Stránka 6 z 8

Napsal: úte 13 lis 2012, 11:56
od Pajik
No ja prave nedavno dojel do prace s lehce roztresenymi kolínky. Takový hodiny až na trávu jsem ještě nechytil. To se naprosto utrhlo a to jsem jen cuknul volantem, protoze se mi zdalo, ze to nejak blbe sedi na ceste, tak abych videl, co muzu cekat. No a pocity z minule zimy si pamatuju dodnes - to jsem myslel, ze nedojedu domu, jak jsem měl sevřenou zadel. To lítalo na dálnici hrůzostrašně.

Tak uvidíme, co na to Martínek. Koukal jsem, že ty ceny, co ma v eshopu se docela vyrovnaj Autokelly s velkoobchodni slevou, co tam mam. Navic on ma vsechno skladem (co potrebuju) a v Kelly toho maj 1/3, dalsi na centralnim skladu a zbytek vubec.

Napsal: pon 19 lis 2012, 06:48
od Pajik
Tagjo, cerstvě nový zadní ložiska, zadní tlumiče, klíňáček. A pujdu obout ty "nový" zimáky. A uvidíme, jestli to bude tancovat zase čardáš.

Ted jsem napochybach, jestli se da nejak stelovat ten zadni odklon kol. Koukal jsem totiz, ze se mi leve kolo sjizdi na vnitrni strane o trochu vic. No asi v 50% jizd jedu sam. A Martinek rika, ze tam se nic stelovat neda. Tak jak ?

Napsal: pon 19 lis 2012, 07:36
od xlukas.cz
stelovat se primo neda. daji se dat podlozky pod loziska. ale prd vis jak silne.

Napsal: stř 14 srp 2013, 14:35
od Pajik
Tak minuly tyden na Cernym Moste, jak se sjizdi k Ikea z dalnice, ta zatacka s omezenim 30, hodiny jaxviňa. Jako bylo po dešti a jezdim na zimních, ale podle mě to není normální a ten zadek nesedí. Zima se sněhem bude na dalnici zase krušná.....

Napsal: stř 14 srp 2013, 16:40
od Winterwolf
Tohle asi nebude standardní chování. Buď máš hodně špatné pneu a nebo je zadní náprava po havárii.... Spíš bych zkusil obout pořádné gumy než řešit nápravu :wink:

Napsal: stř 14 srp 2013, 17:02
od Pajik
Mam to auto uz asi 6 let, ze zacatku to nedelalo, havarie prede mnou neni zadna patrna, ja jezdim bez havarky, zimaky mely v zime asi 6mm, 3 roky stary. A bylo to lepsi, nez na starych zimakach s 3,9mm, ale jet na snehu vic nez 50km/h bylo dost slozity. Predek sedi perfektne a zadek cejtis, jak Ti jezdi pod zadkem.

Napsal: stř 14 srp 2013, 19:50
od JBC
Pokud se pneumatiky sjíždějí rovnoměrně, tak nápravě nic nebude. A že to čím dál víc klouže? Protože na silnice dělaj čím dál zku..enější asfalt! V okolí bydliště mám asi pět míst, kde jakmile zaprší, klouže to jak sviň. Třeba kruhák, po kterém když jedu s Feldou na dvojku asi 30 a přidám plyn, tak se začnou protáčet kola - což vůbec nepovažuju za normální. A taky stačí na mokrou silnici kápnout několik kapek nafty...

Napsal: stř 14 srp 2013, 20:54
od Martin Braun
Pajik píše:Tak minuly tyden na Cernym Moste, jak se sjizdi k Ikea z dalnice, ta zatacka s omezenim 30, hodiny jaxviňa. Jako bylo po dešti a jezdim na zimních, ale podle mě to není normální a ten zadek nesedí. Zima se sněhem bude na dalnici zase krušná.....
Tuhle zatáčku znám, taky jsem tam dostal smyk až jsem přeskočil obrubník na trávu. To jsem měl Peugeota Partnera a tu zatáčku jsem chtěl říznout tak v 50km/h. Od tý doby tam jezdím jak posr... Ze směru od dálnice je v tý zatáčce opravovanej asfalt a jsou na něm hrby, ale to jsem tenkrát nevěděl.

