešily a všude šlo o částky tedy ve stovkách i tisícovkách při jejich pořizování a to ještě s problémy. Tak to asi dopadne i se mnou ale jenom tak to vzdát nechci!
Zajel jsem tedy do autorizovaného servisu a zároveň prodejny vozů Mercedes Hošek v Brně a chtěl jsem ho nechat nakódovat. Po asi 40 minutách mi ho vrátili, že je špatný vnitřek klíče a práci si zaúčtovali a také proč ne. Odešel jsem poněkud zaskočen, že jsem se ani nezeptal práci provádějícího technika v čem je problém a tedy se tam vrátím pro dodatečné informace. Totiž než jsem zajel do Mercedesu tak jsem si nechal v elektroopravně všech možných výrobků od počítačů počínaje a televizory konče, proměřit jak knoflíkovou baterii 3V a vykazovala 3.3V tak také zda proud teče příslušnými komponenty klíče. Na technika jsem viděl při práci vše proměřoval a ten mě ubezpečil, že z technického hlediska je všechno v klíči v pořádku.
Tak budu znovu hovořit s technikem v Mercedesu v Brně a snad mailovat s Prahou abych se dopátral toho co mne zajíma jaké příčiny když ne technického rázu vedou k tomu, že dobře vypadající klíč a startující auto které odblokoval klíč druhý nejde nakódovat. Podle mne to v principu musí jít jako s garážovými vraty na dálkové ovládání i když zřejmě číselné řady kódů budou složitější a startér též sepne, když spolu číselně souhlasí. Nějak by mě měli přesvědčit rozumnými a technicky podloženými argumenty, že práci jenom tak „neodflákli“ ve stylu co se babrat s klíčem a si koupí nový. Tak uvidím, mám čas, když ho bylo tolik předtím, co mi sdělí v Brně případně co v Praze. Kam se poděly zlaté české ručičky? Že by počítačová technika byla nad jejich, nebo povšechně naše sily? Informace které získám zde sdělím.
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: nakódovat klíč - imobilizer k vozidlu

Příspěvek od Pajik »

Pokud je v klici spaleny samotny vysilac, tak to technik v obecnem servise obvykle nezjisti. Musel by mit spektralni analyzator, aby videl, zda to vysila, nebo ne. Pokud ano, tak jestli na spravne frekvenci (to z duvodu rozladeni o kousek vedle, coz uz nebude s prijimacem fungovat). A nevim, jestli vime, na jake frekvenci a na kterem kanale to ma fungovat. A jestli je kanal stejny, nebo je tam nejkaky zpusob ochrany (no u Smarta asi ne), aby se nedal kod rozlousknout poslouchanim jedne frekvence.

Pokud jsou v klici tzv. zakaznicke obvody, tak v mnoha pripadech ani servis nebude moci tuhle vec, ktera se vymenuje kus za kus, opravit. Napriklad pokud otevrru ridici jednotku motoru Smarta a tam se na me smeje nekolik integrovanych obvodu s logem Bosch, muzu rovnou zapomenout, ze bych k nim nekde sehnal dokumentaci, nebo obvody nove na vymenu. Takze to zase muzu zavrit a zahodit.

Takze spis bych to videl na nejakeho studenta-radioamatera, ktery si s tim pohraje a treba to zkusi uvest do provozu.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

nakódování - klíče imobilizeru k vozidlu

Příspěvek od Ivojah »

Děkuji Vám za velmi pro mne užitečnou informaci hlavně ohledně spektrálního analyzátoru.
Naposledy upravil(a) Ivojah dne sob 22 led 2011, 10:43, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

klíč-imobilizer

Příspěvek od Ivojah »

Tak jsem napsal mail do Prahy ohledně neúspěchu při kódování klíče v Mercedes Benz v Brně a bylo mi sděleno že někdy se stane, že elektronika uvnitř klíče se stane nefunkční.
Naposledy upravil(a) Ivojah dne sob 22 led 2011, 10:52, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Příspěvek od Ivojah »

