náhrada za dieselovýho smarta

Náhradní díly, servisy, kontakty ...
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: náhrada za dieselovýho smarta

Příspěvek od DYK77 »

Sice jsem neřešil tolik věcí co Chorche, ale tak nějak rozumím tomu o čem mluví. Podle mě není Smart kvalitou nic extra, možná bych to srovnal s Chevrolet Spark, nebo všeobecně s vozem nižší střední třídy. Cenu Smartu udává pouze značka a jedinečný design, ale to je si tak všechno, i když právě z toho nejvíc těží. Možná ani ta kvalita není tak špatná jak říkám, ale ve své době to byl v určitém slova smyslu prototyp něčeho nového a konstrukčně ne zcela vychytaného, takže to nese svoje následky.
Abych mu ale jen nekřivdil, tak nutno vzít v potaz , že mnohým vozítkům 1. generace + facelift , bude kolem 15ti let a to je při častém provozu doba, kdy se začínají objevovat různé neduhy. Namátkou tomu přičtu např. provoz po Praze, kterým dostává každý auto neuvěřitelný štosy. Osobně bych třeba auto po Pražákovi nechtěl ani zadarmo. Takže v takovém případě má už vozítko nárok na nějakou tu opravu. Pokud se to začíná s..t moc často, tak je ideální se toho buď zbavit, nebo si jej nechat jako srdcovku a jezdit jen víkendově, kdy sice od opravy k opravě najedeme 1000Km, ale nebude to každý měsíc, ale jednou za čtvrt roku :lol:
Na mém Smartíkovi r.v. 2004, žádné vážnější poruchy nebyly, ale do 60tis Km se něco našlo. Většinou jsem platil jen materiál, opravu jsem provedl sám )
1. nesymetrie rozvodového kola - výměna v rámci garance
2. prasklé lanko ovládání zámku dveří - výměna ( 1000,- )
3. vadný termostat - výměna ( 1000,- )
4. vadné brzdové válečky Brembo - výměna ( 800,- )
5. porucha airbagu - odpojení , prostříkání konektorů, smazání na diagnostice. ( 200,- )
6. nutnost spárování klíčů a to 2x ( 500,- + 200,- )
7. mokro u nohou spolujezdce - vysušeno, zatím OK
8. vadné těsnění na přírubě vodního čerpadla ( 40,- )
9. v poslední době začíná koroze zadní nápravy - nikdy neprovozováno na nasolených silnicích
10. přetěsnění hadtopu - odchlípla se středová podélná guma - zcela strženo a znovu přilepeno ( 200,- )

Ostatní běžné servisní úkony nepočítám ( výměna oleje, filtrů, brzd. destiček, kotoučů, chladící a brzd. kapaliny, žárovek, stěračů, ... )

V porovnání s Citroen Saxo r.v.2002 - provoz 2003
do prvních 60tis Km pouze
vůle čepu spodního ramene na přední levé straně Moog - výměna ( 500,- )
od 60 do 100tis km
termostat - výměna ( 300,- ) zbytečné
koncový díl výfuku Bosal- výměna ( 1.000,- )
vůle čepu spodního ramene na přední pravé straně Moog - výměna ( 500,- )
ventil čerpadla ostřikovačů - výměna ( 300,- ) neostřikovalo zadní okno
od 100tis do 120 tis.
koncový díl výfuku Bosal - výměna ( 1.000,- )
brzdové válečky Brembo - výměna ( 600,- )
přední levé ložisko kola SKF - výměna ( 500,- )
Následně sice bez problémů, ale spíše z prevence v rámci spolehlivosti a bezpečnosti
rozvody orig. Peugeot + vodní čerpadlo ( 5.500 )
tlumiče Sachs + horní uložení Monroe - výměna ( 3.500,- + 600 )
pružiny Monroe - výměna ( 1.000 )
ramena přední nápravy, včetně čepů a silentbloků TRW - ( 3.000,- )
Drobná koroze v místě spojů ( sbodování ) karoserie v oblasti uložení rezervy pod zavazadlovým prostorem - Ošetřeno a proveden nástřik celého spodku ( 2.000,- ) - provozováno v zimním období
Ostatní běžné servisní úkony stejné jako viz Smart.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: náhrada za dieselovýho smarta

Příspěvek od mugwai59 »

JBC píše:Hele, jsou lidi, který fakt nebaví každé dva týdny něco promazávat nebo spravovat. Někoho jo, někoho ne. A mě už to taky docela leze krkem, protože to je každou chvíli! Dá se říci, co jeden tisíc km, to nějaká oprava!
No jo, ale pak si ty lidi museji kur..sky priplatit za nejaky "bezudrzbovy" autak, to se zase neda svitit:).
Ale jak Vas tak sleduju asi jsem mel stesti na kus, pac do toho zatim (tuk tuk tuk) leju jen naftu a jezdim:).