Napsal: stř 14 srp 2013, 21:44
od xlukas.cz
Pajik píše:jet na snehu vic nez 50km/h bylo dost slozity. Predek sedi perfektne a zadek cejtis, jak Ti jezdi pod zadkem.
znam to velice velice duverne. prvni rok sem jel po snehu 100 a vsecky predjizdel. druhy si nepamatuju a myslim, ze potom dalsi roky presne jak popisujes :roll: takze jizda po snehu a po dalnici total utrpeni :? ale zvladal sem to nastesti.
napriklad na dalnici mam absolutni neduveru k castem s novym betonovym povrchem. z prahy do brna, jak je pred exitem velka bites cast s novym povrchem, tak tam ne ze bych dostal hodiny, ale sakra me lital zadek. vjel sem na krajnici, kde byl neujety snih a jak nas predjizdely auta, tak sem jenom videl, jak jim litaji zadky ze strany na stranu a to vcetne kratkych nakladaku. radsi sem to tam objel po kranici. na dalnici byl hladounky led.

Re: Odklon zadních kol

Napsal: čtv 30 dub 2015, 15:25
od mugwai59
Tak jsem rovnez zacal "resit" odklon (spis priklon) zadnich kol:).
Ale jen do doby, nez jsem popojel po krive podlaze a cela kastle se nacyhlila a vypadalo to, ze chyba na odklonu jednoho kola se odstehovala na druhou stranu (do Humpolce), hehehe:) ..
Dost dobry efekt, kdyz je zadek dole a je videt na komplet kola jak to je ukrutne do A :).

Nicmene kluci, vite nekdo jake maji byt hodnoty geometrie (hlavne tento zadni "priklon", sbihavost vepredu) a tak podobne ? Je to nekde popsane v tom nemeckem servisnim manuale, vi nekdo ?
Dikes:).

Re: Odklon zadních kol

Napsal: čtv 30 dub 2015, 15:39
od Druzeta
Vzadu se nic nedá seřizovat, pokud máš ohlou nápravu tak ji můžeš zkusit vypodložit mezi domečkem ložiska a zadní nápravou.

Re: Odklon zadních kol

Napsal: čtv 30 dub 2015, 15:51
od mugwai59
Jo, jasne, cetl jsem uz nekde tady na 3 strane, dobry napad, u modelu se podobne vyosuji motory a funguje to uspokojive:).
Sbihavost asi mam nalezenou taky (v DE manualu) ale ve stupnich, ted uz jen malickost - prepocitat na rafek 15" kola:).

Jeste je cosi tady, ale taky uhly, krucinal (sbihavost - toe) :-) : http://www.evilution.co.uk/131
Sakra, jednou je to toe per wheel (na 1 kole) podruhy total toe .. no nic, narysujem v nejakym rozumnym meritku, zmerime, podelime a budem videt:).

Odklon zadních kol

Napsal: ned 29 říj 2017, 18:46
od Tonny
Taky řeším odklon zadních kol do A líbí se mi nápad Druzety. 500kč za srovnání bych dal ale uživatel co to dělá je asi z Ostravy a to je dálka..... Trošku dotaz na Druzetu, když to tak už má (přes ty podložky) drží to? A musím teda sundat kolo, buben -následně vyšroubovat ten velký středový šroub co drží ložisko. Pak vyndat poloosu a následně povolit 4 šrouby a pod 2 dát podložky?

Re: Odklon zadních kol

Napsal: ned 29 říj 2017, 21:50
od JBC
Asi nic jinýho nezbude. Kromě toho bubnu. Kloub na poloose, co je těsně u ložiska kola, je tak velikej že zakrejvá hlavy šroubů, který potřebuješ vyndat (povolit). Respektive, dva vyndat, dva povolit. Ale třeba můžeš povolit jen ten velikej šroub (dvanáctihran 21), tak můžeš zkusit zatlačit poloosu o pár milimetrů do středu auta a jestli se Ti podaří povolit ty 4 šrouby, co upevňujou ložisko, tak můžeš mezi nápravnici a brzdovej štít zasunout podložky ve tvaru U. Potom zase všechno utáhnout nazpátek.
Pokud to nepůjde a budeš muset vytáhnout poloosu z náboje, tak budeš muset od nápravnice odpojit zadní "nůžky".

Re: Odklon zadních kol

Napsal: ned 29 říj 2017, 22:56
od Druzeta
Tonny píše: ned 29 říj 2017, 18:46 Trošku dotaz na Druzetu, když to tak už má (přes ty podložky) drží to?
JBC to popsal správně, akorát nechápu co myslí podložky "U"
Blbě se ale odhaduje síla podložek, podložíš to slabou podložkou ale kolo se hne o dost jinam.