Pokusil jsem se ještě jednou mailovým navázáním s Mercedes Benz, Daimlerova ul. Praha 4 Chodov sdělit, že jsem před návštěvou servisu nechal baterii a elektroniku klíče proměřit a že se zdálo všechno pořádku. Odpověď zněla že v tom to není a že ani spektrální analyzátor by chybu neurčil, ale o tom psal jako reakci na můj příspěvek i Pájík. A jak se později ukázalo – měli pravdu.
Naposledy upravil(a) Ivojah dne sob 22 led 2011, 11:31, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

klíč-imobilizer

Příspěvek od Ivojah »

Závěrem si musím přiznat, že jsem nic dalšího nezjistil a jestli je autorizovaným servisem konstatováno, že klíč-imobilizer není funkční tak se s tím asi nedá nic dělat, protože příčinu vám nikdo nesdělí na rozdíl od každé opravy jakéhokoliv výrobku. Pak již nezbývá nic jiného než si pořídit klíč nový mezi 2000-3000Kč. Je to k zlosti, protože třeba klíč, který jsem se pokoušel zprovoznit vypadá lépe, než ten který používám.
Tak zatím téma „ klíč „ opouštím, mám čas si promyslet, jestli investici do klíče dát a zatím se mi to jeví jako neužitečný počin. Alespoň zatím.
Naposledy upravil(a) Ivojah dne sob 22 led 2011, 11:35, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: klíč-imobilizer

Příspěvek od Pajik »

Takze spis bych to videl na nejakeho studenta-radioamatera, ktery si s tim pohraje a treba to zkusi uvest do provozu.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
Robin
Smart ACE
Příspěvky: 518
Registrován: úte 21 říj 2008, 10:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

nakódovat klíč na diagnostice je otázka minut. a odpověď je správná, pokud funguje jeden klíč, tak problém s autem neni. na druhou stranu ten postup kodování klíče je dost praštěnej a nemusí se vždycky na poprvé podařit, tzn. jestli ten člověk co to dělal v MB byl lempl, tak to zkusil jednou, neppovedlo se, tak se na to vykašlal a předal to dál s tim, že to nejde.

osobně bych se s pouze jednim klíčem jezdit bál. když ho ztratíš, nebo se posere, tak je to pak mnohem dražší sranda, nehledě na časovou investici, než dát něco do novýho klíče. pořídit se daj na eBay třeba. v zásadě můžeš překódovat i použitej.
2012 Fortwo / benzin
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Klíč k vozu

Příspěvek od Ivojah »

Tak do jara 2011 si ho pořídím jak budu opet jezdit delší vzdálenosti. Správný řídič má mět všechno v pořádku pokud o problému nebo nedostatku ví. Toho jsem si vědom.
Uživatelský avatar
Ivojah
Příspěvky: 307
Registrován: čtv 14 led 2010, 10:05
Bydliště: Brno

Klíč k vozu

Příspěvek od Ivojah »

Rozepsal jsem se na téma klíč k vozu a chci můj příběh dokončit. Tak předně jsem si z rubriky – prodám, zakoupil levně třítlačítkový klíč od Meta Brabujse a z něho jsem si přendal elektroniku do mého druhého ale již nefunkčního klíče a nechal ho znovu { jednou jsem to již udělal a průběh popsal }překódovat u Mercedes Benz v Brně a ono to překódovat šlo. 530Kč a spokojeně jsem z provozovny odešel a záložní klíč-imobilizér funguje.
Chci ale poznamenat aby na to nebylo zapomenuto, že nelze zakoupit klíč od jiného třeba havarovaného vozu, aniž by řidič nevlastnil svůj druhý klíč, který pasuje profilem do spínací skříňky jeho vozu, protože profily klíčů se od sebe liší jako u každých zámků. To pro úplnost sděleného. Kdybych druhý klíč nevlastnil tak by mi nezbývalo nic jiného než si pořídit nový se vším všudy. Tak asi něco přes 3000Kč. jak mi bylo sděleno, ale netvrdím, že se nadá provést levněji! Tak konec docela dobrý co?
Odpovědět