Vsecky tyhle detsky nemoci (mel jsem taky strzeny lanko ke klice, ale resil jsem to zkracenim vnejsiho bowdenu/lanka a naletovanim noveho valecku na konec lanka - oprava za 0 Kc, pardon - za elektriku pri pajeni :-) ) jsem si odbyl na pocatku a jezdim, kdybych se vybodl na beznou udrzbu, asi bych moc nejezdil, tak nevim ..

Jo - a to mam naskakano 202.000 km, dovezl jsem ve 197.000 km (tyyy brdo kde jsem to naskakal ?? - nechapu).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Uživatelský avatar
Chorche
Smart ACE
Příspěvky: 1057
Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: náhrada za dieselovýho smarta

Příspěvek od Chorche »

Jo, Dyku, sem zapoměl na termostat, ten sme taky měnili asi předloni a taky sem zapoměl na klapku sání, která spůsobovala kuriozní chování že smart schodil votáčky na volnoběh a muselo se zastavit, chcípnout motor, znova nastartovat a doufat že ujedeš zas pár kiláků. Blbý bylo když se todle stalo uprostřed křižovatky nebo při předjíždění...

Mugavi, nevim co myslíš tim "kurefky připlatit", ale mimo jinejch vozidel mam tu zmiňovanou rafku, rok 1995, najeto plus mínus stejně jak smart (cca 160). A na ní se mění jen spotřební materiál (jednou kotouče, desky, tlumiče, svíčky, letos budu dělat poprvý rozvody). Jo a taky sem měnil jednou kabely ke svíčkám páč je sežrala náká kundatra... Pravda rafka v mezičase trochu hnila, takže se musely vařit zadní lemy, nápravnice a měnit jeden přední blatník (novej cca pětikilo). Ale to smart už začíná hnít taky. Jinak ale do ní leju jen volej 1x za 10 tis, semtam benzín a plyn. Pořizovací cena rafky byla stejná jako smarta, ale zatímco smart svou cenu v opravách už zdvojnásobil, vo rafce se to říct nedá ani náhodou. Ale je fakt, že zatímco ceny smartů s časem padaj dolu, rafka v německu stojí furt stejně :) Kdybych jí chtěl prodat, neprodělam ani euro.
Já si myslim že smarta vymejšlel nákej hipster, nebo jaxe říká takovejm těm lidem v červenejch teniskách, plnovousem a upnutejch gatích. Kerej sice toho věděl spoustu o módnim dizajnu (kdyby v tý době existoval ajfoun, tak ho měl zastrčenej v zadní kapse těch upnutejch gatí), plány kreslil na mekintoši, u kávy s vostatníma hipsterama vykříkovali jak je to autíčko cool a smart, ale věděl úplný coolový o používání aut, poněvač v životě žádný neměl... :mrgreen: Takže výsledek je sice líbivej ale v praxi nepoužitelnej...
Defynytyvně bez Smartu.
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: náhrada za dieselovýho smarta

Příspěvek od mugwai59 »

Co je RAF-ka, zkus to cesky chvilku, treba to poberu ? :D
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Uživatelský avatar
cuhan
Příspěvky: 165
Registrován: sob 05 zář 2015, 14:42
Bydliště: Zlaté Hory v Jeseníkách

Re: náhrada za dieselovýho smarta

Příspěvek od cuhan »

Mám Toyotu celicu z roku 97 a blbovzdornější auto snad ani neexistuje..
SMART fortwo MC01 0,8 CDI
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: náhrada za dieselovýho smarta

Příspěvek od JBC »

To je hovorově Toyota RAV4 (má ji v podpisu). Nikoliv Royal Air Force.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
Chorche
Smart ACE
Příspěvky: 1057
Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: náhrada za dieselovýho smarta

Příspěvek od Chorche »

tak tak :D a já píšu česky právě, proto řikám rafka. Nebo snad někdo říká raVka ? :D
Jináč coroly kolem roku 97-99 sme měli na pučování když sem v těch letech pracoval v Hertzu a byly to zdaleka nejmíň problémový auta ze všech co se tam točily. Jel sem tehdá firemní corolou ve 4 lidech na Corfu (přes Itálii a pak trajektem z Brindisi) a pohoda, průměrná spotřeba 6l benzínu :D
Defynytyvně bez Smartu.
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen
Odpovědět